Sunday, May 23, 2010

JIKA BANGSA MELAYU TIDAK BERSATU HATI, INI LAH JADINYA!!!

[MAHAGURU58, mohon kebenaran memaparkan semula article ini karan ia cukup sinonim dgn tulisan KAPAKTAJAM, utk Bangsa Melayu berfikir secara waras sekarang!!!]

GEMPAR! DAP HASUT DAN TERUS MENGHASUT, DAP MEMANG RACIST .

Ada sorang member aku dari parti PAS yang tinggal kat Cheras bagitau aku, 3 hari lepas DAP sudah buat satu majlis makan malam la, kata member aku ni depa buat majlis ni sempena ulangtahun DAP yang ke 44!

Member aku ni pi sana sebab dia nak tengok la, apa rakan mereka dari DAP nak ucapkan, almaklumla aku pu dah bagitau dia macam-macam hal yang DAP buat kat Sibu tempohari, mula dia tak percaya tapi bila aku tunjuk semua video hasutan yang depa maka terkejut la dia, member aku ni memang tak berkenan dengan DAP sebenarnya!

So, dia pun masuk dan dengarlah ucapan panas berapi serta hasutan yang maha hebat, member aku cakap ramai yang datang, dia agak lebih dari seribu orang la, ramai pemimpin-pemimpin DAPig yang hadir termasuk la si Bapak Komunis Lim Kit Sial dan konco-konco dia!

Macam biasa DAPig memulakan majlis tersebut dengan bermacam jenis hasutan, dari kisah Teoh beng hock sampai la kisah DEB yang menurut pemimpin DAP yang mengecam kedudukan kaum mereka, kata member aku lagi depa punya hasut tu boleh kasi bikin panas la bila dengar!

Aku tanya dia panas pasal apa? Dia kata depa ni suka menghina dan mengutuk Melayu ikut suka hati mereka ja, macam selalu aku cakap Lim Kit Sial dan konco-konconya memang mengamalkan sentimen perkauman dan suka membakar orang-orang Cina supaya membenci Melayu!

DAPig ni memang kita tahu dari dulu lagi memang macam tu, sebab tu la kawan aku ni pun tak berapa minta dengan depa ni, cuma dia pelik sikit bilamana dia nampak Tan Sri Robert Phang ada kat situ! Kalau korang nak tau siapa Robert phang ni, klik sini, sini dan sini.

Dia terkejut jugak sebab dia kenal sangat muka Robert Phang tu, alah dia kan penasihat SPRM dan dia juga adalah salah seorang Committee Yayasan pencegahan jenayah Malaysia, Dia ni kira bukan poltician la.

Bukan takat hadir saja, malah malam tu dia telah mendermakan sebanyak RM50,000 kepada Tabung 'Transforming Malaysia Fund', ini tabung DAPig kononnya nak ubah Malaysia jadi Malaysian Malaysia la ni, depa dapat kumpul RM130,000.00 woo! Separuh dari jumlah tu Robert Phang yang bagi!

Jadi bukan setakat member aku saja, tapi aku pun pelik kenapa tan Sri Robert Phang boleh menderma begitu banyak kepada parti poltik yang kuat menghasut seperti DAP ni ya? Bukankah dia ni salah seorang Penasihat SPRM dan juga Committee MCPF?

Kita cuma nak tau kenapa tan Sri Robert Phang sangat berminat dengan perjuangan DAP ya sampai dia menderma dengan sebegitu banyak sekali? kalau ini derma untuk anak yatim ka untuk orang miskin ka kita faham la tapi ini derma untuk memperkuatkan DAP!

Hmmm, apa pendapat korang ya???? - HANYA PENYATUAN BANGSA MELAYU SAHAJA YG MENJADI
PENGOBAT DALAM KECELARUAN INI. MELAYU KUAT ISLAM PUN KUAT.....!

No comments: