Thursday, June 9, 2011

ADAKAH BANGSA MELAYU AKAN KARAM DEK PENGKHIANATAN OLEH BANGSANYA SENDIRI

Salam Sejahtera untuk semua Bangsa Melayu di Bumi Tanah Melayu/Malaysia.;/-


Kapak sekarang sedang berada di bumi Indonesia, setelah tiga (3) bulan berada dibumi Filipina demi mencari rezeki untuk anak2 serta isteri2ku yang amat mengerti dan memahami jiwa ini.Namun, walaupun berada di Negara orang,kapak sering tidak ketinggalan untuk mendapatkan berita2 terkini tentang perkembangan politik di Malaysia, kerana POLITIK adalah darah daging kapak jua dan amat2 perihatin terhadapnya.

Kapak berasa amat2 sedih dengan perkembangan terkini di arena Politik, terutamanya politik golongan/orang2 Melayu di buminya sendiri. Dibawah ini kapak ingin mengutarakan beberapa soalan untuk kita renungi bersama terutamanya oleh Kaum Melayu yang sudah tentunya beragama Islam. Soalan2 ini kapak ajukan setelah mengambilkira apa yang telah berlaku selepas pemilihan Parti Pas baru2 ini, dan Kapak memohon agar Bangsa Melayu ini sedar dari tidor yang Lena demi masa depan Bangsa Melayu dan anak2 watannya nanti, diantaranya:-

1. Mengapa dan kenapa Bangsa Melayu yang hanya 60-70% daripada jumlah keseluruhan penduduk Malaysia, sedang dan asyik bercakaran sesama sendiri dan akhirnya bangsa lain seperti Cina dan India serta Benggali mengambil kesempatan ini untuk menguasai pula pimpinan politik Negara dan mengambil alih pemerintahan Negara yang secara wajarnya akan menghancurkan sekali sistem Kerajaan Islam yang kita pupuk selama ini. Jika ini berlaku, kapak ingin memberi amaran kepada pemimpin2 Melayu didalam Parti Pas, PKR dan juga UMNO agar bertanggungjawab sepenuhnya akan kehancuran ini dan galanggantinya "KEPALA ANDA AKAN BERCERAI DARI BADAN". Ini wajar kerana kerosakan yang amat membawa musibah kepada Bangsa Melayu dan tanahairnya.

2. Adakah tidak terfikir di benak kepala pemimpin2 ketiga2 parti ini untuk menjaga kepentingan umat Melayu dan Islam. Apa yang amat terkilan bagi KAPAK, pempinan PAS Durjana ini telah memperalatkan Agama demi survival Parti demi periuk Nasi dan tidak berjuang dilandasan Agama yg betul. Kapak cabar pemimpin PAS kenapa, diwaktu ini demi survival parti dan menjaga hati Parti DAP BABI ini sanggup mengkhianati perjuangan dan Bangsa Melayu dan membelakangkan Islam dan dasar perjuangan sebelum ini. Dimana Lebai Hadi yg di anggap Tok Guru sanggup menukar dasar Parti demi DAP Babi dan begitu juga Tok Lebai Nik Aziz dengan berbagai pendapat songsangnya mengikut kata hati yang dah nyanyuk.

3. Layakkah Kepimpinan PKR yang bertuankan manusia peliwat yg tidak dapat disangsikan lagi.. Adakah ini jenis orang yang akan dipanggil sebagai pewaris Nabi? Nauzubillahiminzalikh. Orang2 Melayu yang berada di kepimpinan PKR dan ahli2nya kapak sarankan keluarlah dan tinggalkan Parti PKR itu, yang sudah barang tentu dan sahih tidak sekali2 memperjuangkan Islam, kerana mereka mengamalkan dasar Parti Sama rata sama rasa dan bedal Agama sebagai topeng bernafsukan binatang.

4. Orang2 Melayu wajar sedar, dikala kaum Melayu yang berpecahbelah menjadi 3 kumpulan dan semakin lemah, maka kedengaran dengan lantang kebiadapan bangsa2 yang makan BABI ini yang tidak sedar diri dari mana mereka dan taraf bangsa mereka sebelum ini. Demi perjanjian Reeid yang diterap oleh penjajah telah memberikan mereka kerakyatan dan sekarang mereka yang memegang tampuk ekonomi. Kaum Babi ini bagi mereka tidak kra halal haram semua dibedal. Bagi mereka raja mereka adalah WANG. Mereka juga boleh membeli pula kuasa politik ini dengan Wang. Jika ini berlaku, apakah lagi yang tinggal pada Bangsa Melayu dan sudah tentu menjadi Bangsa Melayu yang dangkal dan merimpat ditanah air nya sendiri. Adakah ini TIDAK LANGSUNG terfikir oleh KAMU!!!!

5. Kepada kepimpinan UMNO yang telah selama ini menunjangi kepimpinan Negara adalah amat wajar cara dan corak kepimpinan diperbaharui mengikut situasi dan masa yang sesuai. Pemimpin yang bermasalah perlu digugur dan ditukar kepada yang lebih innovatif dan berjiwa rakyat. Mereka yang telah lama dipucuk kepimpinan sedar2lah diri agar berundur dan berikan peluang kepada kepimpinan muda yang berversi dan bermission. Ingat rakyat memandang gelagat kepimpinan anda setiap hari dan berasa muak dan jelek jika anda berperangai yang menjengkelkan. UMNO wajar meneruskan Kepimpinan Negara kerana kegigihan UMNO dan perjuangannya selaras dengan kehendak zaman, dan KAPAK juga merasakan PAS dan PKR masih tidak layak untuk memimpin Negara di atas sebab yang dinyatakan diatas. Ini bukan dongeng TETAPI kenyataan.

6. Sewajarnya kita bangsa Melayu sedar betapa terlebihnya kaum2 lain yang mendesak dengan berbagai tuntutan serta ingin pula memasuki dan mencampuri pentadbiran masjid seperti di Pulau Pinang dan membelakangkan Yang DiPertuan Agung sebagai ketua Agama di Malaysia.Ini semua disebabkan Bangsa Melayu yang sedang bertelagah sesama sendiri dan membuatkan bangsa Melayu lemah dan dipijak2 oleh mereka. Bangsa Melayu terutamanya Pimpinan Parti PAS dan PKR dungu dan lesu dan baghal kerana tidak memahami tindak tanduk rakan2 mereka dari kalangan kaum yang makan babi.

7. Sedar-sedar lar bangsa Melayuku sebelum ia terlambat dan tidak dapat diperbetulkan lagi. Sedar lah Bangsa Melayuku agar anak cucu kita dikemudian hari terselamat dan tidak merempat di Negara sendiri.

8. Melalui pengalaman Kapak melawat dibeberapa tanahair terutamanya di Negara Asia tenggara ini, seperti di Thailand, Indonesia waima di Filipina, walaupun di sana kaum Cina ini ramai, TETAPI mereka akur dan ikut kemahuan rakyat negara tersebut. Disana mereka tidak bergaul dalam bahasa Cina dan malah hilang Kecinaan mereka. Mereka bertutur dalam bahasa ibunda negara berkenaan dan tidak ada sekolah2 Cina seperti di Malaysia. Mengapa mereka boleh akur sementara di Malaysia tidak? Jangan lar dengan kelembutan dan tolak ansur bangsa Melayu disalahertikan dan diambil kesempatan untuk berkuasa di Negara ini. Sedar2 lah diri.

9. Bangsa Melayu wajar sedar dan insaf dengan perkembangan ini dan jagailah Bangsa Melayu dan Negara Tanah melayu ini. Hanya ini negara Bangsa melayu kerana jika ini hancur Bangsa Melayu sudah tidak ada Negara untuk kita tinggal berlainan dengan Bangsa Cina dan India, mereka masih ada tanah besar mereka CHINA dan India.

No comments: