Monday, May 31, 2010

PERINGATAN UNTUK SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT

Salam sejahtera kepada semua pembaca budiman.

KAPAKTAJAM, terasa terpanggil utk menyokong penuh di atas gesaan yang dibuat oleh Datuk Prof Hussin Abdul Rahman, Pengarah Uitm Kelantan berhubung sarananya bahawa Golongan Ulama wajib/patut galak perpaduan bukan sebaliknya.
KAPAKTAJAM juga merasa aneh kenapa diwaktu ini yg sepatutnya Umat Islam di Malaysia dapat bersatupadu dan mempunyai ukhwah dan kekeluargaan Islam yg dituntut oleh AGAMA menjadi kental dan kukuh, namun ia terjadi sebaliknya malah lebih teruk dan carcamarba atau haru biru jadinya. Golongan Ulama juga dengan sewenang-wenangnya mengeluarkan fatwa sendiri demi kepentingan peribadi dan juga politik mereka. Mereka yg digelar amat mahir dlm AGAMA dan tahu hukum-hakam tidak takutkah atas murka ALLAH. Terdapat satu pehak yg sanggup mengunjurkan tangan salam persahabatan dan mahu membuang segala yg keruh, namun disatu pehak pula menjadi angkuh seperti “lebih baik berkawan dengan setan dari berkawan dgn UMNO”. Nauzubillahhiminzalik!. Itu, ucapan dan reaksi seorang yg dipanggil ulama/tok guru. Atas dasar apakah die berkata demikian, jika tidak semata-mata kerana kepentingan kerusi politiknya. Sedangkan beliau tahu apa hukumnya menolak ajakan kejalan kebaikan dan kerahmatan ALLAH.
KAPAKTAJAM, menyerulah kepada semua mukminin dan mukminat agar sama-samalah kita bertawadduk dan membersihkan diri dari kekufuran ini. Kembalilah bertaut semula agar Agama ISLAM dan Bangsa Melayu [Melayu sinonim dgn ISLAM dlm kontek di Malaysia] menjadi lebih kuat dan terbela. Dasar perjuangan ISLAM juga akan menjadi lebih kukuh dan segera menjadi realiti jika penyatuan Melayu & Islam ini dapat disegerakan.
Untuk itu, sebagai Pemimpin Negara/Negeri/Masyarakat, KAPAKTAJAM mengharapkan sesuatu perubahan drastik dapat dilakukan oleh semua Pemimpin Melayu samada dari PAS, UMNO & KeAdilan untuk memulakan langkah penyatuan ini sebelum terlambat dan Negara jatuh ditangan Perintahan Bangsa Asing...... Ini juga satu jihat untuk meyatupadukan Umat Melayu Islam.... Segerakan Perpaduan ini. Kembalikan kejernihansesama Islam.
Renung-renungkan Nukilan penulis di Akhbar Utusan....! dibawah ini:-

Ulama patut galak perpaduan bukan perpecahan
31/05/2010 6:47pm

KOTA BAHARU 31 Mei - Kecenderungan ulama masa kini terlibat dalam politik sehingga timbul kesangsian terhadap mereka adalah antara faktor golongan ini tidak lagi dipandang tinggi oleh masyarakat, kata Pengarah Universiti Teknologi Mara (UiTM) Kelantan, Datuk Prof Hussin Abdul Rahman.
Sambil menyifatkan ulama masa kini semakin kebuntuan untuk mengutamakan antara ideologi politik dan kebenaran, beliau berkata ulama kini seharusnya melihat kepada legasi ulama terdahulu yang merupakan pemimpin yang dihormati dan diingati kerana mampu menegakkan kebenaran meskipun terpaksa mengetepikan kehendak dan naluri sendiri.
"Istilah ulama sebenarnya merupakan golongan pemimpin yang memahami tuntutan kebenaran, mereka merupakan golongan yang menyelesaikan, pemikir yang berfikir dengan berpaksikan kebenaran untuk dijadikan satu teladan.
"Namun, disebabkan delima politik, terdapat perilaku ulama yang menimbulkan kesangsian dan kebuntuan sehingga harapan masyarakat kepada ulama kini tidak lagi dipenuhi. Sebagai contoh mereka sepatutnya menyumbang kepada perpaduan tetapi mereka jadi benih perpecahan,” katanya kepada pemberita selepas perasmian Seminar Keintelektualan Islam Legasi Ulama Kelantan Di Nusantara di sini hari ini.
Hussin berkata bagi menimbulkan kesedaran terhadap kedangkalan ulama antara mempertahankan kebenaran dan politik, UiTM menganjurkan Seminar Keintelektualan Islam Legasi Ulama Kelantan Di Nusantara itu bagi mengangkat kembali martabat ulama di negara ini dengan cara mencontohi dan mengingati perjuangan ulama terdahulu. - Bernama.

Ulasan KAPAKTAJAM

Sunday, May 30, 2010

BERHEMAH BILA MENULIS DAN INGAT DOSA

Luahan rasa dr penulisan dan komen2 dari blogger Parpukari.!!!!

KAPAKTAJAM, hebat-hebat sungguh semua bloggers bersuara mcm kita nih dah terlampau baik. Mmg tengok salah orang mudah, tp malu nk ckap salah sendiri.

Bab KPI menteri nih, biar lar PM yg buat keputusan, kau orang cuma bg hints jer, ambik pun xmenambah, buang pun xluak. Ingat, Jawatan Perdana Menteri ni, bukan jawatan sembarangan dan beliau mempunyai semua ruang dan jalan utk mendapatkan maklumat yg betul dan bernas, bukan dari fakta2 yg kedai kopi guna mcm bloggers seperti hangpa. PM banyak yg bg infor, spt SB, MIO, perisik khas, parlimen, ketua2 jabatan, JASA, risikan UMNO, polis, tentera penasihat ekonomi, sosial & politik dan sebagainya. Semua laporan itu, sentiasa berada disetiap gerak geri PM.

Jadi, biarlah PM yg nak decide, hangpa pun bila nak hentam menteri/timbalan menteri ikut bulu gak, mana yg bleh masukkkkkk.... tulis lar hebat2 tetapi yg xmemberi tu hangpa tenyeh betul2. Bila KAPAKTAJAM fikir2 malu gak kapak dgn kau orang. Memang betul tugas bloggers sebagai memberi infor tetapi jgnlar pulak terikut2 nafsu setan bila menulis, akibatnya ALLAH murka.

Ingat perbuatan kita bloggers ni lebih kepada ke arah dosa jika tidak dibuat/ditulis dengan berhemah dan tidak menimbulkan aib orang. Kapaktajam nk tanya NAK CARA ISLAM KER NAK CARI DOSA? Fikir2 lah, kau orang pun dah dewasa dan mampu berfikir dan ada belajar AGAMA, PUN NAMPAK HEBAT2 jd ingat DOSA bila kita menulis.

Cara hangpa menulis makin menambah luka parah bangsa Melayu dan hasrat untuk "Menyatupadukan Bangsa Melayu" agak payah kerana hasad dengki diantara satu sama lain makin menebal ditambah lagi dgn hasutan yg hangpa buat selama ini. Apa hangpa fikir cara yg hangpa buat nih akan menjadikan Bangsa Melayu kuat? Kalau setakat nak menjatuhkan kredibiliti atau maruah seseorang disini bukan tempatnya. Rakyat boleh menilai siapa yg ikhlas bekerja ataupun sebaliknya. Waspada lah bila menulis.... jangan hancurkan lagi Bangsa Melayu.....
Terima Kasih.

by KAPAKTAJAM.
http://www.kapaktajam.blogspot.com

SESUATU YG MESTI DIHINDARI OLEH RAKYAT MALAYSIA YG BERBILANG KAUM

KAPAKTAJAM, mengingatkan perkara sebegini akan berlaku di Malaysia jika keadaaan dan keresahan politik tidak ditangani dengan baik dan berhemah. Sesuatu yg mendukacitakan toleransi Bangsa Melayu semasa era kemerdekaan oleh Tunku Abdul Rahman tidak dihayati lagi buat masa ini. Golongan2 muda yg lupa sejarah memainkan sentimen perkauman yg dahsyat dan jika tidak ditangani dengan segera ia akan membawa musibah. Kerajaaan dan pihak berkuasa mesti menangani masalah ini dan hindarkan dari berterusan. Sesiapa yg memainkan sentimen ini wajib dikenakan ISA. Ini saja jalan terbaik utk keamanan Negara. Rakyat semua bacalah musibah dibawah ini:-


Etnik Albania dan Serbia bertempur
31/05/2010 2:43am

MITROVICA, Kosovo 31 Mei - Polis anti rusuhan Kosovo melepaskan gas pemedih mata dan semburan lada bagi memisahkan ratusan penunjuk perasaan etnik Albania dari membaling batu ke arah pengundi Serbia dalam pilihan raya tempatan Serbia di bandar Mitrovica yang terbahagi dua semalam.

Pasukan pengaman NATO dan polis Kesatuan Eropah turut dikerah untuk menghalang pertelingkahan yang berlaku di jambatan yang memisahkan bandar kepada Serbia di bahagian utara dan Albania di selatan itu.

Serbia dengan sokongan Rusia telah menolak pengisytiharan kemerdekaan

Kosovo telah diisytiharkan merdeka daripada Serbia pada tahun 2008 tetapi dinafikan oleh Serbia yang mendapat sokongan Rusia untuk terus mengekalkan Kosovo di bawah kekuasaannya.

Lebih 70 buah negara seluruh dunia termasuk Amerika Syarikat menyokong dan mengiktiraf kemerdekaan Kosovo.

Kira-kira 2,000 orang etnik Albania yang diketuai oleh veteran perang mengadakan tunjuk perasaan membantah Serbia mengundi pada pilihan raya tempatan Mitrovica yang berada dalam kaasan Kosovo.

Udo Karl-Heinz Moeller, ketua polis Kesatuan Eropah di Kosovo berkata, anggotanya terpaksa membuat sekatan sementara di jambatan menyebabkan berlaku kesesakan sepanjang hari itu. - AP

SEGERAKAN PENYATUAN UMAT MELAYU DEMI ISLAM DAN TANAH AIR TERCINTA

Bila direnung2 sume tulisan dan komen2 disini DALAM BLOG ERA PASCA, KAPAKTAJAM, berasa sedih kerana Bangsa Melayu terus-terusan bercakaran utk menegakkan diri masing-masing. Habis terlondeh semua pekong dan pekong yg wajib ditutup demi Agama Bangsa dan Tanah air pun dilacurkan. Inikah gaya hidup semua orang Melayu di Malaysia yg mengaku Islam. Melayu PAS konon hebat dalam bab agama terpekik terlolong dgn fatwa2 nya yg merosakkan akidah demi politik, Melayu KeAdilan pula dah lupa harga diri sehingga sanggup meletakkan orang Cina sebagai Perdana Menteri, lupa sejarah Kerajaan Melayu Melaka dan kehebatan Melayu dan bagaimana Melayu menjaga tanah pusaka Ibundanya, inipun satu pelacuran demi Politik dan Melayu UMNO pulak terus-terusan bertelagah untuk memenangkan diri masing2 dan selalu membuat kesilapan yg mengguris naluri seorang Insan Islam. [tarik balik lesen judi tu, masih belum terlambat berbuat demikian demi maruah Islam di Malaysia]

Dgn ini KAPAKTAJAM , mohonlah semua Bangsa Melayu yg berada didalam ketiga3 kelompok berkenaan, kembalilah kepangkal jalan, Xperlu untuk kita berpeluk dgn kaum lain dan melebihkannya krn mereka sudah tentu kafir. JANGAN kerana kuasa politik yg dicari maka masa depan Bangsa Melayu harus dilacurkan. Bangsa Melayu punyai ikatan kekeluargaan Islam yg kuat. Kita berbalik kepada sirah Rasululllah bagaimana baginda menyatupakukan semua Islam dibawah satu panji2 Islam.Piagam Madinah fikir dan ulas serta ikutinya.

KAPAKTAJAM, hendak sangatlah tengok agar semua PARTI MELAYU dapat bersatu hati dan duduk dibawah satu bumbung dan jagai serta tadbirlah Negara Tanah Melayu/Malaysia ini baik2. Ingat Malaysia diberikan oleh ALLLAH segala kenikmatan dan mempunyai segala hasil mahsul yg diperlukan. Kita tidak akan mati kebuluran pun jika terjadi apa2 musibah dari luar.

KENAPA, Bangsa Melayu sanggup memperlekeh sahabat seISLAM nya dan boleh pulak berkampung dan berpeluk dgn si KASFIR laknatullah? Tengok apa muslimat PAS dan PKR buat pada Elizebert Wong kes kangkangnya? Bukan peluk jer menangis lagi " Masya ALLAH " apa dah jadi dengan Insan2 yg mengaku ISLAM berbuat begini.

Nabi Muhammad SAW teramat kecewa dgn umat ISLAM akhir zaman ini, masing2 dengan ego dan kuasanya. Harap2 jgn sampai datang bala ALLAH dan melenyapkan bumi Malaysia ini dan meletakkan Kaum Islam lain yang mahukan ISLAM memimpin disini.

KAPAKTAJAM, mahukan Melayu PAS, KeAdilan dan UMNO, berbaiklah dan bersatu hatilah. Masih belum terlambat utk berbuat demikian. Ingat Bangsa Melayu hanya mempunyai MALAYSIA sebagai tanahairnya, jika dibandingkan dengan Bangsa Cina yg punyai tanahair dan kuasa ekonomi diseluruh dunia. Kemanapun Kaum CIna pergi mereka boleh hidup dan kayaraya. TETAPI belum tentu pada Bangsa Melayu yg hidup di Negara sendiri pun masih kais pagi makan pagi kais petang makan petang! Apa yg boleh dibanggakan dgn KAUM MELAYU? Temberang, Ego, Suka cakap Besar habukpun xde, suka bercakaran sesama sendiri akhirnya tanah air tergadai, fanatik dgn sesuatu puak sampai tidak boleh terima puak lain [bertentangan dgn islam] ? Adakah ini masih semua mahu diteruskan dan Kaum Melayu dilambong angan2 mat jenin? Ingat, BANGSA MELAYU, hanya punyai satu sahaja kekuatan - iaitu KUASA POLITIK dan RAJA BERPELEMBAGAAN. Jika inipun mahu dikikis dan dilenyapkan seperti Motto KeAdilan, maka punah lah sudah Kaum Melayu di Tanah Airnya sendiri. Mengapa BEBAL sangat Bangsa Melayuku ini? - Fikir2kab lah ... Mulakan penyatuan Melayu dan kembalikan Kekuatan Bangsa Melayu ISLAM dan Ungguli pemerintahan Melayu hingga ke Akhir Zaman.

Wassalam dr
http://www.kapaktajam.blogspot.com

Saturday, May 29, 2010

Kekuatan Umat Islam Wajib dijadikan Agenda Nasional

PEKAN 28 Mei - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, umat Islam perlu mempunyai kekuatan yang menyeluruh untuk menjadi umat yang unggul dan cemerlang.
Menurut Perdana Menteri, umat Islam akan menjadi umat yang lemah dan hilang upaya sekiranya hilang kekuatan, sebagaimana yang berlaku kepada umat Islam di Palestin.
Tambah beliau, kegagalan umat Islam untuk memiliki kekuatan menyeluruh seperti yang disarankan dalam agama boleh menggagalkan hasrat untuk melahirkan umat Islam yang cemerlang dan berjaya.
"Kalau kita hendak memacu umat Islam ke arah umat yang unggul dan cemerlang, maka kita perlu kepada asas paling penting sekali iaitu kekuatan.
"Kita mesti ada kekuatan sebagaimana yang dituntut oleh Islam iaitu bersifat menyeluruh, sebab itu Islam disebut agama yang syumul, lengkap dan tiada yang lengkap selain Islam.
''Tetapi, kalau kita berjuang hanya untuk mencari satu aspek sahaja dan (perkara) lain kita tidak ambil peduli, maka tidak akan sampai hasrat kita hendak melahirkan umat cemerlang kerana tidak ada kekuatan sebenarnya," jelasnya.
Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Program Imam Muda Peringkat Daerah Pekan di Masjid At-Taqwa, Peramu Jaya di sini malam ini anjuran bersama Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia kawasan Pekan dan Yayasan Taqwa Wilayah Persekutuan.
Hadir sama, Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.
Perdana Menteri berkata, umat Islam sewajarnya menjadikan Palestin sebagai contoh terbaik untuk membina kekuatan menyeluruh bagi mendepani cabaran mendatang.
Katanya, kegagalan umat Islam di Palestin membina kekuatan menyebabkan negara mereka yang besar pada suatu ketika dahulu kini hanya tinggal dua bahagian kecil iaitu Tebing Barat dan Gaza, sementara rakyat Palestin yang hidup di luar pula jauh lebih ramai berbanding di dalam negara sendiri.
Kelemahan umat Islam Palestin juga, jelasnya, telah menyebabkan Masjid Al-Aqsa iaitu masjid suci ketiga umat Islam selepas Masjidil Haram dan Masjid Nabawi, dikuasai oleh bangsa Yahudi, manakala umat Islam Palestin pula tidak dibenarkan solat di sana kecuali golongan tua.
"Tidak ada contoh lebih jelas bila masjid ketiga teragung dalam Islam tidak lagi dalam kawalan orang Islam sebabnya bila kita tidak ada kekuatan, kita boleh dijajah. Bukan setakat dijajah, tetapi agama kita boleh dikawal oleh orang lain," katanya.
Sehubungan itu, Perdana Menteri menyifatkan program imam muda merupakan satu usaha untuk membina kekuatan di kalangan umat Islam oleh institusi masjid bagi meneruskan kesinambungan daripada kelahiran imam-imam cemerlang sebelum ini.
Dalam konteks ini, Perdana Menteri turut menasihatkan para peserta program supaya mencontohi imam muda di zaman Rasulullah seperti Amru bin Salamah yang hanya berusia tujuh tahun tetapi mampu menjadi imam disebabkan ketinggian ilmunya.
"Kalau ilmu kita tinggi, kita juga boleh jadi seperti Amru bin Salamah iaitu menjadi imam dan (juga) memainkan peranan membangunkan kariah sebab peranan imam sekarang makin mencabar," katanya.
Dalam pada itu, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan mengucapkan terima kasih di atas peruntukan RM25,000 yang diberikan kerajaan negeri Pahang kepada Persatuan Kelab-kelab Belia Malaysia kawasan Pekan untuk menjalankan kegiatan keagamaan.
Terdahulu, Jamil Khir dalam ucapannya berkata, program imam muda itu akan diperluaskan ke seluruh negara dalam usaha melahirkan imam dan masjid cemerlang bagi membina kembali kekuatan di kalangan umat Islam.



Umat Islam mesti miliki kekuatan unggul


KAPAKTAJAM, ingin mengulas sedikit luahan hati seorang Perdana Menteri, yang begitu sayangkan Agama dan Bangsanya. Jelas dihati beliau yang mahukan Bangsa Melayu di Malaysia ini bercantum menjadi satu dan kuat, seperti di Zaman Kemashyuran Kerajaan Melayu Melaka.

KAPAKTAJAM, mengambil peluang ini untuk menggesa Bangsa Melayu berfikir semula sewaras2nya apakah keuntungan pada Bangsa Melayu dan Islam di Negara ini jika asyik berpecah, becakaran dan bermusuhan. Lihat lah Kaum Cina walaupun berbeza pendapat dan ideologi politiknya TETAPI apabila Bab Kaum mereka, mereka akan tetap bersatu memperjuangkan Nasib Kaumnya. Disini jelas ukhwah mereka amat kuat dan mereka yang mengamalkan sunnah Nabi, TETEPA apa dah jadi dengan Umat Melayu dan Islam nih? Usahkan berbaik dan bertegur sapa, malah mengkafirkan antara satu sama lain. Kafir atau tidaknya Bukankah itu kerja ALLAH. Mengapa manusia yg hina dina ni menyebok nak mengambil hak Allah. Fikirkan lah pada mereka yg konon hebat dalam agama.!
Bangsa Melayuku. Buang lah yg keruh ambil yg jernih, kuatkan Bangsa Melayumu?

PETIKAN DARI UTUSAN MALAYSIA PADA SABTU 29HB. Mei, 2010.

Thursday, May 27, 2010

ANWAR AL JUBURI JANJI PADA BANGSA CINA NK BERI TPM2 PD ORG CINA.

KAPAKTAJAM, ...... inilah Kebodohan & Dungunye Bangsa Melayu!!!.

Tapi Ingat jika Bangsa Melayu terus LEMAH, BERPECAH & BERCAKARAN, maka perkara ini mesti akan berlaku,dan pada waktu itu, hancur lah Tanah Melayu. Usah mimpilar nak ambik semula, k.

Bangsa Melayu yg masih Menyokong si Anwar ketika ini, ANDA dipertanggungjawabkan atas kehilangan kuasa Melayu dan terlacurnya Tanah Melayu ke Bangsa Asing.

KAPAKTAJAM, menganggap Bangsa Cina ni masih ditahap Bangsa luar kerana bukan nenek moyang mereka yg berjuang nyawa untuk kemerdekaan Tanah Melayu dan ujudnya Tanah Melayu juga adalah atas perjuangan Bangsa Melayu itu sendiri. Jgn lar dgn mudah untuk diberikan kepada mereka.

Mereka nak tinggal disini, ok nk berniaga ok, TAPI nak berkuasa di Tanah Melayu dan menidakkan Raja-Raja Melayu, langkah mayat pejuang2 Melayu dulu.

Anwar sicelaka ini apa die nak heran die Mamak Cibai dari India, xkesah lar nak bg kat cina ker sapa, TAPI kita Bangsa Melayu Jati, tidak sesekali merelakan perbuatan itu.

Kapaktajam, mohon Bangsa Melayu bersatulah demi masa depan BANGSA Melayu di Tanah air sendiri.

Tuesday, May 25, 2010

TELAH TIBA MASANYA MELAYU KENA BERSATU!

Ya! KAPAKTAJAM akui terdapat berbagai kepincangan terhadap individu yg dinyatakan ini, namun biarlah ia disiasat oleh pihak2 yg diamanahkan untuk berbuat demikian. Negara ckup makanisma dalam segala perundangan dan Insya Allah apapun sabitan yang Hak tetap Hak dan Yang Bathil tetap bathil. Itu kita sebagai muslim kena yakin.

Apa yyg kapak Ingin ketengahkan disini adalah "Bagaimana Nak Menyatukan Bangsa Melayu"? Kita sudah tiada masa untuk bercakaran sesama sendiri. TENGOK Bangsa Lain, walau dalam kekalutan apapun Bangsa Mereka Tetap Bersatu didalam segala hal terutama didalam "Masa Depan Mereka di Negara ini" dan niat mereka adalah untuk memiliki dan Memerintah di Negara ini secara total. Kenapa Kapak kata demikian, adalah kerana mereka sudah pun memiliki segalanya, ekonomi, harta dan bangunan di bandar2, Perniagaan, Pelajaran & lain2 mereka telah punyai semuanya, CUMA kuasa politik sahaja mereka masih TIDAK dapat secara TOTAL, Ingat jika ini berlaku, usah mimpi lar menangis darah sekalipun Bangsa Melayu TIDAK akan dapat memilikinya kembali.

Ingat macam mana DAP berceramah di majlis ulangtahun DAP baru2 ini, Ingat apa yg mereka sebut pasal Bangsa Melayu, DEB, peluang pekerjaaan dan macam2 lg, semuanya menyalahkan Bangsa Melayu dan mereka minta untuk tidak sesekali berbaik dengan Bangsa Melayu [itulah natijah ucapan tersebut]

Jadi apa yg Melayu PAS & PKR serta Melayu UMNO buat sekarang masih ingin nak bercakaran? Bangsa Cina telah mempelajari bagaimana British tadbir negara ini dulu " Pecah & Perintah", so inilah yg di lakukan oleh Bangsa Cina di Malaysia, mereka pecahbelahkan Bangsa Melayu dgn Wang Ringgit & Politik. Mereka rela Melayu ketua Kerajaan bila Menang TETAPI hanya sebagai "Puppet" seperti di Perak selama 11 bulan. Tidakkah Melayu Ingat semua itu? Kenapa Bangsa Melayu ini BODOH & MURAH sangat, asyik bersikap "XPA LAR"???? Bila lagi Bangsa Melayu nak sedar ni????
Tidakkah kamu ingat kedatangan Lee Kuan Yew ke Tanah Melayu baru2 ini berniat apa? Kenapa Penang dan Kelantan jadi pilihan? Terbukakah minda anda untuk berfikir sejenak? apakah yg tersirat dan tersurat? Sebagai manusia berfikirlar, ALLAH telah beri akal, maka gunakan ia dengan baik dan betul, kerana perbuatan anda hari ini akan menconteng kehidupan masa depan!!!!

KAPAK sarankan wahai Bangsa Melayu, sudah sampai waktunya Bangsa Melayu bersatu, walaupun berlainan ideologi politik, NAMUN bersatulah didalam perkara "MASA DEPAN BANGSA MELAYU".

Berpakatlar, bermasyuarah lar dan berbincang lar dengan hati2 yg terbuka dan syumul. Minta lar petunjuk ALLAH mohon agar dibukakan pintu2 hati Bangsa Melayu sesama kaumnya.... Adakah semua kamu masih xnampak semua ini?... Ingat apa yg terbaik didada akhbar ari ini, Kaum India pun menyalahkan Bangsa Melayu bila Kaum mereka bercakaran? Dungukah Bangsa Melayu jika masih xsedar2 akan semua ini.

Wahai Bangsa Melayu ditanganmu lar perdamaian dan permuafakatan Bangsa Melayu mahu diujudkan!... Pikir2 kan dan tanya Iman kita, apa akan jadi dengan ISLAM di Tanah Melayu ini jika KAMI semua bercakaran dan masih tidak mahu bersatu?..... Jawaplah

Wassalam KAPAKTAJAM

Monday, May 24, 2010

YAB PERDANA MENTERI WAJIB TEGAS DLM ROMBAKAN DAN LANTIKAN MENTERI/TIM. MENTERI

KAPAKTAJAM, menyokong penuh terhadap usaha Bloggers Pro UMNO yg menyarankan agar YAB Perdana Menteri Dato' Seri Najib supaya membuat penelitian yg telus dan berdasarkan kepada merit KPI serta tahap personaliti yg baik dan tidak mengundang kontroversi.

Ini amat perlu bagi menjamin kepercayaan dan sokongan rakyat akar umbi terhadap Barisan Kepimpinan BN untuk mengemudi Kerajaan Persekutuan dan seterusnya bagi memenangi hati rakyat untuk mengundi BN di PRU 13.

Kesinambungan Kepimpinan BN amat amat digarap terutamanya oleh Kaum Induk Melayu dan Raja Berpelembagaan. Ini jelas terbukti dengan lebih 50 tahun Kerajaaan BN memerintah telah banyak pembangunan negara dan telah juga menjadikan Tanah Melayu/Malaysia seperti sekarang dan menjadi Negara contoh paling berprestij.

Kejayaan ini adalah hasil sokongan padu rakyat Malaysia. Cacat cela adalah lumrah dan sememangnya manusia tidak sempurna semuanya. Walaubagaimanapun, Kepimpinan Baru yang akan dibuat didalam rombakan kabinet ini nanti, perlulah meletakkan individu yang amat berkelayakan dan bersih yg tidak mengundang kontroversi. Biarlah PM hilang satu kawan TETAPI PM berjaya memenangi hati dan jiwa rakyat yg dapat terus menyokong kepimpinan PM.

KAPAKTAJAM, amat berharap DS Najib dapat mengotakan janji2 pembaharuan didalam seluruh jentera kepimpinannya bukan sahaja dari UMNO malah calon2 lain dari Parti-Parti Komponen yang akan dilantik nanti.

Sekian dr KAPAKTAJAM

May 25, 2010 10:47 AM

Sunday, May 23, 2010

JIKA BANGSA MELAYU TIDAK BERSATU HATI, INI LAH JADINYA!!!

[MAHAGURU58, mohon kebenaran memaparkan semula article ini karan ia cukup sinonim dgn tulisan KAPAKTAJAM, utk Bangsa Melayu berfikir secara waras sekarang!!!]

GEMPAR! DAP HASUT DAN TERUS MENGHASUT, DAP MEMANG RACIST .

Ada sorang member aku dari parti PAS yang tinggal kat Cheras bagitau aku, 3 hari lepas DAP sudah buat satu majlis makan malam la, kata member aku ni depa buat majlis ni sempena ulangtahun DAP yang ke 44!

Member aku ni pi sana sebab dia nak tengok la, apa rakan mereka dari DAP nak ucapkan, almaklumla aku pu dah bagitau dia macam-macam hal yang DAP buat kat Sibu tempohari, mula dia tak percaya tapi bila aku tunjuk semua video hasutan yang depa maka terkejut la dia, member aku ni memang tak berkenan dengan DAP sebenarnya!

So, dia pun masuk dan dengarlah ucapan panas berapi serta hasutan yang maha hebat, member aku cakap ramai yang datang, dia agak lebih dari seribu orang la, ramai pemimpin-pemimpin DAPig yang hadir termasuk la si Bapak Komunis Lim Kit Sial dan konco-konco dia!

Macam biasa DAPig memulakan majlis tersebut dengan bermacam jenis hasutan, dari kisah Teoh beng hock sampai la kisah DEB yang menurut pemimpin DAP yang mengecam kedudukan kaum mereka, kata member aku lagi depa punya hasut tu boleh kasi bikin panas la bila dengar!

Aku tanya dia panas pasal apa? Dia kata depa ni suka menghina dan mengutuk Melayu ikut suka hati mereka ja, macam selalu aku cakap Lim Kit Sial dan konco-konconya memang mengamalkan sentimen perkauman dan suka membakar orang-orang Cina supaya membenci Melayu!

DAPig ni memang kita tahu dari dulu lagi memang macam tu, sebab tu la kawan aku ni pun tak berapa minta dengan depa ni, cuma dia pelik sikit bilamana dia nampak Tan Sri Robert Phang ada kat situ! Kalau korang nak tau siapa Robert phang ni, klik sini, sini dan sini.

Dia terkejut jugak sebab dia kenal sangat muka Robert Phang tu, alah dia kan penasihat SPRM dan dia juga adalah salah seorang Committee Yayasan pencegahan jenayah Malaysia, Dia ni kira bukan poltician la.

Bukan takat hadir saja, malah malam tu dia telah mendermakan sebanyak RM50,000 kepada Tabung 'Transforming Malaysia Fund', ini tabung DAPig kononnya nak ubah Malaysia jadi Malaysian Malaysia la ni, depa dapat kumpul RM130,000.00 woo! Separuh dari jumlah tu Robert Phang yang bagi!

Jadi bukan setakat member aku saja, tapi aku pun pelik kenapa tan Sri Robert Phang boleh menderma begitu banyak kepada parti poltik yang kuat menghasut seperti DAP ni ya? Bukankah dia ni salah seorang Penasihat SPRM dan juga Committee MCPF?

Kita cuma nak tau kenapa tan Sri Robert Phang sangat berminat dengan perjuangan DAP ya sampai dia menderma dengan sebegitu banyak sekali? kalau ini derma untuk anak yatim ka untuk orang miskin ka kita faham la tapi ini derma untuk memperkuatkan DAP!

Hmmm, apa pendapat korang ya???? - HANYA PENYATUAN BANGSA MELAYU SAHAJA YG MENJADI
PENGOBAT DALAM KECELARUAN INI. MELAYU KUAT ISLAM PUN KUAT.....!

MELAHIRKAN HANG TUAH KE 7 dan 8 HASIL DARI PENYATUAN MELAYU TULEN

KAPAKTAJAM, dah pun bg tau dari dulu lagi permuafakatan Bangsa Cina ni amat kuat bagai dicincang air xkan putus, ya lar itu yg Islam ajar, mereka cukup ikut falsafah ini. TETAPI kenapa Bangsa Melayu yg menganut ISLAM tidak ikut ajaran ISLAM yg betul? Bukan tu saja malah mengkafir dan berbagai "Fatwa" mereka keluarkan dan sanggup mengkafirkan sesama Melayu Islam pulak tu. Sekarang Bangsa Melayu fikir baik2.... Adakah Bangsa Melayu masih sayangkan Tanah Melayu yg dh jadi Malaysia ini, ataupun tinggal berputih mata bila pentadbiran dan kekuasaan Melayu hancur dan dijajah semula oleh kaum pendatang yg telah menerima berbagai kekayaan dari berbagai Pembangunan yg Kerajaan buat selama ini.
Ingat, yg mereka bencikan adalah Bangsa Melayu yg kononnya menindas mereka dengan DEB yg Kerajaan buat bg menolong kaum Melayu yg telah tersisih semasa penjajahan British dengan dasar pecah dan tadbir. Bangsa Melayu kena kembali pada sejarah silam.
DAP mmg sudah begitu SIAL dgn Bangsa Melayu, CUMA Melayu PAS & KEADILAN yg xsedar diri dan sanggup berkawan dan mengagungkan misi & visi DAP, malah bila DAP menang piliharaya sanggup kata "ALHAMDULILLAH" siapa yg lebih kafir sekarang ? Ingatkah sejarah bagaimana DAP ditubuhkan?.....

KAPAKTAJAM, sentiasa teringat akan kata-kata TUN Mahadir, "Peristiwa 13 Mei, pasti akan berulang dan Malaysia akan jadi seperti Bosnia jika bibit api kebencian ini TIDAK dibendung sekarang.....!
Para Polis, SB, MIO dan segala risikan yg ada, Adakah perkara ceramah2 menghasut ini terlepas pandang. Bila api kebencian ini terus menjalar tanpa bendungan ia akan meledak, jadi sebelum perkara ini berlaku dimana akan membawa Malaysia 50 tahun kebelakang maka, "AKTA HASUTAN WAJIB DIGUNAPAKAI" tangkap dan ISA kan semua penghasut yg menjadi api kebencian ini sebelum terlambat, Kenapa KDN membuta tuli dlm hal ini? Masih membiarkan ceramah yg berbau perkauman tidak diambil tindakan?
Berbalik kepada kecelaruan Bangsa Melayu, BILAKAH LAGI MELAYU MAHU BERTAUT & BERSATU SEMULA, KUATKAN UKHWAH DAN BERMESYUARAH DALAM SEGALA HAL". Bangsa Melayu tidak mampu jika peristiwa 13 Mei berulang..... Ingat ini. Bangsa Melayu masih ketinggalan dalam segala hal.... jgn lah kita syok sendiri... Mulakanlah segara penyatuan melayu ini.... Kuatkan semula Bangsa Melayu, ibarat “Kecemelangan Sejarah Melayu Melaka” satu ketika dulu, dan lahirkan semula Hang Tuah ke 7 & 8 (Kita telah ada 6 Hang Tuah,... Tunku Abdul Rahman, Tun Abd Razak, Tun Hussien Onn, Tun Mahathir, Tun Abdullah & skrg DS Najib, ....7, 8...? Demi Allah dgn Penyatuan Melayu nanti akan terbit seorang “KHALIFAH MELAYU” yang tegas, adil berwawasan untuk mentadbir Negara Tanah Melayu [Malaysia ] serta boleh diterimapakai oleh semua pendatang di Tanah Melayu ini.... Paling utama Bangsa Melayu tetap kuat & terus Memerintah Tanah Melayu.

Wassalam, by KAPAKTAJAM

Friday, May 21, 2010

SEMUA UMAT MELAYU ISLAM WAJIB FIKIR2KAN TENTANG PENYATUAN INI SEBELUM TERLAMBAT

Sumber: Unit Media Baru Wangsu Maju

KAPAKTAJAM, mohon dari Unit Media Baru Wangsu Maju untuk memaparkan di blog ini karana KAPAK fikir bahawa ia sesautu penilisan yg baik yg wajib Bangsa Melayu baca serta fikirkan demi masa depan Bangsa Melayu, Kesultanan Melayu dan Kerajaan Malaysia. Bangsa Melayu kena ingat Bangsa Melayu hanya tinggal KUASA POLITIK sahaja, so pertahankan, perkukuhkan dan perkuatkan agar ia terus menjaga hak-hak Melayu di bumi Tanah Melayu. Ingatlah wahai Bangsa Melayu, Nenek Moyang dan Atok2 kita bergadai nyawa terkorban serta menggadai nyawa mereka DEMI TANAH MELAYU tercinta ini. DAYUS LAH BANGSA MELAYU, jika ia tidak dipertahankan. Selain itu telah menjadi sinonim di Tanah Melayu, bila Melayu iyu secara automatiknya adalah ISLAM, BILA MELAYU KUAT MAKA KUATLAH ISLAM. MELAYU PAS DAN KEADILAN & UMNO KEMBALILAH BERTAUT ATAS SATU SERUAN IAITU “SERUAN ISLAM”. KUATKANLAH MELAYU & ISLAM SECARA BERSAMA.

Para cerdik pandai Agama didalam PAS, seperti Dr Haron DIN, Ustaz Ismail Kamus dan lain2 ANDA semua kuat beragama dan amat jelas dan tahu akan sabda junjungan Nabi kita Nabi Muhammad SAW yg meminta dan menyuruh Umat Islam Bersatu dan Kuat? Adakah ANDA tergamak untuk menolak dan memperlekehkan akan Seruan Junjungan Besar Nabi Muhammad SWT ini? Kenapa bila ada suara untuk bersatu PAS dengan lantang menolaknya? Tidakkah perbuatan menolak penyatuan ini sama seperti/umpama juga menolak seruan Nabi Muhammad? Bila dah tolak seruan Nabi Muhammad adakah layak lagi kita di panggil Ulama atau Ustaz? ..... KAPAKTAJAM MOHON, Fikir2kan lah jika ANDA semua masih sayangkan Bangsa Melayu dan ISLAM........ selagi ia masih belum terlambat!......!!!!! ?

Friday, May 21, 2010

PAS sekarang sanggup tolak Islam demi kepentingan politik

http://1.bp.blogspot.com/_20RzS89pMjM/S93EgXgcZAI/AAAAAAAAAxs/oc3wQm-58z0/s400/MM+1.jpg

Bagaimana pandangan Dato' Seri dengan kemelut politiking yang berlaku di Perak?

Pasal mereka bertelagah ni, kerana mereka tidak mahu ikut cakap Sultan. Saya kata kita wajib taat kepada Sultan. Hadis Nabi Muhammad S.A.W. pun ada sebut kita wajib taat pada pemerintah kecuali pemerintah itu zalim.

Dalam kemelut di Perak hari ini, kita tidak boleh kata Sultan itu zalim. Nak hukum zalim macam mana? Semuanya dalam pertimbangan Sultan.

Siapa yang banyak mengkritik dalam keputusan yang dibuat Sultan?

Orang Melayulah!
Orang Melayu juga yang ramai maki hamun saya. Macam macam mereka kata. Saya tak pernah jumpa pun Sultan dalam hal ini. Nabi Muhammad S.A.W. dah kata, dari syak kepada yakin, daripada perpecahan kepada perpaduan, daripada derhaka kepada taat.

Jika mengajak kita berpecah itu bukan seruan nabi. Kerana mereka ini suka melakukan kerja syaitan, Kenapa kita perlu dengar kepada kepada hal hal dilarang Allah?

Mereka tidak setuju dengan pendapat saya, mereka sanggup kata saya anjing. Mufiti sekarang anjing Kerajaan. Menyokong BN. Bila pula saya masuk BN? Saya tak campur pun. Sultan tidak pernah tanya saya. Waktu itu saya terperangkap.

Menteri Penerangan datang, ada pula wartawan tanya saya apa hukumnya menderhaka kepada Raja? Itu yang saya kena jawab bila wartawan sudah tanya. Mereka marah.

Adakah Dato' Seri perjelaskan isu yang berlaku kepada masyarakat?

Pakatan Rakyat bukan ada perjanjian di antara mereka pun. Kita sudah bagi teks khutbah Jumaat, mereka tidak baca langsung. malahan sekarang doa untuk Sultan pun mereka tidak mahu baca selepas berlaku krisis politik di negeri ini.

http://1.bp.blogspot.com/_20RzS89pMjM/S93EbGXRNLI/AAAAAAAAAxk/tXS9Osb853M/s400/MM+2.jpg

Adakah tindakan mereka itu bertepatan dengan syariat?

Tidak tepatlah. Walaupun mereka kata bukan wajib pun kena baca doa untuk Sultan. Betul tidak wajib. Tetapi kita disuruh mendoakan, agar Allah memberi petunjuk kepada Sultan. Apa yang tidak boleh dilakukan kepada Sultan, apabila kita puji atas keadilan Sultan kerana belum tentu Sultan adil.

Jadi dalam kemelut Perak ini, perlu kita minta kepada Allah memberi taufik dan hidayah, selain menanamkan sifat ketaatan kepada perintah Allah. Itu yang patut kita doakan untuk Sultan. memang Allah suruh pun.

Apakah pandangan Dato' Seri mengenai kepentingan orang Melayu terutama dalam isu pajakan tanah 99 tahun?

Saya tidak pernah nasihat dan ambil tahu apa yang Dato Seri Nizar nak buat. Walaupun saya dilantik sebagai Exco tetapi bidang tugas saya hanya sebagai penasihat sahaja. Saya tidak boleh mengundi pun. Nak nasihat apa? Jika ada lapan Exco Cina, hanya dua Melayu Dah tentu keputusan memihak kepada bukan Melayu.

http://2.bp.blogspot.com/_20RzS89pMjM/S93EVSppMEI/AAAAAAAAAxc/CeZC0whhO8o/s400/MM+3.jpg
Adakah Nizar datang meminta nasihat selepas apa yang berlaku?

Tidak datang. Hanya hantar orang dia. Pandangannya banyak peribadi, saya tidak mahu campur. Mereka marahlah.

Adakah penyelesaian terbaik antara Nizar dan Zambry yang sama sama Melayu?

Mereka tidak rebut kuasa. Cuma mereka (UMNO) bagi tahu pada Sultan sekarang BN lebih daripada PR. Itu saja. Pasal dua wakil rakyat PR dan seorang kembali kepada BN. Terimalah hakikat tu. Tapi mereka tidak boleh terima. Sekarang majoriti wakil rakyat memihak BN.

Kalau kita mengasihi orang kafir itu haram. Kita boleh berbaik dengan orang kafir tapi kita tidak boleh berkasih sayang dengan orang kafir. Kenapa kita lebih menyayangi orang kafir daripada orang Islam? Orang Islam kita sanggup maki hamun, orang kafir kita berpeluk peluk pula.

Macam kes Elizabeth Wong memang dia jelas buat maksiat. Kenapa Ketua Muslimat peluk sampai menangis, dan macam mana Nik Aziz (MB Kelantan) boleh menyokong isu ini. Sedangkan kita tahu mereka tidak akan sokong Islam. Tengok saja Ketua DAP kata: "langkah mayat saya dulu".

http://3.bp.blogspot.com/_20RzS89pMjM/S93EQl6pVcI/AAAAAAAAAxU/xX_BnXrft2A/s400/MM+4.jpg
Pandangan Dato' Seri melihat pemimpin Melayu hari ini?

Pemimpin Melayu perlu fikir ke arah pemurniaan akidah. Penting untuk terus pertahankan bangsa, agama dan negara, iatu motto perjuangan kemerdekaan kita.

Kenapa sekarang, kita tinggal semua hal itu? Islam adalah agama negara yang tujuannya untuk Kerajaan membentuk Kerajaan Islam. Orang bukan Islam tidak dibenarkan sama sekali menggangu orang Islam.

KAPAKTAJAM, ucapkan terima kasih kepada: Sumber: Unit Media Baru Wangsu Maju

Monday, May 17, 2010

MELAYU SEKARANG KENA BACA SEJARAH JANGAN MAIN HENTAM JER, HARGAI PENGORBANAN ATOK MOYANG KITA

Baca dan buat pedoman dan ceritakan pada anak cucu ANDA.


Seperti yang saya katakan semalam salah satu faktor kekalahan BN ialah kerana peratusan pengundian yang rendah. Ini kerana mungkin ramai dikalangan pengundi yang tinggal di luar terutama di semenanjung dan Singapura.

Antara faktor yang menyebabkan mereka tidak pulang untuk mengundi kerana mereka akan pulang untuk menyambut perayaan gawai pada 1 Jun akan datang. Kos penerbangan yang tinggi dan kesukaran untuk mendapatkan penerbangan ke Sibu menjelang 2-3 hari sebelum prk juga adalah satu masalah.

Sikap bodoh sombong parti yang bertanding mewakili BN iaitu SUPP juga salah satu faktor. Mereka berlagak mereka tahu semua dan tidak perlukan bantuan rakan-rakan dari semenanjung. Pemimpin DAP semenanjung dari A sampai Z semuanya berkampung di Sibu dari awal kempen hingga akhir kempen. Yang boleh berlawan dengan mereka bukannya SUPP, lawan mereka ialah pemimpin-pemimpin BN semenanjung. Lainlah jika mereka semua tidak datang dan hanya BN Sarawak berentap dengan DAP Sarawak.

Alasan budaya politik Sarawak tidak sama seperti di semenanjung tidak boleh dipakai lagi. Selagi Sarawak berada dalam Malaysia ianya tetap budaya politik Malaysia. SUPP harus ingat,situasi politik sekarang sudah berubah, tidak sama seperti dulu lagi. Jika dulu setiap kali kita lihat keputusan p/raya dari Sarawak pasti kemenangan BN berbelas ribu undi majoriti hingga kadangkala calon lawan hilang deposit. Tetapi sekarang tidak lagi. Oleh itu jangan terus dibuai mimpi.

Dalam bab jentera p/raya semuanya tidak boleh lawan wanita Umno. Oleh yang demikian tindakan SUPP tidak meminta pertolongan wanita UMNO adalah satu tindakan yang silap dan ternyata mereka telah menerima padahnya sekarang. Bagi DAP pula tindakan mereka membawa jentera semenanjung untuk berkempen ternyata membuahkan hasil. Akhirnya kerusi yang dipegang berpuluh tahun oleh BN lebur sekelip mata kerana sikap bodoh sombong SUPP.
Baiklah, apa yang saya nyatakan diatas ialah antara faktor yang turut menyumbang kepada kekalahan BN. Itu adalah faktor-faktor kecil. Tetapi yang kecil-kecil bila dicampur ianya boleh menjadi besar. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit.

Faktor utamanya ialah sikap orang-orang cina. Di zaman sekarang orang cina tidak perlukan BN. BN sudah banyak membantu mereka selama ini dari segenap aspek. Bermula daripada mereka sebagai pendatang hinggalah kepada apa yang mereka ada sekarang. Sikap manusia tidak kira apa bangsa sekali pun mereka tidak pernah cukup dengan apa yang mereka ada.

Warganegara, lesen, permit, pendidikan , perniagaan , kekayaan , itu ini semuanya mereka telah ada. Yang mereka masih tiada ialah kuasa politik mutlak. Dan itulah yang mereka kejar sekarang. Mereka hendak menguasai negara ini sebagaimana mereka menguasai Singapura.

Orang-orang cina tahu melalui BN mereka tidak boleh pergi lebih jauh lagi, hanya setakat apa yang mereka ada sekarang. Setakat itu sahaja. Sedangkan mereka masih tidak cukup dengan itu. Mereka nampak yang boleh 'deliver' kepada mereka hanya DAP,PAS dan PKR. Itulah sebab mereka 'all out' menyokong tiga parti ini.

Dahulu mereka menyokong BN kerana ingin mendapat apa yang mereka nak. Sekarang bila mereka sudah dapat apa yang mereka nak, maka mereka maju selangkah lagi untuk mencapai yang diatas sekali. Yang boleh menolong mereka mencapai apa yang diatas sekali ialah PAS dan PKR, maka mereka kena sokong PAS dan PKR habis-habisan sekarang demi untuk mencapai matlamat mereka.

Apa lagi yang boleh kita buat ? Nak harapkan tertubuhnya kerajaan perpaduan antara PAS dan UMNO, ianya tetap tidak akan menjadi kenyataan. Lupakan yang itu.

Kalau nak ikutkan apa yang terjadi sekarang saya boleh ibaratkan kita sekarang ini sedang 'berperang'. 'Perang' zaman moden, tanpa perlu mengangkat senjata dan tembak sana sini. 'Perang' antara kaum bumiputra yang hendak mempertahankan kuasa di tanahair sendiri dengan kaum pendatang yang cuba hendak merampas kuasa bumiputera.

Oleh yang demikan, cukup-cukuplah kerajaan memberi lagi kepada kaum cina. Sekarang bukan masanya lagi. Sekarang masa untuk menarik balik apa yang diberikan kepada mereka. Jika sebelum ini mereka dapat sepuluh, kurangkan supaya jadi lima. Jika mereka mendapat lima , kurang supaya jadi dua. Itu sahaja cara nak mengajar mereka.

Sebagai rakyat, kami serahkan kepada pimpinan peringkat atasan untuk membuat yang terbaik dalam mempertahankan kuasa dan tanahair kita. Jangan sampai satu hari nanti kerana kegagalan kita semua maka anak-anak kita kencing diatas kubur kita kelak.

Masa semakin mencemburui kita, oleh yang demikian bertindaklah dengan cepat. Jangan tangguh-tangguh atau nak tunggu lagi. Setiap detik amat berharga kepada kita. Kelewatan walaupun seminit boleh membawa padah.

21 comments


Pembaca blogger yg Budiman. KAPAKTAJAM ingin ANDA amatilah realiti tulisan di atas, memang ada kebenarannya dan memang realiti Kaum Cina di Malaysia sekarang sudah jauh dari BN walaupun selama ini mereka meraih kekayaan dari Karajaan yg memerintah. Penjawat awam dan Kerajaan kena PEKA terhadap Kaum yang tidak tau diuntung ini dan tidak tau membalas jasa. Jadi, apa perlu buat kepada mereka yang TIDAK TAHU MENGENANG BUDI? Jawapan ada dibenak anda masing-masing.... fikirkan lah!!!!!!!!!

Sunday, May 16, 2010

BILA BANGSA MELAYU AKAN SEDAR SEMUA INI.

Salam sume pembaca budiman!.

Lihat, baca dan fahami apakah yang tersirat dalam coretan Maharaja Blogger. KAPAKTAJAM amat bersetuju dgn Maharaja Blogger. Oleh itu agar ia dapat dibaca oleh ramai peminat blogger dan menyampaikan kepada sume blogger Melayu lain. Ini adalah satu tanggungjawab utk Bangsa Melayu agar bersatu hati dan bersatulah dalam semua perjuangan jika benar2 mengaku ISLAM. Kenapa Bangsa CINA dapat bermuafakat dan lebih baik drp Orang Melayu yang mengaku Islam. Cina kafir pun tau hidup bermuafakat dan bersatu hati bila mahukan sesuatu dan boleh bersuara dgn satu suara, TETAPI Melayu yang mengaku Islam, amat susah untuk bersatu hati dan hidup bermuafakat secara baik seperti yang dianjurkan oleh Islam dan ajarannya yg termaktub dlm AlQuran.

MALU lar Bangsa Melayu dgn Bangsa CINA. Cina kafir pun turut mengamalkan hidup seperti yang Agama Islam kehendaki, TETAPI Melayu asyik bergaduh dan mengkafirkan antara satu dgn lain.... hebat Melayu ni. Sehebat Jawtan yang di pegang, Tok Guru, Ulama, Ya akhi dan sebagainya. Hebat dgn serbannya yang menggunung, TETAPI jiwa kosong tiada ISLAM. Ingat, Nabi Muhammad SWT bersabda, umatku bagikan bueh dan berpecah sehingga 70 golongan TETAPI hanya 1 sahaja yang diterima ALLAH, ISLAM yang berlandaskan ALQuran & Sunnah.

Baca Nukilan Maharaja Blogger!

"Kemenangan DAP di Sibu Sarawak walaupun dengan undi majoriti kecil 398 sahaja tetapi membawa amaran yang besar: Orang Cina telah tetap dengan pendirian mereka menolak Barisan Nasional, wabak dari Semenanjung telah merebak ke Sawarak dan Sarawak sebagai benteng kepada Brisan Nasional tidak lagi mantap.

Ini adalah amaran kedua yang jelas kepada Datuk Seri Najib dari orang Cina setelah Hulu Selangor yang walaupun menang dianggap oleh Penasihat DAP Lim Kit Siang sebagai kemenangannya kerana BN tidak berjaya mendapatkan undi orang Cina.

Jika orang Melayu bertanya apakah lagi yang dikehendaki oleh orang Cina setelah Najib menunjujkan sikap murahan kepada mereka. Jawapannya mudah iaitu kebebasan penoh atau demokrasi Barat, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina diiktiraf setaraf dengan Sekolah Kebangsaan, hapuskan Sekolah Kebangsaan dan Universiti Universiti yang bersifat Nasional dan digantikan semuanya dengan pengantar Bahasa Inggeris kerana kelulusan menerusi pengantar Bahasa Melayu tidak berkualiti (lihat tulisan Ketua Pengarang The Star Datuk Wong Chun Wai dalam Sunday Star 17 Mei) , mesti wujudkan perasamaan hak yang jelas di bidang ekonomi dan juga hapuskan Pemerentahan Raja.

Untuk mengetahui dengan lebih jelas bacalah sepenohnya tulisan Ketua Pengarang The STAR Datuk Chong Wai dan tulisan C.C.C Liew dari akhar Sin Chew dalam The Sunday Star 17 May.(Jangan harap Menteri Dalam Negeri akan baca) . Konspirasi antara orang Cina telah tersusun mantap untuk hadapi pihanraya akan datang. MCA akan jadi lebih hebat dari DAP untuk menyaingi DAP dan Najib mesti berfikir apakah lagi yang boleh diberikan kepada orang Cina untuk menang pilihanraya."

Terjualkah Tanah Melayu/Malaysia oleh Badut-Badut Melayu? Fikirkan lar.........

Monday, May 10, 2010

PERPADUAN MELAYU

kAPAKTAJAM AMAT BERSETUJU DGN CATATAN DARI KESATUAN ANAK ANAK MUDA ISLAM PERAK [KAMI] dibawah ini dipaparkan coretan tersebut yg diambil dr blog taipingmali, terima kasih yop.

Khamis, Jun 25

Azhari Hj Abu, Tim. YDP, Kesatuan Anak-Anak Muda Islam Perak.- www.kami-anakperak.com

Azhari berkata...

Salam TM!.
Saya, mewakili Kesatuan Anak Anak Muda Islam Perak (KAMI)amat berasa kecewa diatas penolakan mentah-mentah Mursyidul Am Pas, yang bertitlekan Tuan Guru ini, terhadap penyatuan Umat Melayu Islam di Tanah Air Tercinta nih.

Dengan bangganya beliau melalui PAKATAN RAKYAT yang dendam kesumatnya terhadap UMNO telah berhasil dan diterima pakai oleh Pakatan Rakyat.Hebat sunnguh dan bangga sungguh tuan guru membelakangkan sabda Rasullullah agar berkasih-sayang diantara Umatku, kerana mereka yang senantiasa bercakaran itu, bukanlah dari kalangan Umat yang Aku kehendaki.

Jika kita lihat dari pentafsiran salah satu hadith Rasullullah itu, Tidak akan datang SYAFAAT RASULLULLAH terhadap mereka yang menentang perpaduan dikalangan Umat Islam. Jadi Fikir-Fikir lar sendiri Wahai Semua Umat Melayu Islam di Malaysia ini. Pilih lar Jalan yang Kamu Rasa betul dan lebih Islamik. (Perbetulkan lah saya jika ianya salah & kurang tepat)

Saya juga berasa sedih dan turut terharu dengan apa yang dinyatakan oleh Tan Sr Mufti Perak semalam, yang mana beliau begitu kesal dan kecewa terhadap mereka yang dilebelkan dengan taraf Tuan Guru & Ulamak, tapi boleh menolak & bersekongkol dengan Kaum Kafir yang dah jelas menolak Islam dari mahu berbaik sangka & bermuafakat kembali di atas Kesedaran dan Kebesaran Islam, Agama yang mementingkan jalinan Ukhwah kekeluargaan yang sejati & hakiki.

Beliau turut sedih kerana Ideologi Politik melebihi dari Kebesaran Amalan dan Ajaran Agama Islam.

Wahai Bangsaku Melayu Islam, sedar & Insaf lah sebelum terlambat dan selagi tanah bumi bertuah ini belum tergadai oleh kelicikan musuh-musuh Islam. Sejarah telah membuktikan bahawa musuh-musuh Islam ini selalu menggunakan dasar "Pecah & Perintah".

Inilah yang mereka sedang lakukan, Walaupun Melayu ini bangsa yang majoriti, kini bagaikan dah layu, apabila mereka berjaya memecahbelahkan menjadi tiga (3) kumpulan, UMNO, PAS & Keadilan.

Sehinggakan dalam pilihanraya, kalau dulu Melayu jadi kuasa penentu tetapi sekarang orang2 Cina & India lah yang menjadi kuasa penentu. Masih tidak sedarkah itu semua?.

Untuk itu, saya sekali lagi mohon parti2 utama kaum Melayu duduklah bersama, berbincang dan Pimpinlah Negara ini agar Menjadi Negara Malaysia, yang bangsa Melayunya menjadi Teras Kepimpinan yang Hakiki.

Dengan adanya Kekuatan Suara ini jugalah segala dasar yang mahu Memertabatkan Agama Islam dan Dasar Perundangan Islam untuk menjadi Induk Perundangan Negara akan mudah terhasil. Saya juga dengan rendah diri, mewakili Kesatuan Anak-Anak Muda Islam Perak, meminta semua NGO2 yang berteraskan Islam (tidak kira Ideologi Anda)terutamanya di Negeri Perak, marilah kita sama-sama memulakan langkah untuk duduk bersama, berbincang untuk menangani kemelut bangsa Melayu dan Agama Islam, supaya gagasan kita itu nanti kita syorkan kepada pemimpin politik agar mereka dapat menterjemahkannya.

Biarlah kita NGO2 Islam ini yang memulakan langkah awal terhadap Perpaduan Melayu Islam ini. Insya Allah, segala niat murni demi Agama, bangsa & Negara akan diberkati oleh Allah SWT.

Sekian, Azhari Hj Abu, Tim. YDP, Kesatuan Anak-Anak Muda Islam Perak.-

www.kami-anakperak.com [website] facebook : kami-perak@hotmail.com

Email : kamianakperak@gmail.com . Fax 605 2554990 or 019-5494577.

BANGSA MELAYU PERLU BERFIKIR DILUAR KOTAK MINDA

Kapaktajam ingin memperjelaskan disini dan meminta pembaca sekelian lihat bagaimana matangnya Pengundi Cina bila berhadapan dengan sesuatu pilihanraya. Mereka, akan mendahulukan bangsa mereka waima didalam percaturan politik dan ekonomi, mereka memang memastikan bahawa Kaum Cina akan mendapat habuan keuntungan. Lihat mereka begitu professional. Mereka akur dan hormat pada ketua mereka dengan satu suara. Perlu kita ingat, walaupun mereka ada MCA, GERAKAN dlm BN, mereka akan gunakan kuasa mengundi mereka dengan bijaksana.

Lihat apa yg berlaku di Hulu Selangor, Kerajaan tebar wang RM3juta utk sekolah cina, namun keputusan disitu amat-amat menyedihkan. PM sendiri yg sama-sam menyusun bata sekolah simbolik perpaduan, tetapi mereka masih menolak dan terus memangkah kepada Kawan DAP mereka iaitu dalam Pakatan Rakyat. Ini jelas mereka matang dan tidak termakan bujuk rayu. Jadi, bolehkah Bangsa Melayu berbuat sebegitu, pada pilihanraya akan datang PRU 13, hanya mengundi kepada calon Melayu sahaja.?? Lihat apa akan terjadi jika senario itu mula berubah kepada kuasa pengundi kaum Melayu. Ini pun jika Bangsa Melayu memang benar2 ingin berubah dan memastikan bahawa Bangsanya akan terpilih.

Persetan kepada ungkapan rakan parti BN jika ini berlaku, sebab mereka juga telah bertindak demikian di PRU 13. Di Perak hanya Dr Mah Hang Soon jer terselamat, itupun kerana undi Melayu, jika tidak Dr Mah pun hanyut. Tetapi jika Calon Melayu berada di dalam kebanyakan pengundi Cina, akan amat susuah utk meraih undi dari mereka. Tidakkah Pemimpin2 Melayu kita yg sekarang berada didalam Kerajaan melihat ini sebagai satu penipuan rakan seanghkatan?

Mulai sekarang Bangsa Melayu kena bijak demi Masa Depan Bangsanya..... Renung & Fikir2kan lah.......