Tuesday, November 9, 2010

KETOLERANSIAN KAUM MELAYU - SEKARANG MELAYU PULAK DI PANGGIL MONYET - INSIDEN SIDANG DUN PULAU PINANG HARI INI!

Kapak ingin membawa pembaca blogger diseluruh Malaysia agar meneliti kewajaran kaum-kaum Cina dan India serta Benggali yang suatu ketika dulu merupakan "Kaum Pendatang dan Merempat" telah dengan sewenang-wenang nya memanggil pendemontrasi di Hadapan KOMTAR baru2 ini dalam isu pengambilan tanah secara paksa di Balik Pulau [ Majoritinya Tanah Orang2 Melayu ] untuk di bangunkan sebuah Universiti yang di kenali Universiti Singapura, di Persidangan Dewan DUN Pulau Pinang hari ini yang berlangsung didalam suasana yang panas dengan panggilan "MONYET". Wajarkah ayat itu ditujukan kepada kaum Melayu, dimana rasa hormat mereka yang diberikan kebenaran oleh Orang2 Melayu dan sanggup menerima mereka sebagai rakyat Tanah Melayu? Didalam ketoleransian itu ibaratkan perumpamaan " Bagai Belanda Mendapat Tanah" ia wajar/wajib dinoktahkan!

Lupakah mereka akan sejarah itu? Itu lar sebabnya dulu lagi bahawa "Pelajaran Sejarah" ini jangan sesekali dibakul sampahkan, demi mengejar kerancakan ilmu teknikal & IT. Alhamdulillah, kerajaan mula sedar setelah ramai rakyatnya jadi buta sejarah dan tidak patroatik langsung!. Mata Pelajaran Sejarah ini perlu dijadikan mata pelajaran wajib dan wajib lulus didalam SPM dan di Universiti.

Oleh itu, orang2 Melayu seluruh Pulau Pinang khususnya dan seluruh Tanah Melayu amnya, kapak ingin bertanya dan mengesyorkan beberapa perkara berikut:-

i. Dimanakah maruah orang Melayu sekarang terutamanya yg berada di negeri Pulau Pinang dan bagaimana nasib mereka dimasa hadapan.

ii. Pembinaan Universiti Singapura untuk kepentingan Industri pendidikan adalah sebagai wayang dan juga alasan bagi mengharuskan pengambilan tanah tersebut untuk kepentingan sejagat. TETAPI, tidak adakah tanah lain yang lebih sesuai? Kenapa tanah disitu dan tempat penempatan orang2 Melayu mahu diambil? Bukankah itu, ada muslihat secara terancang bagi menyisih orang2 Melayu di Negeri berkenaan?

iii. Dimanakah suara Melayu KeAdilan dan PAS di Pulau Pinang? Adakah ANDA juga terbabit dalam meluluskan perancangan DAP Cauvanis itu? Atau ANDA tidak punya telor untuk mempertikaikan perancangan itu dan dimanakah suara ANDA sebagai rakan Pakatan.
Suara ANDA tidak didengar? Kenapa masih mahu bersekongkol dengan DAPig nih? Atau Keadilan dan PAS dah bersetuju untuk menyundal bersama dan mendapat laba tanpa memikirkan anak bangsanya? Oleh itu Orang2 Melayu seluruh Malaysia wajar sedar dan terpanggil untuk fisabilillah didalam perkara ini, jika tidak mahu digelar BACUL.

iv. Kapak sudah mengagak dari dulu lagi kenapa Lee Kuan Yew beria2 membuat lawatan selepas PRU 12. Pertama, untuk ucap tahniah secara empat mata dgn rakan kongsinya DAP dan Ketua Menteri yang dipanggil oleh PAS umpama Umar Abdul Aziz. PAS cukup bangga dalam hal ini, TETAPI sekarang cuba lar tgok siapa yang termakan umpan si laknat ini?

v. Lee Kuan Yew, dtg buka sekadar datang, tetapi penuh janji dan bantuan kewangan dan mereka akan sanggup untuk membeli segala harta tanah2 di Pulau Pinang dgn menggunakan "proxy" org Malaysia, jadi sekarang sudah terang lagi bersuluh? Adakah Melayu semua masih tidak mahu melihat ataupun buat2 tak mahu lihat. Sungguh Durjana PAS dan Keadilan di Pulau Pinang.

Akhir Kalam Kapak, mahu org2 Melayu bangkit dan mempertahankan walau seincipun tanah Melayu jgn sesekali dilacurkan. Bangunlah menentang dgn apa cara sekalipun demi maruah Org2 Melayu seluruh Malaysia.

1 comment:

Longchepoh said...

Mengikut penelitian saya, banyak juga dari kalangan Melayu yang dah sedar. Itu adalah apa yang dilafazkan dan saya dengar. Tapi masalahnya ada sekumpulan lagi yang tak boleh nak berfikir langsung. Kalau kita cakap macam manapun nak ingatkan mereka, mereka akan kata 'isu politik' UMNO nak fitnah PAS PKR DAP. Berdepan dengan puak-puak ni memang 'letih' kerana cakap macam manapun hati dah bebal dan kebal dari realiti.