Sunday, October 10, 2010

SIFAT2 YG WAJIB DI BUANG DARI MINDA SEORANG REFORMIS ISLAM KERANA ITU BUKAN ADAB YG DI AJAR OLEH NABI MUHAMMAD SAW.

BLOGGER IKUT SUKA AKU!!!.

Salam wahai saudara blogger yg Maha Hebat Ketaksubannya. Yg dah tak gheti mana2 yg baik dan sebaliknya. Istgifar lar banyak2 jgn main hentam karomo jer.
Nak jadi jaguh dalam Islam bukan kerjanya mencaci dan memfitnah sesama Islam dan anggap pulak laknatullah si Kafir Harbi sebagai lebih Islamik dan Boleh panggil Ustaz walau baru boleh baca sepoting ayat Quran, mcm kebanyakkan Pimpinan Pas buat.
Nabi gak berpesan, sayangi lah Umat/Bangsa seIslammu kerana mereka adalah seAgama, TETAPI apa yg anda semua buat? Betul ker cara hangpa buat?

CUBA BACA SEMULA TULISAN YANG AMAT BERMARUAH OLEH SEORANG BLOOGER YANG MENGAKU UMAT MUHAMMAD DAN CINTAKAN ISLAN DAN SAUDARANYA..... mohon semua pembaca nilai akan kesopanan dan keadaban yang mungkin di ajar dan dicontohi dari pemimpin PAS. Sepatutnya bukan itu caranya!

Seharusnya kita berhemah dalam berbicara dgn kawan atau lawan, malah ANDA gak mengaku kuat Islamnya seharusnya ajak lar kekawan dgn berhemah dan bersifat kasih sayang. SEWAJARNYA PAS DAN UMNO bersahabat diluar dan dalam. Kerana ia ibarat cubit peha kiri yang kanan juga terasa sakit!. Dimanakah Ukhwah ini? Kenapa ia tiada dalam DIARI PAS? Mengapa terus-terusan mencari dosa-dosa kering yg tak akan terpikul di Padang Masyar nanti. Hebat kah kita untuk melaluinya?

Kembalilah kepangkal Jalan. Hidupkan Semula Ukhwah/Kekeluargaan PAS & UMNO. Bila ini menjadi realiti, TADBIR lar Negara bersama secara SYUMUL. Tidakkah ANDA semua terfikir akan realiti ini? Ikhlaskan Perjuangan Untuk Islam barulah tiada agenda tersendiri demi kepentingan diri. Musobahah lah diri kita, amati betulkah apa yang aku buat ini?

Saudara amat-amattilah ayat2 yg saudara tulis dibawah:- Adakah ia dapat membina Negara Bangsa? Berjiwa Islam yg Syumul? - Bertaubatlah selagi hanyat masih ada. Takut akan Allah BUKAN takut pada Manusia.

PETIKAN BLOG ANDA

“Segala isi kandungan dalam ucapan beliau gua tak mau ambil peduli, sebab memang patut pun parti melayu umnoapco yahudi laknatullah tu... mampuih”.
Yang gua konfius pasal ayat kat atas yang gua "bold" tu...., British yang lengkap dengan segala kekuatan perang boleh gentar dengan kekuatan sejarah dan warisan orang melayu dan sukar ditentang.

Perghhh.... ayat pembodohan namanya tu.... patut la ramai orang melayu yang BODOH percaya dengan umnoapco yahudi laknatullah... buta2 jer... diPERBODOHkan... hahaha...

Atau ada sesiapa melayu yang cerdik pandai boleh kasi explaination sikit kat gua.... gua tengah kompius gilerrrr... nih.... sebab masa subjek sejarah dulu... gua ikut anak2 umnoapco ponteng kelas... sebab diorang cakap semua sejarah Malaya umnoapco yang tulis....so... tak payah belajar sejarah... lepak belakang dewan hisap rokok lagi besttt... hahaha....


Tapi sekarang gua dah insaf... dah tak kawan dengan anak2 umnoapco... sebab banyak buat dosa dari pahala.... kah..kah..kah....

[Lihat lar apa yg ditulis masih nak menyalah orang lain bukan gherti menyalah diri sendiri. Pucuk pangkal natijah diri, inilah manusia yang menjadi manusia seperti ANDA. Jangan bersifat angkuh ia tidak baik. Wassalam]

No comments: