Tuesday, May 8, 2012

RUKUN NEGARA - PENGUATKUASAAN DITAGIH DEMI MARUAH & KEDAULATAN NEGARA

Kenyataan Irene berniat jahat - Menteri Luar- [Rujuk http://www.agendadaily.com]

Sudah sampai masanya Kerajaan Malaysia melalui Kementerian Dalam Negeri serta Kementerian Luar bertindak segera terhadap segala kenyataan yang dikeluarkan oleh individu2 yang berniat jahat terhadap Negara dan juga fakta yang dikeluarkan itu tidak benar. Jgn hanya membisu dan siasat jer. Tunjukkan kepada mereka bahawa Kerajaan Malaysia adalah Kerajaan Berdaulat dan Penguatkuasaan Undang2 adalah adil.
 

Malaysia adalah Negara berdaulat, jangan disebabkan amalan demokrasi ia menjadi penyebab kepada segala fitnah dan tuduhan melulu yg berniat jahat dan ada unsur2 subversif terhadap Negara. Perlu di ingatkan juga setiap rakyat Malaysia , wajib/wajar berpaksikan RUKUN NEGARA didalam menyentuh sesuatu yg mereka fikir tidak menyebelahi mereka. Saya sarankan agar Irene dan Ambiga jika benar2 merasakan bahawa Malaysia tidak selamat dan tidak memberikan kehidupan yg selesa kepada kaumnya disini, maka pohonlah segera untuk menjadi rakyat Negara India [asal keturunan mereka] ataupun mana-mana Negara yg mereka fikirkan selesa dan selamat dan senang untuk mencari rezeki kehidupan.

Negara Malaysia tidak memerlukan rakyat yang berfikiran sempit dan tidak tahu menyucapkan syukur... . Gesaan ini bukan hanya saya tujukan kepada kedua-dua petualang Negara ini, tetapi kepada mereka yang diluar sana yang merasakan tidak cintakan Malaysia dan masih berpaksikan Negara Asal mereka. {India atau China]. Saya mahu lihat, adakah mereka dapat hidup tenang seperti kehidupan di Malaysia atau adakah di Negara Asal mereka tiada langsung kejadian jenayah dan rompakan.
[Malaysia dipimpin oleh barisan kepimpinan yg membawa mesej rakyat, bukan condong kepada sesuatu kelompok/kaum. Hormatilah Kepimpinan ini selagi mereka tiada khianat kpd Negara]

Saya sudah terbiasa hidup dan tinggal dihampir seluruh Negara Asean dan juga di salah satu negara di Europe, namun tiada satupun Negara yang se Aman Malaysia, lebih2 lagi di Amerika, yg budaya diskriminasi kaumnya amat menebal. Jika mereka ini tidak boleh dan tidak mahu meninggalkan Negara ini, maka saya sarankan, ikutlah resam "Padi" makin tunduk bila berisi, maknanya makin akur bila kesenangan dan kebahgiaan dikecapi dan rasa bersyukur dapat hidup di Tanah Jawi ini. Jangan jadi macam enau yg mementingkan diri sendiri dan lupa asal usul merempat ditempat orang ataupun Ibarat "Belanda dapat Tanah:.
[Mana2 individu yg rasa Malaysia tidak selamat berpindah lah ke Negara lain, jgn menyibuk jer di Malaysia?]
Ingat di Malaysia, majoritinya penduduk Melayu dan peribumi, so, jgn tunjuk bangsat kepada mereka kerana mereka juga ada had/limit kesabaran. Pandai2 lar membawa diri atas dasar pendatang yang diterima masuk menjadi penduduk tetap atas dasar "Jos Soli".

Biasakan diri dgn bersyukur atas ehsan penduduk pribumi.

Wassalam.

1 comment:

Anonymous said...

rakyat aja asih menagihkan penguatkuasaan tetap penguatkuasa dan menteri dalam negeri hanya bercakap "kita akan ambil tindakan", "siasatan sedang dijalankan" dan "saya beri amaran" tapi tiada tindakan dan pendakwaan. Agaknya mereka ni bersekongko nak menghancurkan negara.