Friday, September 2, 2011

KRETERIA CALON BN PRU 13 MESTI PENUHI CITARASA RAKYAT AGAR TIDAK TERSUNGKUR

DARI NAUSHAD BIN NOOR ALI.

Marilah kita fikirkan (Think Out of the Box).....
> Andainya PR dpt menubuhkan Kerajaan Pusat slps PRU 13...
> Apakah perubahan & kesan yg bakal diramalkn dari segi : -
> 1. Agama
> 2. Bangsa
> 3. Tanahair
> Oleh krn tiada 'track record' sbagai rujukn, sila gunakn cara pentadbiran2
> Negeri PR sbagai contoh.
> Sy pohon tolong beri pndpt yg logik, bernas & mantap tanpa emosi spaya
> rakyat blh saling menukar pndpt & brhujah dgn baik.To comment on this post,
> reply to this email or visit:
>
>
> http://www.facebook.com/n/?groups%2F156893844387684%2F&view=permalink&id=168799086530493&mid=4ca8c54G5af34fb4f176G8df7f2G96&bcode=CAYoqtM1&n_m=kapaktajam5563%40gmail.com

ULASAN KAPAK MENGENAI ISU INI-

YAB PERDANA MENTERI WAJAR BERTINDAK DGN SEWAJARNYA, KESILAPAN MEMBAWA PADAH PADA UMAT MELAYU DAN ISLAM.DIPOHONKAN JUGA PM WAJAR MENYATUKAN UMAT MELAYU INI DAHULU DAN DAPATKAN SUARA MAJORITI UMAT MELAYU ISLAM SEBELUM MEMBUBARKAN DEWAN.

BERDOALAH KEPADA ALLAH AGAR USAHA YANG TAK JEMU2 BAGI MENYATUKAN UMAT MELAYU ISLAM AKHIRNYA BERJAYA. DI MALAYSIA, IA ADALAH UNIK KERANA ISLAM MAJORITINYA UMAT MELAYU!!!.DIPOHONKAN JUGA SUPAYA TUAN MUFTI PERAK TAN SRI DATO' HAJI HASARUSSANI WAJAR DIBERIKAN MANDAT UNTUK MEMAINKAN PERANAN YANG AKTIF DIDALAM PENYATUAN UMAT MELAYU ISLAM INI, KERANA SUDAH JELAS TERBUKTI KREATIVITI BELIAU DIDALAM ISU INI DAN SENTIASA KOMITTED DIDALAM ISU-ISU SEMASA UMAT ISLAM TERUTAMANYA DIDALAM KES MURTAD YANG MEMBABITKAN UMAT2 MELAYU ISLAM.

PANDANGAN DAN TEGURAN BELIAU WAJAR DAN AMAT2 PERLU DIAMBIL KIRA AGAR KITA SEMUA SELAMAT DUNIA & AKHIRAT. INSYA ALLAH.

BERIKAN SOKONGAN SEPENUHNYA KEPADA UMNO UNTUK MENGEPALAI/MENDUKUNGI USAHA INI.

Sudah tentu kita kena sokong demi memertabatkan islam. Pada pilihanraya kali ini saya mohon PM carilah calon2 yg akan mewakili BN yg boleh buatkan BN menang sahaja, walaupun terpaksa guna calon2 luar dari kalangan Ketua2 bahagian atau ahli jawatankuasanya yang kekadang tiada langsung kelayakan untuk menjadi pemimpin yang berkualiti.
Itu sebabnya jika tradisi itu diteruskan BN akan menjadi gagal untuk terus berkuasa dgn majoriti 2/3 dan susah untuk mentadbir Negara dengan lebih licin dan berkesan. PM kenan buat anjakan paradigma dan cuba lihat apa yg berlaku semasa pilihanraya 2008, dimana pakatan rakyat (yg menganggap sedemikian) telah meletakkan siapa saja calon, walaupun tauke lembu pun menang kerana calon mudah didekati dan tidak sombong, jadi rakyat yg muak dengan calon2 BN yg ada dgn banyak kerenah dan fael tersendiri telah melancarkan protes dengan UNDI PROTES agar kepimpinan atasan sedar akan calon2 yg tidak disukai oleh mereka..
Untuk tidak pisang berbuah dua kali, PM kena membuat anjakan paradigma ini dan memilih calon2 yang betul2 berkelayakan sahaj dan mudah diterima oleh rakyat jelata, tidak kira samada ia dari kalangan ahli parti ataupun bukan yang penting ia sesuai, baik, beragama,tiada jenayanh dan tidak pentingkan diri sendiri dan yang teramat penting yang berpelajaran dan juga tahu akan dunai perniagaan. Kerana, hanya dengan akal dan minda berniaga sahaja akan membuat seseorang itu kreatif dan boleh memimpin partinya dan rakyat dibawahnya untuk dimajukan dan tidak hanya bergantung dengan kantong yang ada (hanya pandai meminta2 tanpa berusaha bagaimana kawasan pimpinannya boleh berdikari dan rakyatnya turut cekal dan berdikari sama.
Dengan pelajaran yang ada ia amat membantu bila berurusan dengan negara luar kerana pimpinan bukan hanya untuk dimata tempatan TETAPI kelangsungannya dimata dunia. Untuk itu PM wajar buat anjakan paradigma itu dari sekarang. JANGAN hanya bergantong harap dengan laporan2 dari JASA, SB & MIO sahaja secara bulat2. PM wajar ada team undercover/underground untuk menganalpasti calon2 dan proses intipan ini wajar dibuat dalam tempoh sekurang2nya 6 bulan bagi menjejaki tingkah-laku dan pergerakan bakal calon2 tersebut. Dengan maklumat yang berbagai tersebut PM akan tidak membuat kesilapan memilih calon dan menggagalkan kemenangan BN di PRU akan datang. Saya berkata sedemikian, kerana maklumat dari JASA, SB dan MIO ada juga cacat celanya kerana ia juga tidak bebas dari RASUAH, bila kesiliapan ini berterusan BN akan membayar dengan begitu mahal iaitu KEKALAHAN BN.
Ingat manusia juga banyak kerenahnya, tidak ada sesuatu yang boleh memastikan cadangan calon2 dari JASA/SB/MIO tidak berlaku rasuah, kerana setiap calon yang berangan2 untuk menjadi calon akan berusaha untuk melakukannya DEMI Kuasa dan pangkat dan kesilapan ini perlu dibayar oleh BN dengan bayaran yang beitu mahal iaitu- KEKALAHAN dengan majoriti yang banyak. Marilah sama-sama kita fikirkan.

Terima kasih


Komen2 pembaca

1. kapaktajam.
Yang sudah pasti Kaum Melayu akan melukut di tepi gantang dan menjadi
kaum pendatang di Negara sendiri, kerana PAS dan PKR bukan boleh
menjaga kepentingan Melayu dan Nasib bangsanya. Mereka hanya berjuang
bertopengkan Agama dan bila ada kuasa mereka akan lupa daratan dan
tidak akan membuat terbaik untuk Bangsa Melayu. Contoh terbaik, apa
yang mereka buat di Selangor, Kedah dan Pulau Pinang. Pulai Pinang
akan menjadi Singapura kedua!!!!!.

Bodoh lar kaum Melayu jika terus memberikan sokongan pada PAS dan PKR
serta DAPig.

2. Kelepkelip Tantari

KEHARMONIAN SUKAR DIRAMALKAN.AKAN MENCETUSKAN KETIDAK PUAS HATI DAN MARAH DIBILA HAL HAL AGAMA ISLAM DICAMPURTANGAN ATAU DITUNJUKAJAR OLEH KELOMPOK BUKAN ISLAM .BILA KEBEBASAN MELAKSANAKAN DAN MENGIMARAKAN SIA'R AGAMA ISLAM MAHU DIHAKIS DAN DIHALANG MAKA SUKAR API KEMARAHAN BANGSA MELAYU UNTUK DIBENDUNG............FIKIRLAH WAHAI ORANG MELAYU........IBARATKATA....JANGANLAH KAMU MEMAKAN DAGING SAUDARA SAUDARA KAMU SENDIRI SEMATA MATA KEGILAAN UNTUK BERKUASA DAN MERASAKAN GOLONGAN DAN PEMIKIRAN SENDIRI LEBIH ISLAMIK.......JANGAN KUFUR NIKMAT.
MELAYU AKAN MENERIMA NASIB MENANG SOROK KAMPONG TERGADAI........MELAYU BAGAIKAN MENDAPAT BALASAN ANGKARA BERSIKAP KUFUR NIKMAT......SEGALA PERANCANGAN KERAJAAN UNTUK MENOLONG MEMAJUKAN ORANG MELAYU ATAS DASAR MENINGKATKAN KESAMARATAAN KEKAYAAN BERSAMA KAUM LAIN AKAN DICANTAS ATAU DIROMBAK .TERAS PENUBUHAN FELDA-FAMA , RISDA , MARA , DAN LAIN LAIN KEPENTINGAN MELAYU MUNGKIN AKAN DIUBAHSUAI ATAS DASAR KESAMARATAAN MENGIKUT FAHAMAN POLITIK PAKATAN RAKYAT........

3. Darsun Rabidi

Yang pasti kerajaan Maklaysia ketika, umrat amrit (Huru Hara) , jalanraya tempat berurusan , Masjid digelapkan (Balik ke zaman Batu) , Kominis didahulukan dan penyangak diutamakan...rakyat jelata akan di suruh mengemis ditanah kelahiranya sendiri.....subahanallah

4. Noh Alan

Tanahair - keharmonian akan porak-poranda,kerana kebanyakan pemimpin pr bersikap rasist pentingkan kroni dan keluarga terdekat untuk nenyandang jawatan penting dalam kerajaan,kerajaan mengamalkan sikap double standard pada kroni meraka...contohnya kampung buah pala di pp.

No comments: