Sunday, January 6, 2013

BERINTEGRITIKAH DAP SEPERTI YANG BLOG MSO KATAKAN?


Saudara Se Agama dan Se Bangsa dgnku!.
 
"BERINTEGRITIKAH DAP SEPERTI YANG BLOG MSO KATAKAN?"


Mari kita kaji dan selidiki akan kebenaran yang ditulis oleh saudara penjilat dan pencacai PAS didalam Blog MSO.

Dimanakah realiti kebenaran yang di tulis dan meritnya kepada Bangsa Melayu Islam di Tanah Tumpah Bani Jawi yang Insya Allah di akhir Zaman ini akan dimuliakan dan akan memimpin Dunia untuk kembali kepada Islam yang Syumul sebelum berlakunya QIAMAT.

Rata-rata Umat Islam di Kepulauan Nusantara Melayu, telah yakin dan memperakui bahawa “KEBANGKITAN SEMULA ISLAM YANG AKAN KEMBALI MEMERINTAH DUNIA” akan muncul di Nusantara ini. Oleh itu, bagi menyambut kehadiran waktu dan ketikanya, sewajarnya lah Umat Islam di Nusantara ini kembali bertaut dan bersatu hati. Buangkan fahaman dan siasah yang rapuh dan perbezaan Mazhab yang amat kritikal, yang tidak menjanjikan yang Hak. Umat Islam MESTI kembali bersatu hati dengan jiwa-jiwa jihad yang ikhlas serta khusyuk demi tujuan yang satu “ Islam Ad-Deen” .

Memertabatkan dan Memperkasakan ISLAM adalah satu tuntutan yang ditagih dan tanggungjawab ini adalah AMANAH yang telah diletakkan dibahu semua Umat Islam. Marilah kita sama-sama menjadikan ia satu REALITI.

Penyatuan Umat Islam WAJIB dimulakan dari sekarang................ Oleh itu, para Alim Ulama’, Kiyai, Ustaz, Pak Guru & Tok Guru pondok, berusahalah dengan sehebat mungkin untuk membawa Manusia menjadi INSAN...... jadikannya pula INSAN KAMIL.................. dan Kamil Mukamil................. Aulia Allah......

Untuk mencapai ke tahap yang diimpikan ini, adalah lebih baik untuk kembali bersatu dalam satu Ummah yang mendapat keredhaan Allah, bukan Umat yang kuat Ego Ke Akuannya.... melihat semua orang lain salah dan tidak betul.... hanya Dia/mereka dan Kumpulan mereka sahaja yang betul dan Islamik.

Sebelum terlambat dan Sejarah Nusantara Melayu berubah wajah dari “Muslimun ke Kafirun” adalah lebih mulia untuk Kita berubah dan berbaik sangka terhadap sesama INSAN, kerana Perubahan Demi Kebaikan dan Penyatuan ADALAH lebih/amat mulia, berbanding untuk kita berubah kelembah KEDURJANAAN.

DIBAWAH INI SEBAGAI IKHTIBAR UNTUK BACAAN KALIAN SEMUA!!!!

RENUNGKAN DAN BERFIKIR LAH..... DEMI ISLAM



DAP Masih Lagi Berintegriti Berbanding Umno
IKTIBAR                                                                                                                                   

Tindakan  Pengarah Pilihan Raya DAP, Pooi Weng Keong meletak jawatan ekoran kesilapan teknikal dalam pengiraan undi pada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP Kebangsaan bulan lalu perlu dihormati dan diambil iktibar. 
http://2.bp.blogspot.com/-qvK9tyjC5cY/UObTvse2zvI/AAAAAAAAQQM/a8ErPN-Djfo/s320/Tokoh+Melayu+DAP.jpg
Di antara ahli Umno menyertai DAP, Ariff dan Aspan.
Apa yang dilakukan Weng Keong memberi markah besar kepada DAP. Bahawa anggota parti itu bertanggungjawab dan sedia mengambil risiko atas apa yang berlaku, hatta kesalahan teknik.

Apa dilakukan oleh Weng Keong itu tidak wajar diketawa
kan atau disinis tetapi patut ditiru oleh semua ahli politik tanpa mengira parti. Walaupun pengakuan itu menjejaskan maruah dirinya, dan boleh menjejaskan partinya, tetapi ia adalah tindakan terbaik demi menjaga maruah dan integriti partinya.

Ekoran salah teknik, salah kira itu menyebabkan seorang calon Melayu yang mendapat undi untuk menduduki salah satu 20 kerusi CEC terkeluar. Ketiadaan wakil Melayu menjadi isu dan kritikan oleh pihak musuh DAP terutamnaya MCA, Umno dan Gerakan. Macam-macam dituduhkan terhadap DAP di mana Umno menyifatkan DAP  meminggirkan Melayu.

Kritikan-kritikan seperti itu tidak dapat dihindarkan di dalam dunia politik. Politik itu sendiri tidak sekata dan tidak selari. Semua dilakukan oleh pembangkang tidak betul bagi parti memerintah dan begitu juga sebaliknya. Di sinilah jahat dan jijitnya manusia politik.

Apabila Weng Keong membuat pengakuan dan apolegetik, musuh-musuh DAP membaham parti itu dari sudut lain pula. Direka isu pula isu kononnya ia sengaja dibuat untuk membolehkan wakil Melayu menduduki dalam CEC. Rendah sekali moral mereka yang beranggapan demikian dan tidak dapat menilai diri mereka berbanding dengan DAP.

Tampaknya MCA yang berlebihan mengkritik DAP di dalam isu salah kira ini tetapi tidak Umno. Kenapa? Umno mungkin sedar diri untuk tidak ikut sama mengkritik DAP kerana apa yang berlaku dalam Umno lebih teruk "silap tekniknya" berbanding dengan apa dialami DAP itu. Mungkin Umno dapat menyedari yang dosa mereka dalam proses pemilihan lebih "mukhalazah" dari Umno.

Tahun 1987 semasa berlaku pertandingan merebut jawatan presiden Umno di antara Mahathir Mohamad dengan Tengku Razaleigh Hamzah telah berlaku silap teknik, salah kira yang sebenanry tipu kira. Pada mulanya pertandingan itu sudah dimenangi oleh Tengku Razaleigh. Tetapi selepas perkiraan undi dihentikan selama 25 minit, bila dikira semula Mahathir pula yang diistyharkan menang sebanyak 43 undi.

Tragedi ini tercatat dalam sejarah dan minda orang Umno yang lama. Perkiraan itu terus menjadi tanda tanya dan tidak dapat diterima oleh sebahagian besar ahli Umno. Namun Umno sampai ke saat ini belum membuat penjelasan terhadap silap teknik itu. Ertinya di sini Umno sedia membungkus "kesalahan"nya sampai ke bila-bila tidak seperti mana DAP yang lebih bertanggunagjawab telus dan berintegriti.

Hal-hal begini walaupun kecil tetapi ia diperhatikan oleh orang ramai. Mungkin disebabkan intgriti atau disiplin DAP lebih mampan berbanding Umnolah maka ada ahli-ahli Umno menyertai parti itu. Antara mereka ialah Aspan Alias, Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz dan lain-lain. Tunggu ulasan Mat... Mat mana lagi, Mat Maslanlah. [8:53 pm 04/01/13]
Posted by mso.im at 9:02:00 PM http://img1.blogblog.com/img/icon18_email.gif

*****************************************************
BUAT SAUDARA MSO – MOHD SAYUTI OMAR,
LIHAT, ADAKAH LGE BERINTEGRITI? APA JADI NASIB MELAYU MUSLIM MCM SAUDARA, DI PP?

Tak belanja duit perumahan , Guan Eng aniaya orang Melayu
Tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang tidak membelanjakan wang dalam Akaun Amanah Perumahan Bumiputera berjumlah RM33.36 juta didakwa adalah satu penganiayaan terhadap orang Melayu di negeri itu.


 Setiausaha Umno Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim berkata, tindakan itu juga ternyata menunjukkan Ketua Menteri, Lim Guan Eng tidak mempedulikan nasib Bumiputera terutama golongan miskin dan tidak mempunyai rumah.


 "Yang menjadi persoalan sekarang ini ialah mengapa wang itu diperam (disimpan) sahaja tanpa digunakan untuk yang sepatutnya iaitu bina rumah mampu milik dan kos rendah kepada Bumiputera di Pulau Pinang. 


"Saya kesal dengan tindakan kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri (Lim) yang mengabaikan dan tidak mempedulikan nasib Bumiputera terutama orang Melayu di negeri ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Seminar Pembangunan Usahawan anjuran Lembaga Kemajuan Wilayah Pulau Pinang (Perda)di sini hari ini.


 Beliau mengulas laporan media yang memetik Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Mohd Nor Suhaili Jamali sebagai berkata Guan Eng perlu memberi penjelasan mengenai tindakannya tidak membelanjakan wang Akaun Amanah Perumahan Bumiputera berjumlah RM33.36 juta bagi membina rumah mampu milik atau kos rendah untuk rakyat.


 Mohd Nor dilaporkan berkata wang itu sepatutnya dikembalikan semula kepada rakyat untuk dibina rumah mampu milik dan rumah kos rendah bagi golongan Bumiputera. Azhar berkata, kerajaan negeri boleh membina lebih 10,000 rumah mampu milik dan kos rendah dengan wang yang terdapat dalam akaun berkenaan tetapi tidak melakukannya.


 Akaun Amanah Perumahan Bumiputera Pulau Pinang ditubuhkan pada September 2009 bertujuan mengakaunkan sumbangan kerajaan negeri, Kerajaan Persekutuan, pemaju atau pihak lain. Ia bagi membolehkan kerajaan negeri melaksanakan aktiviti atau program yang berkaitan dengan pembelian atau pembangunan tanah, rumah, ruang komersial atau hartanah lain untuk manfaat penduduk Bumiputera.

No comments: