Thursday, November 18, 2010

MALAYSIA - ISLAM KUAT BILA BERSATU

KAPAK TERPANGGIL UNTUK MENGULAS CATATAN BLOG MP SEGAMBUT [LIHAT DIBAWAH INI]

Sudah byk kali KAPAK bg tau, sume itu boleh dilaksanakan bila suara Umat Islam kuat, Pas seorang xboleh lakukan, tu yg KAPAK katakan pada PAS & UMNO kena bersatu dan perintah lar negeri mahupun negara ini secara bersama. KAPAK yakin ini boleh terjadi jika masing2 sedar akan tanggungjawab sebagi seorang ISLAM, dan takut akan apa yg Allah akan tuntut mereka sebagai muslim dan ketua/pemimpin semasa didunia, adakah ANDA mahukan Islam sebagai landasan pemerintahan. Ini pasti akan ditanya oleh ALLAH di Padang Masyar nanti, sanggupkah ANDA menjawap dgn berbagai helah?

Ingat, bila suara Umat Islam kuat, perlaksanaan Undang2 Syariah dpt dilaksanakan. Dulu UMNO nk laksana MCA,Gerakan & MIC tentang begitu gak PAS, DAP dan PKR tentang. Jadi kenapa nak bersandarkan pada mereka, dua parti Umat Melayu Islam ni dah cukup kuat jika dapat bersatu , dan itu jugalah yg disarankan oleh Al Quran & As Sunnah, tetapi bila masing2 ada ego jadi Islam terketepi.

Balik lar kepada Ukhwah Keislaman, sudah tentu Negeri & Negara akan selamat. Ingat tahun 1974 bila UMNO dan PAS bersatu, terhegeh2 MCA,Gerakan dan MIC mahu ikut dlm kelompok kuat, jadi apa ditunggu lagi. Jika para pemimpin sukar nak berubah, maka kuasa pengundi wajib ubah mereka dan jatuhkan mereka. Masih ramai pemimpin yg nak kpd Islam jadi biar mereka yg layak sahaja mengemudi dan memerintah bersama, yg penting ukhwah Ke Islaman kena kuat.

Semua PEMIMPIN PAS yang banyak songeh seperti Nik Aziz, Hj Hadi, Salahuddin, Mahfuz,Mat Sabu, Husa, Khalid dan puak2 erdogennya wajar di lempar jauh2 dari kepimpinan PAS, kerana mereka ni lar juak2 yg xtau adanya penyatuan antara UMNO & PAS disebabkan takut kehilangan kuasa dan kepentingan individu. KAPAK melihat seorang ulama seperti Dato Hj Haron Din dan rakan2nya yg lebih cintakan perdamaian Islam wajar bersama2 UMNO untuk wujudkan permuafakatan ini, dan kemudikan pemerintahan Islam di Malaysia ini. Insya Allah Islam akan lebih cemerlang dgn Kepimpinan mereka.
Wassalam dan Salam Perjuangan.

[ DARI BLOG MP SEGAMBUT ]

MENGAPA PAS MEMANG PATUT TERSUNGKUR DIKEDAH PADA PRU 13?

Entahlah, tapi dari keadaan Kedah sekarang walaupun ada perubahan, namun ada ahli bercakap keadaannya seakan sama dengan keadaan PAS di Terengganu.

Ada juga orang-orang biasa yang cakap tiada beza keadaan sosial rakyat jelata tiada beza antara pemerintahan BN dan PAS - ini suatu yang bahaya. Malah di dalam keadaan tertentu, jika dahulu masalah pengutipan sampah hanya berlaku di Alor Setar, namun kini beberapa majlis perbandaran menghadapi masalah sampah kerana kerenah kontraktor yang dipertanggungjawabkan. Jika diikutkan YB Mahfuz satu ketika dahulu, memang bertan-tan sampah dapat dilonggokkan di hadapan majlis-majlis bandaran kini.

Ada yang tak puas hati kerana Kerajaan Kedah tidak mengawal maksiat-maksiat yang ditegah Islam seperti hingga kini masih ada premis judi (nombor ekor), karaoke, arak dijual secara berleluasa di pasaraya di mana pekerja-pekerja Islam terlibat dalam mengangkut ke para-para jualan, juruwang-juruwang masih mengambil bayaran wang bagi arak ini dan mengisi ke beg-beg plastik. Malah terdapat juga rumah-rumah urut haram yang wujud walaupun di bawah pengetahuan majlis perbandaran, namun tidak dapat dilaksanakan penguatkuasaan kerana keengganan penguatkuasa dan polis membenteras aktiviti tak bermoral itu. Jadi bagi ahli PAS ini amat memedihkan mata memandangkan perjuangan kami adalah untuk kehidupan Islam.

Ada tak puas hati kerana MB Kedah suka melatah bila ahli melaporkan kegusaran mereka tentang kekecewaan mereka terhadap pentadbiran PAS di Kedah. Malah lebih menyedihkan teguran yang diberikan dibalas balik kononnya penegur menegur kerana agenda peribadi, ingin jawatan dan nama sebagainya. Hanya Allah yang Maha Mengetahui, namun ada penegur telah berputus asa. Sedangkan penegur kebanyakkannya menegur atas landasan Islam, yang membolehkan rakyat menegur pemerintah, jika ahli tidak boleh menegur maknanya tiada beza antara UMNO dan PAS. Malah mereka menegur kerana sayangkan Islam yang dibawa oleh PAS yang pada pandangan mereka kian hanyut atau terlalu lambat di dalam masa yang semakin beredar.

Mungkin ya mungkin tidak, Kedah akan jatuh kembali kepada BN. Namun saya berharap ADUN-ADUN PR dan MKK banyakkanlah keluar tanya khabar dengan rakyat. Harapan ku Kedah tak jatuh ke tangan UMNO/BN (mereka lebih tidak bertanggungjawab), namun kalau nak jatuh pun biar PAS terus memerintah kerana hingga kini pemerintahan Kedah tidak bermasalah seperti UMNO/BN yang penuh korupsi dan pembaziran.

Yang benar,

Aku yang sayangkan pemerintahan PAS di Kedah namun pendapat ini bakal dikecam oleh penyokong-penyokong MB Kedah. Suka hati kaulah nak kecam aku cuma menjalankan tanggungjawab aku sebagai orang Islam yang menegur kelemahan yang berlaku.
DIANGKAT DARI KOMEN PEMBACA BMS.

Read more: http://suwaritimur.blogspot.com/2010/11/mengapa-pas-memang-patut-tersungkur.html#ixzz15hIfr5jN

No comments: