Thursday, March 28, 2013




Menjelang PRU13..., Penentu Kesinambungan Pentadbiran Negara Oleh Bangsa Melayu serta Taat Setia Kaum Cina & India Terhadap Barisan Nasional.

Insya Allah saya yakin ada kemungkinan hari ini Jumaat 29/3/2013, adalah Dday Parlimen dan kebanyakan DUN di Negeri2.di Semenanjung dan juga di Sabah dan hanya Parlimen di Serawak., Terbubarnya kedua2 DEWAN tersebut,  maka bermulalah peperangan parti2 politik Tanahair untuk meraih sokongan warganegara Malaysia bagi memilih mereka supaya dapat mengemudi Negara & Negeri untuk tempuh 5 tahun akan datang. Dengan bermulanya episod peperangan menifesto2 ini, saya mengharapkan semua warganegara Malaysia berhati2, selidiki dan fahami mesej sebenar didalam sesuatu menifesto itu. Adakah menisfesto yang dikemukakan itu masuk akal? Boleh dilakukan? dan menjadi serta membawa kesejahteraan kepada semua warganegara seperti mana yang sudah kita kecapi selama ini, semenjak Negara mendapat kemerdekaan?

2.  Nasehat saya terutamanya kepada pengundi muda [40 tahun kebawah] jangan sesekali kita membuang undi mengikut perasaan dan terikut2 cakap serta hasutan rakan or kekawan. Buat pilihan sendiri dan pastikan kita memilih kepada parti yang telah banyak berjasa dan sentiasa membantu rakyat dari dulu sehingga kini dan dan telah membawa negara ke taraf yang sebegini.

3.   Pastikan juga dengan pemilihan kita ini, yang penting sebagai Umat Islam sudah pastinya mahukan Agama Islam terjamin menjadi Agama tunjang di negara ini dan Islam juga terus diperkasa. Hanya undian kita sahaja akan menentukan semua ini. Jadi jgn sesekali tersalah pilih.

4.   Wajar juga kita perhatikan, Parti manakah yang bertanding disemua kawasan [contoh BN bertanding dikeseluruhan kwsn dan UMNO mengunggulinya], jadi dengan kelebihan kerusi itu, menandakan suara kita adalah DOMINAN, jadi sebagai teras ia mudah utk mentadbir Kerajaan dan Kerajaan yg dibena itu ampuh, mampan serta Unggul, lantas diyakini dapat membawa kesejahteraan untuk rakyat secara keseluruhannya.

5.    Kita juga wajib memilih kepada parti yg sudah sangat berjasa dan punyai rekod pentadbiran yang cemerlang. Lihat BN/Kerajaan, semuanya menjurus kepada kesejahteraan rakyat. Lihat juga bagaimana Program Transformasi yang dilakukan sekarang, bahawa ia amat2 membantu rakyat serta mendekatkan Kepimpinan Negara dgn rakyat tanpa ada batas jurang yg memisahkan. Slogan"Janji diTepati" memang betul2 terlaksana serta "Rakyat didahulukan" memang bukan retorik TETAPI realiti, contohnya lihat saja BRIM 1.0, 2.0, Baucer buku, Duit RM100 untuk semua pelajar, Karisma, Nelayan, Petani, Ibu Tunggal, Fakir Miskin, Warga Emas, Rumah Rakyat, dan berbagai lagi... bukankah sudah terang lagi bersuluh dan ianya sudah nyata dilaksanakan bukan omongan kosong!

6.  Oleh itu, saya mohon demi kekuatan Bangsa Melayu dan survival "Kerajaan Demokrasi Beraja Berpelembagaan" ini yang majoriti membawa suara Bangsa Melayu dan Bangsa lain tidak dipinggirkan, maka Kerajaan/Parti ini amat wajar untuk terus diberikan sokongan dan kepercayaan untuk meneruskan pentadbirannya.
 
7.    Lihat sejarah dan apa yang berlaku di Negara2 Arab, pertukaran kerajaan yang ditaja oleh Barat tidak membawa sebarang kebaikan, contoh... di Iraq, di Libya, di Negiria, di Sudah serta lain2 negara semua masih tidak aman dan semakin buruk keadaannya, KERANA pertukaran itu adalah ditunjangi oleh BARAT yang mempunyai MUSLIHAT yang tersendiri dan didalangi oleh SIKITUL2 moden yang hanya meletakkan diri dan keluarganya lebih penting dari Rakyat jelata. Cuba lar fikir2 kan.

8.    Saya juga mahu melihat Rakyat Kelantan, Kedah, Selangor serta juga Perak, untuk memastikan Kerajaan di Negeri2 berkenaan kembali dengan bermaruah kepangkuan BN yang sudah terbukti kemampuannya mentadbir Negeri dengan cukup baik dan produktif. Saya katakan Perak kerana, diawalnya Perak juga rebah oleh tsunami politik, dan dengan takdir Allah ia kembali berkuasa ditangan Bangsa Melayu...... Bangsaku Melayu bertaut dan bersatu hatilah agar kita kuat, jika kita kuat orang pandang kita bermaruah.... bukan hina dan diugut2.... Marilah bersatu....

9.    Ingat lar wahai pengundi Muda....walau apa pun difikiran anda [krn anda terdedah kpd dunia maya], namun apa yang lebih penting jgn sesekali kita melakukan kesilapan, dan kesilapan ini ditakuti terpaksa dibayar dgn harga yang amat tinggi [Nyawa dan Jasad perlu dibaktikan] Ingat lah wahai pengundi muda jgn ikut nafsu, nanti kita lesu... ikutlah iman dan takwa... dan berilah kepercayaan kepada yang sudah ternyata telah berbakti kepada Nusa dan Bangsa. dek pepatah kata "Berbudilah kpd mrk yang telah berbakti kpd anda" krn Islam juga menuntut untuk kita berterima kasih/bersyukur, krn kajyaan BN selama ini adalah oleh restu Allah SWT.

Untuk menguatkan semangat ini... perlu kita rujuk... Apakah kata2 Lim Kit Siang di peristiwa tahun 1969 sebelum berlakunya May 13... sesiapa yang ada beberapa Ungkapan  Lim Kit Siang itu yg menjurus kepada ANTI MELAYU nya yang begitu tebal, sehingga menyuruh Kaum Melayu balik ke hutan jadi Sakai, Polis Melayu Umpama Anjing, serta lain2 kata2 nista terhadap Bangsa Melayu...............

Wajar kita berwaspada pada PRU 13 ini... Ingat angka 13, amat2 kita guruni..... Tolong hebahkan ucapan/kata2 Lim Kit Siang itu....!!! 

Kita tidak mahu melihat kelibat manusia seperti LKS ini masih berlegar2 didalam politik Malaysia, kerana ia tidak membantu dalam Arus Pembangunan Negara.

Sekian.... Ingat Melayu dan Islam tidak sesekali akan lenyap dari Bumi Tanah Melayuku, Malaysia....

Terima kasih....fb barisanngoperak.



No comments: