Monday, November 22, 2010

KENYATAAN YG TIDAK DAPAT DINAFIKAN! ... CUMA UMAT MELAYU PAS DAN PKR LUPA DIRI DAN ADA YG SANGGUP TAK MENGAKU MELAYU - PROF KHOO KAY KIM

KAPAK tertarik dgn artikel akhbar tempatan dan juga ulasan dari blogger Pilihan Anda serta Ulasan Blogger Azli Shukri mengenai keluhan dari Prof Khoo Kay Kim.

Dari ulasan tersebut memang tidak dapat dinafikan bahawa sejak zaman pra-kemerdekaan Tanah Melayu lagi bahawa Bangsa Melayu telah mempunyai sifat bertolak-ansur and sering berlaku adil didalam pemerintahan sejajar dengan apa yang diperjelaskan didalam pemerintahan Umat Islam walau dimana2 pun. Memang Islam menggalakkan dan menyarankan pemerintah yg mengetuai pemerintahan agar berlaku adil terhadap semua rakyatnya tak kira dari golongan dan fahaman serta anutan apa yg mereka anuti.

Ini terbukti dengan jelas bahawa Pemerintahan Malaysia dari dulu hingga kini yang diterajui oleh UMNO Umat Melayu Beragama Islam ini juga mengambil pendekatan sejajar dgn saranan tersebut dan ianya terbukti dengan suasana Aman, Damai & tenteram kehidupan rakyatnya yg berbilang bangsa. Sifat tolak ansur itu hidup subur dan membawa pengertian keamanan sejagat.

Namun, dari tolk-ansur tersebut terdapat segelintir golongan manusia [Orng2 Cina & India terutamanya pembangkang] yg tidak tahu berterima kasih dengan pengorbanan Bangsa Melayu ini dan jika mereka memerintah disatu-satu negeripun mereka tidak dapat berlaku adil sebagaimana yg UMNO buat. Lihat sendiri contoh2 yang dikemukanan dibawah dan itu adalah sesuatu kenyataan yang teramat tidak daat dinafikan - Di Penang Bangsa Melayu makin tersepit dgn cara pemerintahan DAP yang berkiblatkan PAP Singapura, dan cara dan strategi yang DAP Penang lakukan adalah mengambil sistem dan cara PAP Singapura menafikan hak dan tanah tumpah bangsa Melayu itu.

NAMUN sayang seribu kali sayang, ada sekumpulan Bangsa Melayu yg dungu dan tuli seperti PAS dan PKR dan individu Melayu yg berpegang kepada konsep liberal yang sanggup bersekongkong dgn DAP untuk memusnahkan Bangsa Melayu demi cita2 dan tembolok mulutnya sahaja.

Bila lagikah Bangsa Melayu mahu ambik tahu serta sedar harga diri dan maruah mereka yang sedang dilacur dan diperkosa oleh bangsa2 lain terutAmanya dari CINA DAN INDIA DAP INI. Bangsa Melayu wajib bangun dan hancurkan golongan DAP ini dan lenyapkan dari bumi Melayu!!!!

[ DARI BLOG PILIHAN ANDA dan Juga Komen ikhlas dari Prof Emuritus Khoo Kay Kim dr Blogger Azli Shukri]

Membaca kisah dan cerita Tan Sri Prof. Emeritus Dr. Khoo Kay Kim yang terkini, sangat menyentuh hati dan perasaan. Secara jujur, saya tidak tahu apakah yang sebenarnya berlaku dan merusingkan hati tokoh sejarawan terkenal ini - bagi saya ada sesuatu yang perlu dibongkarkan secara berterus-terang. Dr. Khoo Kay Kim menunjukkan kekecewaannya - termasuk terhadap bloggers dengan menyatakan,
“Bloggers especially talk absolute rubbish! They think they are very clever and that they have the right to say anything they want. We're getting more people like this who don't talk sense anymore. It isn't possible to debate with them.” “Don't talk about history unless you have done meticulous research. Otherwise, fact and fiction will merge like it is happening now.”

Saya mampu - walaupun mungkin sedikit sahaja untuk memahami jiwa prof sejarah yang hebat ini - namun demikian, pergolakkan hatinya sukar sekali dibendung. Hari-hari pentingnya di Universiti Malaya, barangkali sudah dapat digambarkan akan rasa duka-laranya melalui bait-bait kata di bawah.

“I did have a research project which I began two years ago though,” he recalled. “It was a study of Malaysia's cultural diversity. A year later it was terminated. The 'top people' had determined that such a study is – and I quote – not of fundamental importance.” He raised his eyebrows and nodded slowly as if underlining the absurdity of his statement. When asked whether he challenged this decision, he spread his hands resignedly.

“Of course I did but what can you do?” he said. “My friends and I always talk about the tyranny of the majority. There are so few of us old people so really, what can I do except continue working on the project in a private capacity. But that won't be easy because my research won't be funded.”

Dr Khoo Kay Kim secara ikhlas mengakui - beliau sangat kecewa dan sedih dengan apa-apa yang sedang berlaku di dalam negara ini - khususnya dalam politik. Ramai yang bercakap tentang sejarah Malaysia - tetapi,sebenarnya mereka sendiri tidak faham dengan sejarah yang mereka sebutkan-sebutkan itu. Ya, saya setuju dan sangat bersetuju - Dr Khoo Kay Kim boleh dianggap sebagai "Last Historian" di negara ini dan sehingga sekarang, kita masih tidak ketemu penggantinya lagi.. [Jarang seorang Cina yg amat ikhlas pandangannya yg berlandaskan fakta sejarah yg betul, malinkan Prof Khoo Kaya Kim & Ustaz Ridhuan Tee ]


TUESDAY, NOVEMBER 23, 2010

BEZA MELAYU DAN CINA BILA MEMERINTAH NEGERI...
Tuesday, November 23, 2010 Desperado Pomelo farmers to get land titles
By CHAN LI LEEN

lileen@thestar.com.my

IPOH: About 70 growers of the popular Tambun pomelo are a step closer to getting titles to the land they and their forefathers have toiled on for the past 40 years.

They are expected to get 99-year lease letters for their orchards from the Perak government today.
Big and juicy: Chin showing some pomeloes at his orchard in Tambun.

Tambun Pomelo Growers Asso ciation secretary Chin Too Kam said the group was thankful to Mentri Besar Dr Zambry Abd Kadir for making good the promise he made during his visit to their orchards in January. [star]
Beza Melayu memerintah. Melayu memerintah beri tanah walaupun bukan pada bangsanya. Penang diperintah oleh empat generasi parti bukan Melayu tidak menyelesaikan isu pemilikan tanah Melayu daripada merdeka sampai hari ini.

Malah DAP yang memerintah sekarang mengambil tindakan lebih anjing iaitu menghalau terus Melayu yang sudah berkampung lebih tua daripada Pulau Pinang itu daripada kampung halaman mereka dan merobohkan gerai-gerai punca rezeki Melayu di seluruh Pulau Pinang termasuk gerai penyokong PKR (Padan Muka ).

DAP tahu 9/10 punca rezeki datang daripada berniaga dan orang Melayu ramai dalam perniagaan makanan, justeru harus ditutup peluang ini biar pun sebesar lubang hidung Kit Siang agar mereka tidak dapat beli rumah di Pulau Pinang.

Kesempatan diambil DAP ini kesinambungan daripada pemerintah sebangsanya dahulu yang tidak memberi geran kepada orang-orang Melayu penduduk asal tanah itu.

No comments: