Thursday, November 25, 2010

UMNO DAN PAS DUA PARTI MELAYU TETAPI KENAPA TIDAK MAHU BERSATU? BUKANKAH PENYATUAN DITUNTUT ISLAM?

[ULASAN BLOG PISAT.NET ]

Isu PAS bersiap sedia mahu hantar Mazlan [ANAK] ke Laos untuk saingi BAPAK FELDA. Wajarkah PAS berbuat sedemikian? Kenapa ISLAM PAS suka mengajar berhasad dengki? Mari kita Gelar PAS Phd. PAS HASAD DENGKI DILAKNAT ALLAH.

PAS, jangan lar nak mengarut dan sering membuat onar untuk memcari publisiti. Mmg benar dan nyata jika Pas benar2 ingin mengganggu gugat kerja yg baik ini, maka sesuai lar bahawa PAS adalah Puak Pelampau Khawarij, sama seperti puak khawarij yg memecahbelahkan umat Islam semasa pemerintahan Khalifah Islam dahulu.

Puak Khawarij ini adalah puak yg ada unsur zionis dan PAS juga boleh di Labelkan Zionis kerana perjalanan politiknya di Malaysia bersama PKR Anwar Juburi yg berkawan Rapat dgn Yahudi Zionis.

KAPAK, meminta dan menyarankan agar Bangsa Melayu Islam di Malaysia agar menjauhi PAS kerana PAS sudah jauh terpesong dari ajaran Islam sebenar, contoh:-

i. Suka Mengkafir sesama Islam

ii. Suka kepada perpecahan, ajakan untuk penyatuan di sambut dingin dan berbagai syarat demi kepentingan individu tidak terjejas dgn penyatuan ini i.e Tok2 Guru mereka.

iii. Mengkafir UMNO kerana berkawan dgn MCA,Gerakan dan MIC, namun sekarang PAS yg bersekelambu dgn DAP yg jelas dan nyata memusuhi Islam. Disini Umat Islam di Malaysia dapat melihat kekuasaan Allah dgn membayar "cash" terhadap “hati busuk & Perbuatan” Tok Guru PAS selama ni. Allah telah menterbalikkan hati mereka dgn membuatkan hati Tok2 Guru PAS ini menjadi berkasih sayang terhadap DAP yg sudah jelas anti ISLAM ini.

So, Umat Islam boleh menilai apakah jenis manusia yg di anggap Tok2 Guru nih. Begitu juga segala pertuturannya selama ini pun sudah melambangkan bahawa Allah telah membalikkan hati2 mereka itu. Marilah kita sama2 beristhifar......... !!!

Oleh itu sebagai pengajaran, kita sebagai Umat Islam jgnlah sesekali mendabik dada dan ego bahawa hanya kitalah saja yang Islam dan yg lain ini buta ttg Islam, sedangkan Islam selalu mengajar hambanya agar tidak menunjuk2 dan riak.

Mmg lar tidak dinafikan bahawa kebanyakan Pemimpin dan ahli2 PAS ini selalu riak dan ego bahawa mereka sahaja lar Islam dan yg lain itu kafir. Dan, yang terbaru cuba kita lihat ttg kelakuan DPPP [Dewan Pemuda Pas Perak ] bagaimana reaksi mereka didalam Isu ancak dan sebagainya. Lihat juga reaksi mereka terhadap jawapan Taipingmali dan Perak Today.

DPPP sentiasa tidak mahu menerima jawapan dan pandangan kedua2 blogger ini. Pembaca semua nilai lar sendiri. Apa pun KAPAK ingin mengajak semua umat Islam di Malaysia yg cintakan Islam dan Keamanan dan kesejahteraan Ukhwah sesama Islam agar meninggalkan PAS Ortodok ini.

Kapak juga yakin ramai diantara Ahli PAS yg tidak seiring dgn Pucuk Pimpinan Tok2 Guru ini dan kembalilah bertaut dan bersatu di dalam wadah yg jelas dan tidak henti2 menyemarakkan Islam di Malaysia secara berhemah sejak zaman kemerdekaan lagi bukan seperti PAS.

Penyatuan Umat Islam Malaysia akan menjadikan Islam lebih terbela dan Perkasa.

JAUHI Jenis Islam PAS, Pis.... Pus...... Wallahuwaklam.

[ DARI BLOG PISAU.NET ]

PAS Siap Sedia Hantar Mazlan Ke Laos. Filed Under ( felda ) by pisau on 26.11.10

Tahniah kepada FELDA kerana mendapat penghargaan daripada kerajaan Laos,Felda turut mendapat jemputan oleh kerajaan Laos untuk membuka ladang di sana.
Kejayaan Felda mengeluarkan rakyat daripada arus kemiskinan terus mendapat pengiktirafan antarabangsa apabila ditawarkan bekerjasama untuk membuat penerokaan tanah di negara Laos.

Pengerusi Felda Tan Sri Mohd Yusof Noor berkata, Presiden Laos Choummaly Sayasone menyatakan rasa kagum terhadap keberkesanan Felda dan berhasrat bekerjasama bagi membangunkan tanah di Laos ketika melakukan lawatan ke Wisma Felda.

"Presiden Laos telah menyatakan senang hatinya setelah mendapat maklumat tentang Felda dan beliau sangat teruja dengan kejayaan Felda sejak dari awal penubuhannya sehingga kini hinggakan menyatakan keinginan beliau untuk bertukar pengalaman dan kepakaran antara pegawai dari negara itu dengan Felda mengenai pembangunan tanah.

"Beliau berminat untuk mengambil pengalaman Felda menghadapi kesulitan di peringkat awal (penubuhan) iaitu pada 10 tahun pertama dan bagaimana Felda berjaya melepasi period kesulitan itu," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan delegasi Laos di pejabatnya di Kuala Lumpur.

Mohd Yusof berkata pelawaan tersebut tepat pada masanya kerana Felda kini melihat potensi untuk memperluaskan perladangan getah berdasarkan permintaan dan harga yang tinggi terhadap barangan komoditi itu.


Katanya setakat ini Felda hanya mempunyai 10 peratus tanah yang ditanam getah berbanding 90 peratus penanaman kelapa sawit di lebih 800,000 hektar tanah yang diusahakan di 317 Rancangan Tanah Felda di seluruh negara.

Menurutnya sebagai permulaan kerjasama, Felda akan menghantar pegawai teknikal ke Laos bagi mengkaji potensi terutamanya daripada aspek kesesuaian tanah khususnya penanaman getah sejurus kepulangan Presiden Choummaly ke negaranya.

Beliau berkata peruntukan bagi penerokaan di Laos tidak menjadi masalah kerana Felda memiliki aset kira-kira RM17 bilion sekiranya didapati sesuatu pelaburan itu mampu membawa kebaikan kepada Felda.

Terdahulu, Mohd Yusof serta pihak pengurusan Felda menerima kunjungan Presiden Laos yang tiba di perkarangan Wisma Felda dengan diiringi tujuh menteri Kabinet dan pegawai kanan pentadbirannya.

Rombongan itu kemudiannya diberi taklimat ringkas mengenai pembangunan Felda oleh Pengarah Besar Felda Datuk Dzulkifli Abdul Wahab selain dibawa melawat ke balai sejarah Felda dan kedai produk usahawan Felda di bangunan tersebut selama dua jam.

Choummaly dan rombongannya berada di Malaysia sempena lawatan rasmi selama dua hari bermula semalam.

--Bernama


Dikhabarkan PAS sudah bersiap sedia untuk menghantar Mazlan Alimin untuk menubuhkan ANAK di Laos sedikit masa lagi. Mazlan Alimin yang sekarang ini pendapatan bulanan beliau hasil dari Felda akan meneruskan cita cita untuk mengembangkan ANAK ke luar negara. Namun ANAK yang tanpa bapak ini hanya akan memilih ladang ladang yang punyai kaitan dengan FELDA sahaja.

Semua orang tahu Ladang Rakyat yang menindas peneroka dan orang asal di Gua Musang langsung tidak mendapat pembelaan,Inilah yang dikatakan Anak tak berbapak,hanya dibela sebagai suruhan oleh khawairj PAS untuk menyalak mana mana yang perlu untuk kepentingan politik PAS saja.


Pisau kata " mana boleh Mazlan hentam wali selipar,nanti masuk neraka"

No comments: