Wednesday, April 30, 2014

KAUM CINA JANGAN TERLAMPAU.. BERBAIK SANGKA MEMBAWA BERKAT

Saya bukan Rasis 

Tapi Benci Kaum Cina yang Tak Tau harga diri dan Tak Sedar Di Untung!.
Bagaimana Org Melayu yg telah terlampau bertolak-ansur dalam semua hal..
Ingat apa kata PM Najib.. Orang Cina nak Apa Lagi?.

dan Tun Mahathir.. Berapa banyak Org Cina Miskin... Siapa di bandar2 yang menikmati pelbagai Pembangunan nih?...
Apa yg Obama nak buat Komen mcm tu.. Maknaya Obama BODOH... atau org die tak buat kerja atau Memang kerja Yahudi laknatullah...

Nasihat saya kpd Kaum Cina... Ingat jangan sampai Melayu tak reti nak berbahasa lagi...
Ya.. mungkin Melayu sekarang nampak berpecah.. TETAPI bila Islam itu dicaci.. Melayu akan bersatu.. dan bila bersatu jangan samapi tak cukup tanah nanti anda berlari...
Dari hidup aman damai dan berbahasa menjadi budaya benci dan berbunuhan dan Negara hancur... mahukah anda hancur perniagaan yang ada?...
Ingat Kaum Cina kaya disebabkan banyak kepincangan Rasuah yg berlaku terhadap Pepimpinan dan Penjawat Melayu... ini memang tidak dinafikan... krn Kaum Cina tiada Halal dan Haram dan Melayu yg jadi jadi Pemimpin dan Penjawat Awam.. lupa diri dan jauh dari Agama Islam main bedal jer.. duit rasuah, betina pelacur dan Kelab2 jadi umpananmereka, 

Itulah kesilapan Bangsa Melayu yg suka nak kaya cepat tanpa usaha.. Suka pecah amanah dan salah guna kuasa.... TAPI ini semua akan berubah.... Melayu Islam akan mengubahnya dan Jalan terbaik untuk Perubahan adalah Kembali kepada Islam..

TETAPI bukan cara Islam dalam PAS... krn cara Islam PAS lebih dusta dari Kebenaran...  


Siapa yang Teramat Rasis dan Tak Sedar diri.. bukankah Sejarah telah mengesahkan, bahawa ini adalah Tanah Melayu.. The Federation of Malays State.. Lupa Sejarah atau tak mau terima kenyataan.

 Umat Islam WAJIB kembali kpd Islam yang Hak... ISLAM YG HAKIKI..Yang mengamalkan ciri-ciri keperibadian Islam..

Umat Islam WAJIB memperkasakan keIslaman mereka dengan cara banyakkan beramal soleh yang dituntut oleh Agama.

Ia bukan bermakna kita perlu meninggalkan tuntutan yang lain dan mengerjakan tuntutakan Agama semata-mata. Namun, ia WAJIB dilaksanakan selaras dengan perintah Al-Quran dan cara perlaksanaaknya dengan panduan dari Hadith Nabi SAW.

 Makanya, disini saya mengajak diri saya dan seluruh Umat Islam di Malaysia khususnya... marilah kita berubah ke arah yang lebih menjiwai Islam. 

Menjiwai disini bukan bermakna kita tolak 100% keperibadian lain, namun kita mewajibkan bahawa Keperibadian Islam sebgai tunjang kehidupan sejati kaum Muslim.

Peubahan juga bukanlah kita laksanakan dengan drastik dan membabi buta sahaja, namun  perubahan ini dilaksanakan secara berperingkat dan mudah. Kerana ia wajib menjadikannya sebagai perubahan minda yang inclusive.

Akhir kata.. moh wahai Umat Islam kita bergabung dengan saranan Allah bahawa Ukhwah itu juga Ibadah... TQ

1 comment:

Anonymous said...

Berhati-hati dalam menyebar dan kongsi perkara seperti kelebihan puasa pada bulan Rejab. Pastikan ada hadith menyokong usul tersebut. Dari apa yang fahamkan kan ia nya tidak ada dalam sebarang hadith kecuali hadith mardud.