Sunday, May 16, 2010

BILA BANGSA MELAYU AKAN SEDAR SEMUA INI.

Salam sume pembaca budiman!.

Lihat, baca dan fahami apakah yang tersirat dalam coretan Maharaja Blogger. KAPAKTAJAM amat bersetuju dgn Maharaja Blogger. Oleh itu agar ia dapat dibaca oleh ramai peminat blogger dan menyampaikan kepada sume blogger Melayu lain. Ini adalah satu tanggungjawab utk Bangsa Melayu agar bersatu hati dan bersatulah dalam semua perjuangan jika benar2 mengaku ISLAM. Kenapa Bangsa CINA dapat bermuafakat dan lebih baik drp Orang Melayu yang mengaku Islam. Cina kafir pun tau hidup bermuafakat dan bersatu hati bila mahukan sesuatu dan boleh bersuara dgn satu suara, TETAPI Melayu yang mengaku Islam, amat susah untuk bersatu hati dan hidup bermuafakat secara baik seperti yang dianjurkan oleh Islam dan ajarannya yg termaktub dlm AlQuran.

MALU lar Bangsa Melayu dgn Bangsa CINA. Cina kafir pun turut mengamalkan hidup seperti yang Agama Islam kehendaki, TETAPI Melayu asyik bergaduh dan mengkafirkan antara satu dgn lain.... hebat Melayu ni. Sehebat Jawtan yang di pegang, Tok Guru, Ulama, Ya akhi dan sebagainya. Hebat dgn serbannya yang menggunung, TETAPI jiwa kosong tiada ISLAM. Ingat, Nabi Muhammad SWT bersabda, umatku bagikan bueh dan berpecah sehingga 70 golongan TETAPI hanya 1 sahaja yang diterima ALLAH, ISLAM yang berlandaskan ALQuran & Sunnah.

Baca Nukilan Maharaja Blogger!

"Kemenangan DAP di Sibu Sarawak walaupun dengan undi majoriti kecil 398 sahaja tetapi membawa amaran yang besar: Orang Cina telah tetap dengan pendirian mereka menolak Barisan Nasional, wabak dari Semenanjung telah merebak ke Sawarak dan Sarawak sebagai benteng kepada Brisan Nasional tidak lagi mantap.

Ini adalah amaran kedua yang jelas kepada Datuk Seri Najib dari orang Cina setelah Hulu Selangor yang walaupun menang dianggap oleh Penasihat DAP Lim Kit Siang sebagai kemenangannya kerana BN tidak berjaya mendapatkan undi orang Cina.

Jika orang Melayu bertanya apakah lagi yang dikehendaki oleh orang Cina setelah Najib menunjujkan sikap murahan kepada mereka. Jawapannya mudah iaitu kebebasan penoh atau demokrasi Barat, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina diiktiraf setaraf dengan Sekolah Kebangsaan, hapuskan Sekolah Kebangsaan dan Universiti Universiti yang bersifat Nasional dan digantikan semuanya dengan pengantar Bahasa Inggeris kerana kelulusan menerusi pengantar Bahasa Melayu tidak berkualiti (lihat tulisan Ketua Pengarang The Star Datuk Wong Chun Wai dalam Sunday Star 17 Mei) , mesti wujudkan perasamaan hak yang jelas di bidang ekonomi dan juga hapuskan Pemerentahan Raja.

Untuk mengetahui dengan lebih jelas bacalah sepenohnya tulisan Ketua Pengarang The STAR Datuk Chong Wai dan tulisan C.C.C Liew dari akhar Sin Chew dalam The Sunday Star 17 May.(Jangan harap Menteri Dalam Negeri akan baca) . Konspirasi antara orang Cina telah tersusun mantap untuk hadapi pihanraya akan datang. MCA akan jadi lebih hebat dari DAP untuk menyaingi DAP dan Najib mesti berfikir apakah lagi yang boleh diberikan kepada orang Cina untuk menang pilihanraya."

Terjualkah Tanah Melayu/Malaysia oleh Badut-Badut Melayu? Fikirkan lar.........

1 comment:

BIG BOY BIG KID said...

Sekolah Jenis Kebangsaan Cina diiktiraf setaraf dengan Sekolah Kebangsaan>>>>satu pandangan yang jahil dan salah.

Faktanya, kekurangan SRJKC yang cukup dan ramai terpaksa duduk dalam sedarjah dan di satu sekolah!

Lihat dengan mata nyata, contoh SJKC YU HUA di Kajang sudah tak bisa menampung murid2 yang berlebihan!(Terrible, Kajang is big town only one SJKC)! Kini, Sg Long, Tmn Mahkota Cheras tak ada SJKC!

Brother, the problem is not enough school mana ada hasrat(mungkin bagi sdra adalah niat) nak challenge/cabar sekolah kebangsaan!

Sudah tak usah hidup, hampir mampus, sdra boleh putar belit menjadi cabar SK, setaraf SK!

Mana perut hati anda, bukankah mereka rakyat nusa ini????????????