Sunday, May 30, 2010

SEGERAKAN PENYATUAN UMAT MELAYU DEMI ISLAM DAN TANAH AIR TERCINTA

Bila direnung2 sume tulisan dan komen2 disini DALAM BLOG ERA PASCA, KAPAKTAJAM, berasa sedih kerana Bangsa Melayu terus-terusan bercakaran utk menegakkan diri masing-masing. Habis terlondeh semua pekong dan pekong yg wajib ditutup demi Agama Bangsa dan Tanah air pun dilacurkan. Inikah gaya hidup semua orang Melayu di Malaysia yg mengaku Islam. Melayu PAS konon hebat dalam bab agama terpekik terlolong dgn fatwa2 nya yg merosakkan akidah demi politik, Melayu KeAdilan pula dah lupa harga diri sehingga sanggup meletakkan orang Cina sebagai Perdana Menteri, lupa sejarah Kerajaan Melayu Melaka dan kehebatan Melayu dan bagaimana Melayu menjaga tanah pusaka Ibundanya, inipun satu pelacuran demi Politik dan Melayu UMNO pulak terus-terusan bertelagah untuk memenangkan diri masing2 dan selalu membuat kesilapan yg mengguris naluri seorang Insan Islam. [tarik balik lesen judi tu, masih belum terlambat berbuat demikian demi maruah Islam di Malaysia]

Dgn ini KAPAKTAJAM , mohonlah semua Bangsa Melayu yg berada didalam ketiga3 kelompok berkenaan, kembalilah kepangkal jalan, Xperlu untuk kita berpeluk dgn kaum lain dan melebihkannya krn mereka sudah tentu kafir. JANGAN kerana kuasa politik yg dicari maka masa depan Bangsa Melayu harus dilacurkan. Bangsa Melayu punyai ikatan kekeluargaan Islam yg kuat. Kita berbalik kepada sirah Rasululllah bagaimana baginda menyatupakukan semua Islam dibawah satu panji2 Islam.Piagam Madinah fikir dan ulas serta ikutinya.

KAPAKTAJAM, hendak sangatlah tengok agar semua PARTI MELAYU dapat bersatu hati dan duduk dibawah satu bumbung dan jagai serta tadbirlah Negara Tanah Melayu/Malaysia ini baik2. Ingat Malaysia diberikan oleh ALLLAH segala kenikmatan dan mempunyai segala hasil mahsul yg diperlukan. Kita tidak akan mati kebuluran pun jika terjadi apa2 musibah dari luar.

KENAPA, Bangsa Melayu sanggup memperlekeh sahabat seISLAM nya dan boleh pulak berkampung dan berpeluk dgn si KASFIR laknatullah? Tengok apa muslimat PAS dan PKR buat pada Elizebert Wong kes kangkangnya? Bukan peluk jer menangis lagi " Masya ALLAH " apa dah jadi dengan Insan2 yg mengaku ISLAM berbuat begini.

Nabi Muhammad SAW teramat kecewa dgn umat ISLAM akhir zaman ini, masing2 dengan ego dan kuasanya. Harap2 jgn sampai datang bala ALLAH dan melenyapkan bumi Malaysia ini dan meletakkan Kaum Islam lain yang mahukan ISLAM memimpin disini.

KAPAKTAJAM, mahukan Melayu PAS, KeAdilan dan UMNO, berbaiklah dan bersatu hatilah. Masih belum terlambat utk berbuat demikian. Ingat Bangsa Melayu hanya mempunyai MALAYSIA sebagai tanahairnya, jika dibandingkan dengan Bangsa Cina yg punyai tanahair dan kuasa ekonomi diseluruh dunia. Kemanapun Kaum CIna pergi mereka boleh hidup dan kayaraya. TETAPI belum tentu pada Bangsa Melayu yg hidup di Negara sendiri pun masih kais pagi makan pagi kais petang makan petang! Apa yg boleh dibanggakan dgn KAUM MELAYU? Temberang, Ego, Suka cakap Besar habukpun xde, suka bercakaran sesama sendiri akhirnya tanah air tergadai, fanatik dgn sesuatu puak sampai tidak boleh terima puak lain [bertentangan dgn islam] ? Adakah ini masih semua mahu diteruskan dan Kaum Melayu dilambong angan2 mat jenin? Ingat, BANGSA MELAYU, hanya punyai satu sahaja kekuatan - iaitu KUASA POLITIK dan RAJA BERPELEMBAGAAN. Jika inipun mahu dikikis dan dilenyapkan seperti Motto KeAdilan, maka punah lah sudah Kaum Melayu di Tanah Airnya sendiri. Mengapa BEBAL sangat Bangsa Melayuku ini? - Fikir2kab lah ... Mulakan penyatuan Melayu dan kembalikan Kekuatan Bangsa Melayu ISLAM dan Ungguli pemerintahan Melayu hingga ke Akhir Zaman.

Wassalam dr
http://www.kapaktajam.blogspot.com

2 comments:

Muhammad said...

Salam ziarah saudara..

Mohon bertukar pandangan. Menurut saya benar apa yang saudara katakan, tetapi agar tiada kekeliruan wujud lebih baik jika ditekankan bahawa Islam itu asas kesatuan sebelum bangsa. Betul, kesatuan bangsa itu perlu, tetapi tidak boleh dijadikan perjuangan yang mengatasi agama. Rasul SAW cinta bangsa Arab, baginda patriotik, tapi bila saudara sebangsa baginda sendiri tentang Islam, apa boleh buat, terpaksa lah tentang mereka. Dikhuatiri ada yang taksub dengan bangsa sendiri sedangkan persaudaraan Islam itu luas. Takut-takut jadi seperti Kerajaan Umayyah yang tumbang kerana melebihkan bangsa Arab daripada bangsa-bangsa lain. Ya, hidup Islam, dan hidup Melayu bersama Islam! Jika Melayu meninggalkan Islam, tidak mustahil Allah akan menggantikan Melayu dengan bangsa lain yang mengikut Islam.

Sekadar menghulur pandangan, Allah lebih mengetahui kebenaran. Wallahu a'lam.

KAPAKTAJAM said...

KAPAKTAJAM, setuju sangat dgn pandangan saudara, terima kasih dgn feedback tersebut. KAPAK mengutarakan demikian kerana mengikut situasi masyarakat setempat dan ia amat berbeza sekali dengan puak dan kabilah semasa zaman Rasullullah SAW, semua berbangsa arab dengan dielek bahasa yg agak sama. TETAPI berbeza di Malaysia, percampuran Bangsa yg dibawa oleh Inggeris dan globalisasi. Seperkara lagi, di Malaysia masih lagi 99.9% Islam adalah bangsa Melayu dan hanya segelintir sahaja bangsa lain yg beragama Islam, penerapan ISLAM masih lembab dan kerja-kerja Islamisasi wajib dan perlu diperhebatkan. Bila ini terjadi maka kegusaran diatas akan lenyap. KAPAK pun setuju Islam adalah di atas segalanya. Ini tidak dinafikan cuma keadaan setempat yg masih menjadi penghalang dan mereka yg lain juga masih sangsi dengan ISLAM itu sendiri. Wallahhuawaklam.