Thursday, June 3, 2010

KENAPA KITA KALAH [PERAK]

KAPAKTAJAM ingin mengulas terhadap catatan "Kenapa kita kalah (Bhg 2)?":Kes PERAK

KENAPA KITA KALAH????.... Bangsa Melayu kena jawap sendiri soalan itu!. Apa ANDA buat utk dapat kemenangan? .... bukankah bersatu itu penyelesai masalah dan kemelut ini?.. Jadi kenapa masih nak berpuak2 dan bercakaran?


Ya! KAPAKTAJAM akui terdapat berbagai kepincangan terhadap individu yg dinyatakan ini, namun biarlah ia disiasat oleh pihak2 yg diamanahkan untuk berbuat demikian. Negara ckup makanisma dalam segala perundangan dan Insya Allah apapun sabitan yang Hak tetap Hak dan Yang Bathil tetap bathil. Itu kita sebagai muslim kena yakin.

Apa yyg kapak Ingin ketengahkan disini adalah "Bagaimana Nak Menyatukan Bangsa Melayu"? Kita sudah tiada masa untuk bercakaran sesama sendiri. TENGOK Bangsa Lain, walau dalam kekalutan apapun Bangsa Mereka Tetap Bersatu didalam segala hal terutama didalam "Masa Depan Mereka di Negara ini" dan niat mereka adalah untuk memiliki dan Memerintah di Negara ini secara total. Kenapa Kapak kata demikian, adalah kerana mereka sudah pun memiliki segalanya, ekonomi, harta dan bangunan di bandar2, Perniagaan, Pelajaran & lain2 mereka telah punyai semuanya, CUMA kuasa politik sahaja mereka masih TIDAK dapat secara TOTAL, Ingat jika ini berlaku, usah mimpi lar menangis darah sekalipun Bangsa Melayu TIDAK akan dapat memilikinya kembali.

Ingat macam mana DAP berceramah di majlis ulangtahun DAP baru2 ini, Ingat apa yg mereka sebut pasal Bangsa Melayu, DEB, peluang pekerjaaan dan macam2 lg, semuanya menyalahkan Bangsa Melayu dan mereka minta untuk tidak sesekali berbaik dengan Bangsa Melayu [itulah natijah ucapan tersebut]

Jadi apa yg Melayu PAS & PKR serta Melayu UMNO buat sekarang masih ingin nak bercakaran? Bangsa Cina telah mempelajari bagaimana British tadbir negara ini dulu " Pecah & Perintah", so inilah yg di lakukan oleh Bangsa Cina di Malaysia, mereka pecahbelahkan Bangsa Melayu dgn Wang Ringgit & Politik. Mereka rela Melayu ketua Kerajaan bila Menang TETAPI hanya sebagai "Puppet" seperti di Perak selama 11 bulan. Tidakkah Melayu Ingat semua itu? Kenapa Bangsa Melayu ini BODOH & MURAH sangat, asyik bersikap "XPA LAR"???? Bila lagi Bangsa Melayu nak sedar ni????
Tidakkah kamu ingat kedatangan Lee Kuan Yew ke Tanah Melayu baru2 ini berniat apa? Kenapa Penang dan Kelantan jadi pilihan? Terbukakah minda anda untuk berfikir sejenak? apakah yg tersirat dan tersurat? Sebagai manusia berfikirlar, ALLAH telah beri akal, maka gunakan ia dengan baik dan betul, kerana perbuatan anda hari ini akan menconteng kehidupan masa depan!!!!

KAPAK sarankan wahai Bangsa Melayu, sudah sampai waktunya Bangsa Melayu bersatu, walaupun berlainan ideologi politik, NAMUN bersatulah didalam perkara "MASA DEPAN BANGSA MELAYU".

Berpakatlar, bermasyuarah lar dan berbincang lar dengan hati2 yg terbuka dan syumul. Minta lar petunjuk ALLAH mohon agar dibukakan pintu2 hati Bangsa Melayu sesama kaumnya.... Adakah semua kamu masih xnampak semua ini?... Ingat apa yg terbaik didada akhbar ari ini, Kaum India pun menyalahkan Bangsa Melayu bila Kaum mereka bercakaran? Dungukah Bangsa Melayu jika masih xsedar2 akan semua ini.

Wahai Bangsa Melayu ditanganmu lar perdamaian dan permuafakatan Bangsa Melayu mahu diujudkan!... Pikir2 kan dan tanya Iman kita, apa akan jadi dengan ISLAM di Tanah Melayu ini jika KAMI semua bercakaran dan masih tidak mahu bersatu?..... Jawaplah

Wassalam KAPAKTAJAM

No comments: