Thursday, October 28, 2010

OUTONOMI PULAU PINANG JIKA PAKATAN KEPUTRAJAYA? - BUAT RENUNGAN UMAT MELAYU DARI GALAS

KAPAK tidak menyanggah tentang apa yg diperkatakan oleh YB Zulkifli Nordin, malah ia ada kebenarannya. Lihat sajalah bagaimana perangai dan tindak-tanduk DAP selepas PRU 12, ia seakan-akan bahawa rakyat seluruhya [terutamanya kaum Cina & India] telah memberikan sokongan terhadap mereka.

Di Perak juga mereka mewar-warkan sentimen perkauman dgn memperdayakan masyarakat Cina khususnya bahawa apa yg berlaku di Perak adalah "Org Melayu telah Menjatuhkan Kerajaan Cina di Perak". Lihat begitu angkuhnya mereka?. Rakyat Malaysia perlu sedar, bahawa Umat melayu Islam sahaja didunia ini yang "terlampau bertoleransi" sehingga menyebabkan nasib Bangsa Sendiri pun diperlekeh [ kata-kata YB Dato Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi] di Pelancaran Buku tulisan Dr Mohd Ridzuan Tee mengenai Nasib Melayu di Bumi Tanah Melayu/Sendiri"

Kapak, juga mengingatkan Bangsa2 lain di Malaysia ini wajib & perlu bersyukur terhadap "Ketoleransian Bangsa Melayu" didalam menerima Bangsa lain menjadi warganegara semasa peninggalan British dari Tanah Melayu. Jika TIDAK sudah pasti "Kaum Pendatang Cina & India" diketika itu harus balik ke tanah besar mereka, Negara Asal mereka. Disebabkan "Ketoleransian Melayu" inilah maka Bangsa Cina & India diterima menjadi wargenegara dengan syarat mereka mengistiharkan diri mereka "Bertaat Setia kpd Perlembagaan Negara dan Undang-Undang berkaitan"

Namun, apa yg kita lihat sekarang "adakah mereka ini akur akan akujanji tersebut?" Dan Mengapakah mereka ini asyik mempertikai dan memperlekeh undang2 yg telah sedia termaktub. Adakah mereka ini ibarat "Kacang Lupakan Kulit? ataupun Melepaskan Anjing Tersepit? Inilah fenomena yang berlaku sekarang yang anasir2 ini diterajui oleh DAP yang berpaksikan PAP di Singapura.

Hingga ke saat ini, masih tak sedar lagikah Bangsa Melayu yang bersekongkol dengan DAP? Seperti PAS & PKR. Apakah jenis Melayu mereka itu? Sedar2 lar wahai Melayu yang berada di Kem-Kem PAS & PKR, jangan kerana gula2 dari Singapura [spt yg dilakukan oleh Nik Ajis - sampai sanggup melakukan kunjungan hormat di atas kematian isteri Lee Kuan Yew yang memberikan wang ringgit dan gula2 untuk Kelantan dibawah PAS - Disebabkan itu jugalah Kroni2 Cina Singapora bertungkuslumus membotakkan Tanah Tinggi Lojing dan sebagainya sebelum akan tiba masa Kerajaan PAS durjana jatuh tersungkur kerana melakukan Pengkhianatan terhadap Rakyat & Bangsa Melayu]

Wahai Bangsa MELAYU Di Seantaro Dunia "Bersatu Hatilah dan Jagai lah Sumpah Keramat Sepeninggalan Datok Moyang kita yang mewakilkan kita untuk menjaganya hingga ke akhir zaman/Kiamat. Jangan sesekali "Apa yang dinyatakan oleh YB Zul itu menjadi kenyataan? Dimanakah maruah kita sebagai Bangsa Melayu dan Pejuang Islam.

Renunginya dan ambil lar ikhtibar darinya.

[ EHSAN DARI APA YG TERSIRAT]

OUTONOMI PULAU PINANG JIKA PAKATAN KEPUTRAJAYA?

By BRIGED MP SEGAMBUT on 2010/10/29

– Zulkifli Noordin mendakwa wujud “kontrak rahsia” antara PKR dan DAP bagi memastikan dominasi Cina jika Pakatan Rakyat (PR) mengambil alih Putrajaya.Ahli Parlimen Kulim Bandar-Baharu ini, bekas wakil rakyat PKR, mendakwa PAS juga tidak sedar tentang kewujudan kontrak tersebut.

Ketiga-tiga parti itu menganggotai Pakatan Rakyat (PR) sejak pilihan raya umum 2008.
“Kontrak ini menjanjikan bahawa pemimpin-pemimpin Cina dalam DAP akan diberikan autonomi di Pulau Pinang (jika PR memerintah),” kata Zulkifli ketika membahaskan Bajet 2011 di Dewan Rakyat hari ini.

Wakil rakyat Bebas ini, yang satu ketika dahulu rapat dengan Ketua Umum PR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengecam DAP dengan menyifatkan parti itu sebagai “parti dijangkiti elemen chauvinis” dan mendakwa ia bertanggungjawab terhadap rusuhan 13 Mei 1969.
“(Sekiranya PR mengambil alih kuasa) calon-calon Melayu akan diletakkan di Negeri Sembilan dan Perak. Dan, jika mereka menang (di negeri-negeri ini), mereka akan melantik menteri besar kalangan DAP untuk mengetuai negeri-negeri ini,” kata beliau lagi.

Zulkifli dan ahli-ahli Parlimen Bebas yang lain, khususnya dari komponen PR, menafikan mereka adalah penyokong Barisan Nasional (BN), tetapi ucapan hari ini beliau senada pendirian Umno yang digunakan untuk menyerang PR sejak kebelakangan ini.

Kini, BN berhadapan dengan saingan komponen PR iaitu PAS dalam pilihan raya kecil serentak di DUN Galas dan PKR di Batu Sapi.Bagaimanapun beliau tidak menyediakan sebarang butiran bagi memperkukuhkan dakwaan beliau dalam ucapannya, yang dipendekkan oleh Timbalan Speaker Datuk Dr Wan Junaidi Jaafar.

Terdahulu dalam ucapannya, Zulkifli berkata, rakyat Malaysia perlu diberi bimbingan semula mengenai rusuhan 13 Mei 1969 agar jiwa mereka boleh didedahkan siapa sebenar DAP itu. “Apa yang mereka lakukan, ialah mereka memainkan paten sama mencetuskan pembencian kaum terhadap orang Melayu meskipun telah diberi amaran oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj daripada berbuat demikian,” kata Zulkifli.

Menurut beliau, perdana menteri pertama itu memberi amaran kepada DAP supaya tidak mempersoalkan Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan dan juga hak-hak orang Melayu.
“Dan, ini yang dilakukan oleh DAP sekarang,” kata Zulkifli.Wakil rakyat itu juga mempertahankan ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ketika Perhimpunan Agung Umno minggu lalu sambil menekankan, pembangkang telah salah petik kandungan ucapan itu.

No comments: