Wednesday, November 24, 2010

UMAT ISLAM WAJAR SENSITIVE ISU INI - WAJIB DITEGUR UNTUK BUAT YG TERBAIK DAN IKUT SUNNAH

KISAH YB ADUN PKR CHANG SIMPANG PULAI IPOH, YANG USUNG ANAK DARA MELAYU!!!!.

KAPAK sudah war-warkan sebulan yg lalu dan minta Melayu jaga lar maruah sebagai org Islam berketurunan melayu. Keturunan kita baik2 dan bangsa Melayu tidak berperangai mcm bangsa depa dok try/test - ada isi kahwin.... Jd, Org2 Melayu Islam kena sensitive ttg perkara ini.

Nk kahwin cara elok kita tak halang, TAPI ajak dan ajar mamat ni peluk Islam dan mendalami ttg Islam, baru lar boleh bwa sana sini, itu pun sebab nak bwa mamat ni jumpa tok mudim, jumapa Uztaz belajak Agama, doa bersetubuh dan doa/niat mandi wajib. Ini amat penting sbb percampuran keduanya akan jadi zuriat dan Org2 Islam amat menitikberatkan bagaimana dan cara kehadiran zuriat itu dari mula percantuman air mani mereka lagi dan menjadi darah serta janin dan akhirnya menjadi makhluk manusia.

Dari situ lah lahirnya manusia samada manusia yg sayang,cinta dan taatkan Allah atau sebaliknya. Selepas itu baru lah proses menjaga dan pembesaran mereka. Rezeki yg datang dan diberikan makan kpd anak2 ini dari mane dan sebagainya. Jika ini dpt dijaga dgn baik, maka Insya Allah akan lahir lah insan berhati mulia dan takut serta taat akan penciptanya, iaitu Allah Rabbul Jalil.

KAPAK, mohon lar agar Umat Melayu Islam ini sensitive ttg isu2 ini, klu nak buat baik dan beradab serta sopan Insya Allah kami terima dgn tangan terbuka dan bertambahlah Umat Islam Umat Nabi Muhammad.

Ingat, di akhir hayat Nabi Muhammad SAW, asyik menyebut2 umatnya dan betapa sayangnya baginda kpd Umatnya TETAPI berapa ramai yg sayang dan taat kpd ajarannya untuk membesarkan ALLAH. Syaafaat Nabi Muhammad juga lah yg dapat membantu kita untuk masuk ke Jannatun Naim- Syurga Allah yg menjadi idaman setiap manusia yg taat kpd penciptaNya. Kepada Kekawan atau jiran tetangganya yg rapat, berbaik sangka dan nasihatkan lah mereka !!!! - Amien.

YA UMMATI... YA UMMAI... YA UMMATI!

No comments: