Tuesday, April 9, 2013

BOLEHKAH PAS ATAU PKR MENGATASI DOMINAN DAP DI PERAK PADA PRU 13



Bolehkah PAS atau PKR mengatasi dominan DAP di Perak pada PRU-13? 


Jika tidak, PAS akan hanya jadi pelengkap kepada grand design DAP untuk meruntuhkan kuasa Melayu di bumi Melayu.

Saya meramalkan Pakatan Rakyat akan membuat agihan 59 kawasan DUN di Perak seperti berikut:

PAS. 21
PKR. 20
DAP. 18

Berpandukan angka2 itu, PAS dilihat sebagai parti dominan dlm PR, dan memang inilah persepsi yg hendak dibentuk oleh DAP bagi menggelapkan minda pengundi Melayu. Melihat pada realiti politik di Perak, munkinkah PAS boleh meraih kemenangan melebihi jumlah (18) yg dijangka boleh dimenangi oleh DAP?

Kupasannya seperti berikut...

a)     Kesemua 21 calon DUN dari PAS itu pastinya bertanding di kawasan majoriti Melayu, tak munkin di kawasan Cina. Ini bermakna calon2 PAS akan menentang calon2 dari UMNO (Melayu). Mungkinkah PAS boleh menang sekurang2nya 19 kawasan untuk mengatasi 18 fixed deposit DAP? Agak mustahil,kerana UMNO masih perkasa dan bertambah perkasa dibawah kepimpinan Najib. Kalau pun PAS boleh meraih beberapa kemenangan, ia sekadar menjadi pelengkap kpd agenda DAP utk meruntuhkan kuasa dari tangan Melayu. Tak munkin PAS boleh dominan dlm PR di Perak.

b)       Permainan licik DAP ini tak sukar dibaca. Yang PR perlu bagi berkuasa di Perak, secara simple majoriti,ialah 30 kerusi DUN. Jika DAP sudah begitu yakin akan memperolehi 18, PR hanya memerlukan 12 lagi utk dpt simple majoriti bag membentuk kerajaan.Dan DAP juga percaya bahawa PAS atau PKR tidak akan berjaya meraih kemenangan melebihi 18 yg milik DAP.

Sekali pun DAP mengharap sumbangan kerusi DUN dari PAS dan PKR, tapi saya percaya DAP sudah membuat percaturan supaya PAS khususnya tidak akan memenangi lebih dari 18. Caranya mudah buat DAP, iaitu di kawasan yg marginal majoriti pengundi Malayu, pengundi Cina tidak mengundi calon PAS.

c)       PKR dijangka akan meletakkan calon2 Melayu di 13 atau 14 kawasan Melayu yg ditandingi oleh calon2 UMNO. Ini juga sukar dimenangi oleh calon2 PKR, yg bermakna jumlah calon2 Melayu PR yang mewakili PAS dan juga PKR, tidak akan melebihi jumlah kemenangan calon2 bukan Melayu PR.

Percaturan licik DAP ini, jika dibenarkan berjaya, akan memindahkan kuasa dari tangan Melayu kpd bukan Melayu.Malangnya, PAS merelakan diri utk bersekongkol dgn agenda DAP ini, sekalipun menggadaikan maruah dan nasib bangsa sendiri. Oleh itu, tidak keterlaluan kalau dikatakan bahawa jika Melayu memberi undi kpd calon2 PAS di Perak, undi itu adalah gadaian nasib bangsa Melayu, dan jadi pelengkap kpd agenda DAP yg selama ini hendak memecahkan benteng kuasa Melayu di bumi Melayu.

PAS tak munkin boleh mengatasi dominan DAP di Perak,manakala UMNO terus menerus dominan dan menjadi tunjang dlm BN, yg membolehkan UMNO selama ini memperjuangkan kepentingan Melayu dlm konteks agama, bangsa dan tanah air tercinta.

KEPADA PENGUNDI MELAYU DI PERAK, BUKALAH MINDA, HATI DAN PERASAAN SEBELUM PERGI MENGUNDI PADA PRU 13 INI, INGAT, KUASA YANG ADA DI TANGAN ORANG MELAYU SUDAH BERADA DI HUJUNG TANDOK, JANGAN SESEKALI DIGADAI, SEKALI TERLERAI, NASIB BANGSA MELAYU AKAN BERKECAI TIDAK BERGUNA LAGI... BIAR AIR MATA DARAH SEKALI PUN BELUM TENTU DALAM MENGEMBALIKAN SEMULA KUASA YANG HILANG ITU...
 

(sibarkan2................) Di mana maruah Melayu selepas itu???



DAP adalah lebih berbahaya dari Parti Komunis Malaya.

Taktik DAP amat halus dan licik. Tidak mudah untuk menghadapi strategi DAP ini tanpa jati diri yg kukuh dan kebijaksanaan dalam berpolitik. Ini kerana DAP adalah komunis dalam bentuk yg baru iaitu satu organisasi politik yg berjuang mengikut perlembagaan. Cara untuk menumpaskan mereka mestilah juga melalui perlembagaan iaitu pilihanraya.

Sudah berapa ramai umat Melayu Islam yg telah tertipu dan terpesona dengan pelbagai helah yg disajikan oleh penganut komunis itu. Dan setiap kali itulah maruah Melayu Islam diinjak-injak dan dipermainkan sewenang-wenangnya oleh parti rasis itu.(Tanya Karpal Singh)

Dengan memakai songkok dan lengkap berbaju Melayu semasa berkempen di kawasan Melayu, menggunakan ayat al-Quran dan hadis sebagai modal politik serta berceramah ala ulama agung di dalam masjid adalah strategi licik yg mampu mengkhayalkan umat Melayu.

Mereka bukannya ikhlas mahu membela nasib Melayu dan bumiputera. DAP hanya mahu memusnahkan pemerintahan Melayu Islam/peribumi di negara ini dan menggantikannya dengan kerajaan Cina. Peganglah satu perkara - DAP atau org Cina sama sekali tidak akan senang duduk selagi mereka tidak dapat menguasai Malaysia. Mereka kini sedang giat berusaha ke arah itu. Persoalannya apakah satu hari nanti mereka mampu menduduki tampuk pemerintahan negara? Hanya masa yang mampu menjawabnya.

Apakah peranan kita sebagai umat Melayu Islam???? - Hanya berserah dan berpeluk tubuh sahaja?  Akan masih relevan kah kata-kata Hang Tuah " Tak Kan Hilang Melayu di Dunia"?

No comments: