Friday, April 11, 2014

BUKAN BUNYI ISYARAT KOTAK HITAM TETAPI BAHANG PANAS IKAN PAUS - JANGAN TERTIPU

SIAPA YANG RUGI DGN BEBAN MENANGGONG KOS OPERASI MENCARI KOTAK HITAM.


Cuba kita perhatikan betul-betul ARTIKEL2 [ 1, 2 & 3 ] dibawah ini kenapa sering berbeza pendapat dan idea. Tony Abbot kata ada lagi satu Isyarat Ping...[ sebenarnya Isyarat berbungi Ping itu adalah dari gegaran suhu badan ikan paus.. Ingat ikan paus adalah haiwan mamalia dan berkemunggikan ikan paus dikawasan ini adalah sebesar rumah kita. Jadi, tidak hairan jika sistem sonar tersebut tersalah dengar dan denyutan itu menyebabkan hawa panas dan menyeluarkan haba .. tenaga bateri..

Saya yakin mengatakan bahawa pencarian tersebut adalah sia-sia... sudah pasti tidak akan jumpa melainkan ada "KLON" kapalterbang yang di jatuhkan disana... "Fabcricate storey". Ini kerana MH370 tidak terhempas disitu dan MH370 masih sempurna elok dan penumpang serta anak kapal juga sedang sehat2 beristirehat walau dibawah kawalan yang amat ketat.

Siapa yang "rugi".... Malaysia adalah Negara yang akan menanggung semua BEBAN pencarian MH370. Lihat mereka sentiasa berbeza pendapat krn Allah telah libang-libukan hati2 mereka dan jasad mereka. 

Begitulah juga Negara2 Arab yang terpaksa menanggung beban hutang dan perbelanjaan kos peperangan sesama sendiri dan akhirnya Amerika dapat memanipulasikan minyak Iraq sehingga sekarang akibat peperangan di zaman menjatuhkan Saddam Hussin. Setelah hancur Iraq di balunnya Iraq dan hasil mahsul Iraq untuk dibolot dan dibawa pulang oleh mrk  dengan sewenang2nya...

Malaysia WAJIB berwaspada dan berfikirlah dgn kebijaksanaan DAN BER Politik secara rasional, agar tidak terjerat seperti Negara2 Islam lainnya.

Malaysia wajar ambik pendirian tegas mulai DARI SEKARANG..... dan jangan sesekali mereka lalai mengenai "Tipu Daya Syaitan" 

*************************************************************

ARTIKEL 1.   Tony Abbott yakin isyarat dari kotak hitam pesawat MH370  Astro Awani| Kemas kini: April 11, 2014

email
comments
Tony Abbott yakin isyarat dari kotak hitam pesawat MH370
PERTH: Perdana Menteri Australia Tony Abbott yakin isyarat denyut datang dari kotak hitam pesawat MH370 yang dicari.

Menurut laporan ABC News, Abbott berkata kawasan pencarian pesawat MH370 telah pun diperkecilkan.

BERITA LANJUT MENYUSUL

Berita mula diterbitkan pada: April 11, 2014 11:30 (MYT)
Untuk menonton banyak lagi program Astro terkini, layari Astro

ARTIKEL 2.  Satu lagi isyarat dari dasar laut di kesan pesawat Australia hari ini . Astro Awani| Kemas kini: April 10, 2014

email
comments
Satu lagi isyarat dari dasar laut di kesan pesawat Australia hari ini
PERTH: Satu lagi isyarat dari dasar laut dikesan sebuah pesawat tentera laut Australia di kawasan carian sama bagi kotak hitam penerbangan MH370 yang hilang sejak 8 Mac lalu.

Ketua Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC) Angus Houston berkata pesawat P-3 Orion menerima isyarat di kawasan carian di selatan Lautan Hindi.

“Data bunyi ini bagaimanapun memerlukan analisis lebih lanjut," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan petang ini.

Ini merupakan isyarat dari dasar laut kelima dikesan dalam misi pencarian yang dilakukan di selatan Lautan Hindi.


ARTIKEL -3 .Isyarat yang dikesan tiada kaitan dengan kotak hitam - JACC.  Media Statement| Kemas kini: April 11, 2014



email
comments
Isyarat yang dikesan tiada kaitan dengan kotak hitam - JACC
Ketua Pusat Penyelarasan Agensi Bersama (JACC), Angus Houston berkata penilaian awal kepada isyarat yang dikesan oleh pesawat RAAF, AP-3C Orion pada Khamis,  telah dikenalpasti tiada kaitannya dengan pesawat MH370.

“JACC telah menganalisis data akustik yang dikesan dan telah mengesahkan bahawa signal yang dilaporkan oleh kapal pertahanan Ocean Shield tiada hubungan dengan kotak hitam pesawat MH370”  kata Houston.

Analisis lanjut terus dijalankan oleh Pusat Analisis Akustik Australia.

Hari ini Ocean Shield akan menyambung usaha pencarian bersama ping locator dalam mencari isyarat yang mungkin ada hubungan dengan kotak hitam pesawat.

Adalah penting untuk mengambil seberapa banyak maklumat yang boleh sementara bateri pengesan petunjuk bawah air masih aktif.

Pesawat AP-3C Orion bersama kapal Ocean Shield akan meneruskan usaha carian akustik dan tiga lagi misi yang dirancang hari ini.

Keputusan bilakah Kapal Selam Autonomi akan digunakan bergantung kepada nasihat pakar dari kapal Ocean Shield dan keputusan tersebut dijangka dibuat dalam beberapa hari lagi.

Berita mula diterbitkan pada: April 11, 2014 13:11 (MYT)
Untuk menonton banyak lagi program Astro terkini, layari Astro on the Gohttp://onthego.astro.com.my

1 comment:

Anonymous said...

Betul la rasanya Malaysia telah ditipu oleh Barat . Rasanya cukuplah usaha mencari MH370 . Banayak kos yang akan ditanggung oleh Malaysia nanti .Belajarlah dengar nasihat rakyat .Jangan kita jadi bodoh .