Saturday, December 17, 2011

HIMPUNAN SEJUTA UMMAH DI KUALA KANGSAR 17/12/2011

HIMPUNAN SEJUTA UMMAH DI KUALA KANGSAR 17/12/2011.

Alhamdulillah dpt juga berinteraksi dgn Moderator dan Pakar Motivasi Dato' Dr Hassan Ali Exco Agama Selangor. Walaupun dah terpisah hampir 20 tahun sejak di Affin Bank satu ketika dahulu. Dalam waktu yg singkat dpt bertanya khabar dan reaksi terkini beliau. Alhamdulillah dari hati dan nalurinya, kecintaan terhadap Islam menjadi tunjang kehidupannya, walau dibalun ombak dan badai, namun utk menyerah kalah tidak sekali.

Alhamdulillah ramai juga pengunjung yg hadir sekitar 5000 org didlm dan diluar dewan. Apapun tahniah diucapkan kpd penganjur krn tujuan kita adalah mempertahankan Agama Allah, walaupun galang gantinya adalah nyawa kita sendiri. Itulah iman yg sewajarnya ada di setiap insan bergelar Islam.

Tahniah juga kp YB Dato Sam Mat Sahat Adun Alor Pongsu yg didlm sibok, dpt hadir juga demi Islam tercinta. Semoga Islam terus ceria dibumi Perak darul Ridzuan.

Hati hiba dan menitis airmata bila bacaan dan alunan doa serta zikir munajak dikumandang oleh beliau. Mmg menusuk sanubari dan sedar betapa kerdilnya diri ini. Tertanya juga kenapa dan mengapa Umat Islam di Malaysia ini gagal utk disatukan? Kenapa masih ada hijab dan rintangan dari kalbu diri? Lupakah akan janji2 Allah, bahawa kekalahan Umat Islam, bila mereka DEGIL utk bersatu. Yg satu taksub bahawa dirinya sahaja yg betul Islamnya dan yg satu pula mahu bersatu tetapi pelawaan yg dibuat ditolak mentah2 atas alasan perbetulkan dahulu asas penubuhan siasah UMNO dan letak Islam diperingkat yg tertinggi. Saya harap segala tetek-bengik ini dapat dicarikan jalan penyelesaiannya demi ISLAM.

Fikirlah wahai semua Umat Islam di Malaysia. Bila lagi kita mahu bersatu, sedangkan musuh2 Islam telah berada disetiap sudut untuk menghancurkan Islam dr Bumi Malaysia bertuah ini. Fikir dan berubahlah ... lakukanlah juga transformasi didalam persahabatan dan perjuangan.

Tq

No comments: