Wednesday, November 10, 2010

MENTERI MELAYU JANGAN LONGLAI

KAPAK, melihat sesuatu yang tak kena pada KDN dan pentadbirannya. Cuba kita lihat 3 pegawai2 Melayu yang mengeluarkan kenyataan yg sedikit berbaur perkauman dah pun dikenakan tindakan dan ditukar TETAPI apa jadi dengan "NAMAWEE" siBABI TUNGGAL ini? Adakah die kebal dari sebarang tindakan?

Mana kesalahan yg lebih berat? Mengeluarkan kenyataan sedikit perkauman, walhal niatnya bukan begitu dan tengok pula suasana kitika insiden bagaimana? TETAPI tindakan begitu cepat di ambil. Yang " NAMAWEE" dah la pulak kesalahan kedua, dan ia memperlekehkan RUKUN NEGARA dibawah panji2 YANG DIPERTUAN AGONG. Bukankah itu sesuatu yg rakyat Malaysia WAJIB TaatSetia kepadanya. - Maknanya WAJIB, bila wajib perkara ini adalah sesuatu yg tinggi hirarkinya. TETAPI Kenapa ye tiada tindakan? Nak jaga/ambik hati lagi? Betul lar kera dihutan disusukan, Anak sendiri mati kelaparan. Rakyat Melayu gak yg terlebih dulu diambil tindakan walupun kesalahan xseberapa.

Mana... Mana...Mana... Maruah menteri Melayu, Kenapa tak selancang dan bertelor atau jantan macam Dato' Seri Zahid Hamidi?.. Keluarkan kenyataan dgn ikhlas kerana itulah yg sebenarnya. Kenapa harus takut dan berlapik2. Dah sampai ini pun masih nak bertoleransi.... Payah lar klu ada jenis Pemimpin melayu mcm ini? Dato' Hisham please lar jgn asyik amaran jer pada bangsa lain TETAPI bila Melayu wow cepatnya tindakan.

Please resolve this matter or else PRU 13 akan menentukan Nasib samada masih Menteri atau tidak. Tengok lar Menteri2 CINA, Bila Dt Seri Zahid lantang dan nyatakan yg hak dan benar/realiti, wow bukan main hebat, setiakawan BN boleh diketepikan dan hilang, yg pasti marah sampai suruh Menteri minta maaf. Bukankah kenyataan DS Zahid adalah realiti yg berlaku.... Cuba lar fikirkan.... suara mereka tak membantu pun dalam kemenangan PRU 12... Depa main belakang bukan kita tak tahu? So, apa ditunggu lagi. Suara ini bukan KAPAK sahaja TETAPI berkongsi pendapat dengan rakyat Melayu marhean, malah para anggota keselamatan pun turun merungut.[contoh kes hindraf, kes pemimpin politik pukul polis dll]

Jangan lar rungutan dan kemarahan itu menjadi bara api dalam sekam, disatu ketika nanti ia meletup bak Gunung Merapi yg teramat marah kerana manusia disekelilingnya banyak melakukan dosa dan maksiat yang tidak tertanggong lagi dan malu kepada ALLAH penciptanya. Maka kemarahannya membuakkan lahar yang membakar dan membunuh tanpa belas kasihan. Jangan sampai lahar-lahar kejantanan Melayu di perbodoh dan dipermainkan kerana ia akan melutup dan hodoh jadinya. Ambil ikhtibar kata2 Prof Khoo Kay Kim, yg beliau pun berani menempelak DAP yg diketuai oleh Lim Kit Siang dan suku sakatnya, bagimana rakus dan chauvanisnya serta racism yg membuak2 dgn kaum Melayu. Adakah die sedar status die dulu mcm mane? Tiada langsung falsafah dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung..... asyik2 Singapura!. Kita nak tgok boleh ke die hidup dan lantang mcm ni di Singapura?

Ingat, 90 % pelancung yg datang ke Malaysia, menyifatkan rakyat Malaysia sewajarnya bersyukur dapat hidup di Negara yg Permai dan tenang dan maju seperti Malaysia. Serba-serbinya indah dan menyenangkan.... Itu org luar yg baru beberapa hari hidup di Malaysia dan dapat membayangkan dan membezakan disini dan ditempatnya.... Namun, rakyat Malaysia sendiri tak tau bersyukur, asyik jer tak kena... Bukannya apa, kerana kepentingan individu mengatasi segala-galanya jadi itu yg menjadikan senantiasa tak puas hati dan menyalahkan org lain disamping nakkan kuasa, jadi tu yg bertelagah dan bercakaran setiap hari. Tengok jer perangai manusia didalam kempen2 pilihanraya.

Buanglar sikap "TAK APA" tu dalam jiwa Melayu dan Melayu waktu ini kena Keras dan Lantang. suara kejantanan Melayu itu wajar dipertahankan, barulah Malaysia Aman Permai.

No comments: