Wednesday, February 22, 2012

RAKYAT MALAYSIA YG MATANG WAJAR LIHAT PERANGAI PUAK PAS /PKR DLM FB

Assalamualaikum, Salam 1Malaysia dan Salam Perak Aman Jaya. Sebagai Mukadimah, disini Kapak ingin mengambil kesempatan untuk mewar-war melalui Kesatuan Anak Anak Muda Islam Perak [ KAMI ] dengan, menjemput semua Ahli dan bukan Ahli untuk hadir "Sepetang Bersama YB Datuk Dr Hassan Ali dan Juga Barisan Ahli Jawatankuasa JATI, dalam sessi turun padang di Arena Square Kuala Kangsar, Perak.

Pada Isnin - 27/2/2012,
Jam 2.00 Petang.
Tempat : Arena Square Kuala Kangsar [ Tepi Sg Perak ]


Marilah beramai ramai bagi menyerikan lagi Majlis Penerangan Akidah ini. Terima Kasih.


Wahai Rakyat Malaysia yg berfikiran waras dan matang, marilah kita tengok perangai dan adap para penyokong PAS, PKR dan DAP dalam bertutur kata dlm FB. Inikah yg di ajar oleh Tok2 Guru mrk agar menjadi biadap langgsung tidak melambangkan akhlak yg dituntut oleh Islam dlm berbicara dan berdiskusi. Malu lar tengok mcm perangai budak2 dan tak berpelajaran langsung. Wahai tok2 guru PAS dan PKR, minta tolong tegur lar pencacai kamu ini dengan bahasa yg amat meloyakan.

2. Islam tak suruh insan yg mengaku Umat Muhammad SAW bertindak mcm nih? Bila kumpulan UMNO berbahasa kasar, wah bukan main marah tak Islamik, mcm Islam nih puak mrk jer yg punya. Bila puak UMNO buat salam dan kafir xberadap TETAPI bila puak mrk wah elok boleh saja dan ramai pencacai2nya ikut menyokong.


lINK BLOG: AGENDADAILY.

PAS sentiasa merasa darjat mereka adalah tinggi dalam agama.Sebab itu mereka merasa ada kelayakan kafirkan orang Islam lain,merasa berhak kata undi PAS masuk syurga dan macam-macam karenah lain. Disebaliknya itu anih dan pelik. Sekali...contohnya mereka kecut sembunyi diri takut nak tuntut siasatan terbuka terhadap dakwaan kemungkaran kes video seks Datuk Seri Anwar Ibrahim yang 99.9 peratus tulin.

Juga mereka boleh buat tidak faham saja pada isu dakwaan rakaman perbualan telefon berahi antara Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu dengan isteri orang bernama Normah yang tersebar luas dalam internet - kerana bimbang politik mereka kacau bilau.
Kalangan yang ada akal sentiasa tertawa melihat hipokrasi politik PAS yang sukar diselindung ini, yang asyik nak guna sentimen agama untuk tujuan nak cari kuasa.
Terbaru kisah bai'ah untuk calon-calon parti itu yang akan bertanding.Bab bai'ah ini bukan baru malah dalam pilihanraya umum lalu pun calon kena lakukannya.

Cuma bila Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang sebut semula pasal bai'ah kelmarin ia telah mengundang reaksi yang mempersoalkannya.Lojik akal bertanya apa jadi jika dipertengahan jalan seseorang calon itu mendapati ada yang sangat serius tidak betul tentang partinya.Apakah dia harus bersuhabat diam terus semata-mata kerana ada bai'ah itu?

Jika begitu salahkah dia berubah haluan sedangkan Haji Hadi kata tindakan itu ' celaka dunia dan akhirat'.Siapa Haji Hadi nak tentukan soal 'celaka akhirat'? Budak sekolah darjah satu pun tahu Presiden PAS itu tidak ada kelayakan nak buat penentuan itu.

Kalau perangai begini bolehkah PAS salahkan Menteri Besar Terengganu, Datuk Ahmad Said cop PAS - Parti Ajaran Sesat.Mungkin maksudnya, kalau salah pun kena pejam mata ikut juga macam orang bodoh .Itu memang karektor pengamal ajaran sesat

Inilah contoh kong kalikong demokrasi dalam PAS.Seperti juga kes Datuk Dr Hasan Ali....bunyi sikit ...terus kena pecat.Dalam bab bai'ah...Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria Rabu tampil bersuara.Beliau kecewa dengan tindakan PAS mengikat calon-calon parti itu yang bertanding dalam PRU ke13 dengan melakukan bai’ah.

Beliau menasihatkan PAS supaya tidak menakut-nakutkan ahli-ahlinya dengan cara membuat bai’aih kerana “ia adalah isu akhirat.”Harussani berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Haji Hadi dalam sebuah akhbar yang mewajibkan setiap calonnya yang bertanding dalam PRUke13 melakukan bai’iah.Hadi berkata bai’ah itu penting bagi memastikan calon-calon PAS tidak menyeleweng daripada dasar lslam kerana “ mereka yang melanggar akan celaka dunia akhirat”.Bai’ah juga kata Presiden PAS itu adalah satu bentuk pengakuan lebih besar daripada sumpah.

Harussani yang ditemui di pejabatnya di Ipoh pagi Rabu memberitahu kenyataan Hadi itu “menakut-nakutkan saja, macamlah kita boleh menentukan mereka yang melanggar bai’iah akan celaka dunia akhirat. Katanya soal akhirat adalah ditentukan oleh Allah.

“Jadi kalau kita bersumpah berjanji kita dapati benda itu tak betul takkan kita tak boleh tarik balik”katanya. “Ini menakut-menakutkan saja, macam mana kita boleh menentukan mereka yang melanggar bai’ah akan celaka dunia akhirat kerana yang menentukan dunia akhirat itu kerja Allah. Jadi kalau kita bersumpah berjanji kita dapati benda itu tak betul tak kan kita tak boleh tarik balik.“Pada saya dia boleh buat perjanjian tapi masalah di akhirat bukan masalah kita, ia adalah masalah Allah” tambahnya lagi.

Mufti Perak itu kemudian menasihatkan supaya “ tak usah kita menakutkan orang dengan perkara akhirat sedangkan kita sendiri tidak pasti apakah orang berwajib baiah untuk tujuan berpolitik”.

Menjawab satu soalan, Harussani berkata kalau cara demokrasi, sebagai lslam dia mesti wajib bersikap jujur tetapi kenapa kita harus ikat dengan bai’ah pula. - 22/2/2012

Calon PAS yang bertanding pilihanraya wajib berbai'ah - Abdul Hadi

Setiap calon PAS yang bertanding dalam pilihan raya diwajibkan berbai'ah, satu bentuk pengakuan yang lebih besar dan berat dari bersumpah, kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang Selasa.Ini bagi menentukan calon tidak menyeleweng dari dasar Islam, cara dan matlamatnya, kata beliau.

Abdul Hadi berkata sesiapa yang melanggar bai'ah yang dibuat "maka akan celaka dunia dan akhirat".Bernama melaporkan beliau turut menyentuh dakwaan kalangan tertentu kononnya PAS sudah menyeleweng dari dasar Islamnya apabila membawa konsep negara berkebajikan.

"Jawapannya, PAS tetap dipelihara oleh undang-undang tubuhnya yang menghalang daripada melakukan sesuatu yang menyeleweng daripada Islam," kata Abdul Hadi dalam satu kenyataan.-21/2/2012.

AGAK2 APAKAH JENIS PARTI MRK INI. ADAP DAN SOPAN YG MENGAKU KUAT ISLAMNYA BERADA DITAHAP YANG AMAT2 MENJIJIKKAN DAN MELOYAKAN, CONTOH NYA:-


Aziz Man

LOGO JATI (666) itu logo syaitan..PANDANGAN hanya bersandarkan kenyataan dari sebuah Blog yang menggunakan Bible sebagai panduan?

Sejak bilakah pula syaitan mempunyai logo dia sendiri?


• Tuan Lok x bukti yg PAS bertukar haluan...setiap keputusan hala tuju perjuangan PAS...adalah d rujuk melalui mjlis syuraa..ulamak...berpandukan al-quran..hadis..&ijmak ulamak...

• Azhar Hj Ismail hehehe.... bodoh sgt ker dewan ulama pas yg ahlinya terdiri drp ulama2 tersohor spt dr harun din, dato tuan ibrahim tuan man, taib azzamuddeen ust harun taib dll berbanding dgn phd bidang perancang bandar nie...??? hehehe

• Semerah Padi TL - Apa yg x bukti? dasar perjuangan pas pun dh bertukar? blum lg bab lain2..nk tegak negara islam..x berani takut kt karpal singh/dap/pkr ? dlu pas perintah terengganu kenapa hj. hadi x laksana hudud..siapa pun x halang..dr. M pun x halang? Klantan brapa lama dok mcm tu jg? Di Selangor..rampas arak..kena pulangkan blek bila adun dap warning..isu murtad..Hasan Ali tegas..kena pecat..terbukti pas x berani tegak islam...

• Tuan Lok dasar mana yg bertukar tu????SP jgan jadi kurang cerdik gak....dalam pelaksanaan hukum hudud ni...UMNO BN...lah yg menjadi penhalang...

• Azhar Hj Ismail knp hasan ali rampas arak jer...? patutnya dia bakor kilang carlsberg kt pj tuuuu... hehehe. np x buat lak...? kikikikkk

• Tuan Lok UMNO BN berani ke nk tegakan ISLAM SP?????

. Azhar Hj Ismail Semerah Padi TL - Apa yg x bukti? dasar perjuangan pas pun dh bertukar?=======================>>> hehehehe.... lu main sabun di bilik mandi ka bro...??? hahaha.... ckp syok sendiri...

• Semerah Padi AHI - Itu le..baru HA rampas arak pas dh kelam kabut..takut kt dap/pkr..tp sblm perintah selangor PR berjanji nk tutup kilang arak..pasal tu sya kata dasar pas dh x islamic berbanding pas dahulu...

• Tuan Lok dasar mna yg x islamik dlm PAS tu...???

• Ammar Ridhwan Org yg xpernah berjemaah akan nampak isu Hassan Ali ni keburukkan buat PAS.. Padahal Pas lagi bersyukur Allah tunjukkan sekarang siapa org yg benar2 tidak ikhlas dalam perjuangan. Jangan menyalak kuat sangat SP... nanti Allah murka. Hang dah le cetek ilmunya..

• Tuan Lok negara berkebajikan tu....adalah salah 1 dripada ciri2 negara ISLAM...
• Tuan Lok berkebajikan ke......klu..famly menteri dapat 250j...rakyat bawahan hnya dapat 500 satu famly...tu pom slepas lebih 50 thun jadi kerajaan....

• Semerah Padi TL - Pas perintah trengganu masa hj. hadi x mampu nk laksana..byk perundangan dan peraturan kena ubah dan mansuhkan..pas trengganu pun draf hudud..dan byk yg iubah drp hudud asal antaranya suami blh liwat isteri..hehe..lps tu minta pandangan Tun M ..mana nk lulus..dan smmgnya pas pun mahukan ianya x diluluskan..apa punya ceta..lps tu tuduh kerajaan BN tolak hudud..

• Tuan Lok SP ni.....AUTA ke....FAKTA ni.....jgan dok berbelit lah...cukup2 lah tu...nanti terpesong akidah..ape yang SP dok pertikai tu...bukannya hukum ciptaan PAS...tapi itu adalah Hukum ALLAH swt....cukup lah....

TL - Aku pun fhm ttg akidah..aku pun islam yg percayakan hudud..cuma aku x faham kenape terengganu, kelantan smasa diperintah pas x laksana hudud..lps tu kata halangan drp kerajaan bn..

• Azhar Hj Ismail islamic lg umno, siap bg gunung kt mca utk bina casino.... siap tubuh yayasan lg.... haha

• Azhar Hj Ismail Semerah Padi TL - Pas perintah trengganu masa hj. hadi x mampu nk laksana..byk perundangan dan peraturan kena ubah dan mansuhkan..pas trengganu pun draf hudud..dan byk yg iubah drp hudud asal antaranya suami blh liwat isteri..hehe==================>>> TOLONG BG LINK/ FAKTA UTK RUJUKAN...?

• Tuan Lok klu kau faham...&tahu cukup lah kau dok prtikaikan hukum Allah swt....aku cuma nk ingatkan kau je...3 perkara yg membuatkan seseorang muslim tu...keluar dari agama nya...1.dengan perkataaaan..2.dengan perbuatan..3.dengan iktikad.
• 1
• Azhar Hj Ismail ‎Semerah Padi, tolong jaga adab brhujah...

• Azhar Hj Ismail kalo awk mulakan sesuatu yg bole mnyakiti hati pihak lawan, awk pun kene la bersedia utk sakit hati yer...? haha

• Ammar Ridhwan mcm ni la baru betul2 general perang Azhar Hj Ismail... hikhik..
• Semerah Padi AHI - Biasa le dlm berhujah..kdg2 kita terkasar bahasa..wlu pun pandangan kita berbeza..klu kau berhujah dgn kwn satu aliran x de makna la bro..ok jumpa lg esok ..A'kum smua..

• Azhar Hj Ismail kasar bahasa sy bole terima. tp, kata fitnah apatah lg berkaitan dgn hukum Olloh yg kita bahaskan adalah sesuatu yg amat BIADAP...!

• Tuan Lok SP....1.perkataan.>>> kata belum sampai masa lg nk laksana HUDUD 2.Perbuatan>>>>pangkah BN UMNO..(Sb UMNO BN Tolak hudud) 3.Iktikad>>>>>dok ada dlm fikiran tu...UMNO BN lah yg terbaik...3 perkara ni lah yg akan bt SP...mnkin dah terkeluar dari ISLAM...

balik kata2 kamu keatas fitnah yg kamu buat pada hukum Olloh ni Semerah Padi... lps tu sila buat solat taubat jika kamu org islam...

• Azhar Hj Ismail Ammar Ridhwan mcm ni la baru betul2 general perang Azhar Hj Ismail... hikhik..
=====================>>> hapah x nyer bro.... peluh pun x kuar, apatah lg darah... kikikikikkk

• Ammar Ridhwan xkisah bro, hati mau kental dulu.. General xboleh longgaq sana sini.. hehe..

• Azhar Hj Ismail bro Ammar Ridhwan.... sila... hehehe http://azhar-ismail.blogspot.com/...

• Ammar Ridhwan betui2! hikhik.. I follow..
1
• Azhar Hj Ismail tq bro... hehe
x nk menerima kebenaran lg ler hina bro. lebih hina drp binatang ternak. mmg patut puak2 umno yg menentang islam nie dihina sbb dia mmg hina spt binatang.

• Azhar Hj Ismail BISMILLAHIR ROHMAN NIR ROHIIM...... Surah Al-Araf
Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk Neraka Jahanam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai. (179)...

• Azhari Hj Abu, Azhar HJ Ismail, Islam ni hak kamu ker? Islam seseorang itupun hak kamu ke yg menentukan? kan ini kerja Allah, sapa kamu yg boleh nak tentukan islam ker tak org2 tu? Taraf kamu lebih tinggi dr Allah ker macam Tok Guru Sesat diTerengganu yg mengaku Tuhan dgn Kerajaan Langitnya.Beristifar lar sahabat, jgn buat dosa2 kering yg tak terampun. Kerana dosa kpd sesama insan tak terampun sbb kena jumpa dan minta maaf sebelum ajal kamu tu? Ingat saudara jgn nak menegakkan benang yang basah terjadai iman tu.. fikir lar baik2 malu kamu nanti...!

• Azhar Hj Ismail Azhari Hj Abu: kamu terasa ker...?

• Azhar Hj Ismail kamu umno ker Azhari Hj Abu...? hehe

• Azhari Hj Abu Azhar Hj Ismail, mmg kita tak nafikan ayat2 Allah. Tetapi bagaiman kamu gunakan ayat2 itu untuk mentarbiah sesama insan? Adakah cara kamu itu betul dgn ayat2 yg tak senonoh? wajar ker berbuat begitu. Adakah Allah juga hendak Umatnya mengajar dan berdiskusi dgn ayat2 sedemikian yg menyinggung perasaan dan hati sesama insan?.. tlg tunjukkan ayat AlQuran yg membolehkan memaki hamun dgn saudara seAgamannya.?

• Azhar Hj Ismail kalo x da sbb xkn ler org x memasal nk maki hamun...? hahahaha

• Azhar Hj Ismail kecuali org gila...kikiki

• Azhari Hj Abu Adakah bila UMNO jer sudah tidak Islam? Adakah itu menjadi tunggak Ajaran yg dibawa oleh PAS? Nauzubillahiminzalik! Sudah terlajak klu mcm itu....beristifarlah.... Ingat Syahadah puak PAS dan UMNO tetap sama dan ditalqinkan dgn ayat2 yg sama, jadi adakah kamu rasa kamu lebih Islamnya?

• Azhari Hj Abu Terima kasih saudaraku Azhar Hj Ismail, Insya Allah kita jumpa nanti, bukan payah nak cari pun.. terima kasih

• Azhar Hj Ismail contoh: bila ada ayam melintas dpn mata, aku kata ayam ta ko kata lembu. kalo kene kt aku mcm nie bukan sj aku maki, malah aku bg penendang pd org bebal mcm nie...kikikikkk

ssam Azhari : yg puak2 umngok dk hina, caci, kutuk, n maki hamun kat hukum islam yg 2 mcm ne plk? Puak2 umngok mmg nk kena ajar mcm 2. Puak2 umngok bknnya bru msuk islam smlm tp dah islam sjak kluar perut lg. Mcm 2 nk kena ckp lmbut2 k? Tgk la sirah nabi. Apakah nabi 24 jam b'lmbut k? Ada jgk nabi b'keras dlm tndakan. Ini x, nk 24 jam je b'lmbut tp dk bg puak2 sekular n dk pijak pala kita pa cer

• Izzuddin Al-Qassam Mmg la syahadah ahli pas n umngok sama. Tp lafaz je la sama. Tp p'hayatan dgn syahadah 2 sama k? Klu sama naper umngok junjung sekular n letak islam dlm tong sampah? Mcm 2 k wasatiyyah mazhab umngok n? Ko nk kena bc la buku yg b'tajuk konsep syahadah dan tuntutannya. Tgk la hakikat syahadah par dgn umngok sama or x

• Izzuddin Al-Qassam Semerah padi : gaya ko ckp 2 nmpk sgt jahil murakab. Mgkn dk bc utusex meloya hari2 kot. X pun dk bc blog papagomo or blog2 p'cacai, barua, p'jilat, n balaci umngok yg len kot. Sbb aku tgk jenis otak yg mcm ko n mudah sgt d'pak pandirkan oleh puak2 bangsat umngok 2.cr la fakta k. Bkn dk auta je 24 jam. Tdk jd bodo, jahil murakab smpai bila2

• Izzuddin Al-Qassam Dasar umngok n sekular iaitu pisahkan agama dgn politik. Bak kta len politik suku agama suku. Syeikh mustafa sobri bekas mufti turki uthmaniyyah, yg hidup sezaman dgn kamal artaturk ada menyatakan bhwa : memisahkan agama islam dgn politik adalah jalan yg paling mudah utk m'jadi kafir. So, puak2 yg dk sokong umngok n mmg bodo nak mampus la. Dah 50 thun lbih dah umngok memerintah, apakah islam dk kat tmpat tinggi or dk kat bwh kaki? Or dk dlm tong sampah?

• Izzuddin Al-Qassam Dlm alquran sndiri allah sifatkan puak2 n yg dk tolak agama n jahil agama, or dk jd ulama rice cooker n mcm anjing, n mcm binatang. So, sifat2 n smuanya ada kat umngok. Jgn marah or kondem plk bila org dk maki hamun puak2 umngok n. Tgk la naper org maki hamun. Bknnya maki hamun x pa sbb or x tntu pasal.

• Izzuddin Al-Qassam Ada lg yer puak2 dk t'hegeh2 dk back up umngok n. Umngok dah nk nazak dah ada lg dk p'tahankan. Puak2 yg dk p'tahankan umngok n msti dk bc utusex meloya 24 jam n. X pun tv3 suku n blog papagomo yg jelas2 jd bangsat umngok smpai bila2. Klu yg i2 je bhan rujukan n bacaan, smpai kiamat puak2 n mudah d'perbodohkan or d'pak pandirkan oleh puak2 umngok yg barua, n bangsat2 belaka. Sokong lg ye! Sokong umngok smpai mati. Makin sokong, makin gadai melayu n islam

• Aziz Man RM 100 untuk anak sekolah rendah RM200 untuk IPTS/IPT dan RM 500 untuk keluarga miskin...rakyat kata gula2 untuk pru 13... SPRM kata bukannya rasuah... itu lah cara cara BN mendidik rakyat guna duit bukan guna ilmu... sepatut nya diberi jala bukan nya ikan.... sampai bila kah UMNOBN memperbodohkan rakyatnya..untuk terus berkuasa...akidah islam di permainkan...


Bicara Che Wan
MENYOKONG & MENGUNDI PAS DALAM PILIHANRAYA ADALAH HARAM...ULAMA MESRA UMNO/BN

KALAU LAH MENYOKONG PERJUANGAN ISLAM DAN MENYOKONG PERJUANGAN ULAMA DIFATWAKAN HARAM... MAKA SUDAH TENTULAH MENYOKONG DAN MENGUNDI UMNO IAITU SEBUAH PARTI SEKULAR, RASUAH, ROSAK MORAL PASTI AKAN DIANGGAP MENDAPAT PAHALA OLEH TOKOH AGAMA MESRA UMNO INI...INILAH YANG DIMAKSUDKAN OLEH NABI S.A.W SEBAGAI SALAH SATU TANDA2 KIAMAT... APABILA ADA ULAMA MENJADIKAN AGAMA ITU SEBAGAI BUSINESS..

KOTA BHARU 21 Feb. – Seorang tokoh agama yang juga Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa‘amah tetap dengan pendiriannya bahawa menyokong parti Pas termasuk pada pilihan raya umum akan datang adalah berdosa.

o Hamzan Hamzah patutlah...nama pun sa'amah....ustaz samah rupanya...ustaz lima posen...! Hahahaha....adoiyai xleh tahan tgk mamat nih..mcm justin bibir kena panggang....!

o Sansabil Sansabila ini ustaz duit.............
Pasrah Ustaz ini buka casino lagi untung dari buka pondok cuba-cuba tanya boleh dapat lesen judi dak.

o Nadhira Ibrahim lol. yang ustad pas pulak kata undi umno/bn tu haram. nape ea? hhehe

o Asrol Affandi Nadhira Ibrahim <= kau gi tanya bapak kau la
t NE ULAR DALAM SEMAK KAHHHHHHHHHH

• Bahtiar Zai aku pelik kenapa duk kutuk umno....mereka mana pernah bertanding dlm PRU.....kita kutuk BN nak?

• Hamzan Hamzah AAAHHHHH BN TAK BEST...KUTUK UMNO LAH ..UMNO PUNCA SEGALA2NYA
• 1
• •
• Hamzan Hamzah ADA LAGI KER SAKIN BAKI YG TAK PERGI?

• •
• Hamzan Hamzah TRY LA
• •
• Rozan Azen Mat Rasip isu tempias PUTAR BELIT ISRAEL - UMNO TERUS BERGOLAK ! KEBENARAN TERUS MUNCUL... apabila seorang timb menteri rejim UMNO BN tersasul dlm membela-menutup bukti hubungan dagang MALAYSIA dgn ZIONIS (kapal ZIM berlabuh d pelabuhan klang,kargo keluar masuk pintu),dan dilihat cubaan polemik sabotaj putar belit kenyataan ANWAR IBRAHIM solusi palestin israel tidak menjadi-makan diri maka semua poster dan banner fitnah ANWAR IBRAHIM agen israel diturunkan. SIAPAKAH MASTERMIND? SIAPA BONEKA? CUBA TEKA SIAPA DALANG SIAPA MANGSA ?? WAHAI UMNO...HENTI LAH GADAI MARUAH ISLAM DAN JUAL MELAYU !

o
o Ahmad Shaari Abdul Kadir KALAU UNDI PAS MASUK NERAKA.. UNDI BN LAK TERUS JADI SETAN .. ngancukwak betul le... cehhhh
e
o BigBro Zainoor Cincin kat jari dia yang paling last tu cincin PUSAKA arwah DATUK dia.. CINCIN MAGIC tu, boleh bikin dia hilang, Hahahaha...

o Linau Laut UNDI UMNO MASUK SURGA KAHHHHHHHHHHHHHH...UNDI PUAK KAKI RASUAH DAPAT PAHLA KAHHHHHHHHHHHH
1
o Nadhira Ibrahim kasar betul bahasa kau asrol. hahaha. ni belajar tinggi ke takat srp? hahaha

o Asrol Affandi itu la bahasa paling sesuai utk barua UMNO ROsmah

o Nadhira Ibrahim hahaha. dah tu bahasa untuk pecacai PAS macam kau ni ape?

o Meja Chu Ree Undi PAS haram .. Undi UMNO wajib ... ha ha ha ... Undi UMNO maknanya kita sokong rasuah, pembaziran, ketirisan, penipuan, penyelewangan, kronisme, nepotisme, hiburan melampau, judi, mempermainan hukum Islam.

o Mohd Yazid Ghazali apa pula lepas ni....

o Tumpang Komen bodoh tak bertempat....

o Tok Nujum apa dah jadi dgn mereka ini.......kerut tiga garisan di dahi....ha ha ha.....otak dia dah becelaru......duduk diam je lah bermain dgn cucu

o Badar Kari istilahnya bodoh tak makan di ajar ,cerdik tok boleh nak tumpang ,pendapat tak boleh nak pakai , bijak untuk masuk poket sendiri, itulah yang boleh di analisa oleh mana2 pakar cendikiwan pun untuk puak yg menjahanam negara ni . OK DAK TAITEL ni.

o Azhari Hj Abu, Dlm Pas dan Pkr tiada rasuah langsung? Ada sesiapa yg berani rngiyakan yg nih. Sils tampil. Klu betul2 xde rasush dlm Pas apa jadi dgn koperasi kohilal mrk? So, klu nk ckap org lain rasuah dan nepotism tgk dulu nanti kena gak btg hidung sendiri. Nik Aziz dgn menantu tu buksn nepotism jugak ker.

o Azhari Hj Abu Jd, nk ckap baik sgt tu jgn lar, ia akan memakan diri sendiri gak.

o Meja Chu Ree AHA .... SPRM tak buat kerja ke? Pergilah buat report .. biar SPRM siasat .. jgn disimpan ... kita lagi suka SPRM siasat .. tapi sayang seribu kali sayang .... kalau di Kelantan .. dah 20 tahun ... SPRM tak jumpa ... tak ada seorang pun pemimpin PAS didakwa kerana rasuah ... UMNO? ha ha ha .. sendiri pikirlah

o Meja Chu Ree AHA .. kes TGNA sudah disiasat oleh SPRM ... ha ha ha .. dakwalah kalau ada kes .... mengapa tak dakwa?

o Meja Chu Ree AHA ... kalau dakwa TGNA kan bagus ... ada lah peluang BN menang di Kelantan ... mengapa tak dakwa?
1
o Meja Chu Ree AHA .. UMNO ni parti yang telah rosak. tidak boleh dibaiki dah
1. Mahatir "UMNO dipimpin oleh perasuah. Rosak sampai ke usus"
2. Kuli "Kekalahan UMNO baik utk negara"
3. Syarizat "Siapa dalam UMNO yang tak ada masalah?"
4. Pak Fadzir Kadir "BN tabur duit juta2 masa pilihanraya"

aAkhir kalam dari KAPAK, adalah amat wajar rakyat Malaysia yg cintakan kedamaian dan keamanan wajar menegur dan menasihat puak2 tersebut agar tidak terjerumus lagi jauh dek kerana politik songsang. Masyarakat menjadi haru biru dan gagal menggunakan otak yg waras utk berdebat dan berdiskusi dgn cara berhemah dan bersopan. Sesuatu yg memalukan krn ia dibuat oleh org2 yg mengaku kuat Islam dan Imannya. Buka lar minda tuan/puan dan fikirkan secara rasional agar kita dapat mengembalikan keadaan yg ceria dan aman damai ini dgn segera.

Terima kasih dan Wallahuaklam.

No comments: