Tuesday, March 17, 2015

GST - Apa Akhirnya?

Isu GST makin panas dan Tun Mahathir pun menegur bagai Pentadbiran sudah di hujung dunia?

Apa realiti GST sekarang dalam forum2 penerangan semua cantik katanya rakyat sudah tidak terbeban, NAMUN..saya rasa sebaliknya.

Contoh terbaik di kedai kasut dan di KFC, di McDonal dan lain2 shopping komplek sudah mengenakan cukai GST ni kpd pengguna. Belian kasut di cukai 6%, yg lebih sakit hati parking pun dikenakan 6% cukai.. Kalau inilah yang dikatakan GST..ia lebih membebankan rakyat dan pengguna.. Jadi rakyat akan bangun menentang dan BN sudah pasti kecundang.

Kerajaan dan Kementerian yg berwajib agar meneliti situasi ini ;-

1. Adakah GST ini benar tidak membebankan rakyat/pengguna seperti yg dicanangkan dlm forum2 dan majlis penerangan2..

2. Atau, ini adalah helah peniaga (yg kebanyakannya kita tahu siapa mrk) yg sinonim dengan pembangkang dan mensabotaj kerajaan... sekarang dimana2 pun isu GST makin hangat dan panas..dan saya sendiri akui setiap pembelian pun dikenakan caj 6%.,.untuk pastikan jika anda ke Komplek beli belah mesti ada cukai 6% tu dalam bil.. bukankah ini pengguna dan rakyat yg dikenakan.. Kenapa Kerajaan diam..dlm hal ini. Dimana yg dikatakan rakyat tidak terbeban?.. atau peniaga sengaja mengenakan Caj 6% ni kpd pengguna dan peniaga terlepas langsung dari cukai2 berkenaan.

Saya harap Dato Huszi dan Dato Ahmad Maslam tolong beri penjelasan dlm hal ini dan sebarkan nya melalui semua media...saya harap apa yg dinyatakan oleh Tun Mahathir tidak akan terjadi...Ingat, Melayu hanya tinggal kuasa yg ada.. ekonomi pucik, pelajaran pucik, kekayaan pucik dan yg ada hanya melukut ditepi gantang...

http://spotthebloggers.blogspot.com/2015/03/gst-adakah-saya-salah-faham.html

No comments: