Sunday, January 8, 2012

Mahkamah Tinggi Membuat keputusan Melepaskan Anwar dari Tuduhan krn Tiada Bukti Kukuh.

Kapak, secara peribadi menganggap keputusan ini sesuatu yg mengejutkan. Namun, itu adalah seorang Hakim utk memutuskan krn beliau wajar mempertimbangkan segala keterangan yg ada, tanpa prejudis terhadap sesuatu maklumat lain yg masih belum tersahih ataupun tidak terusik dari sesuatu pencerobohan bahan bukti. Akhirnya Kapak terima dan redho dgn keputusan tersebut dgn hati yg terbuka.

Apa pun Kapak juga secara peribadi mengesyorkan kpd Anwar agar mengambil peluang yg terbuka luas ini utk memperbaiki diri. Secara hakikinya anda sudah terlepas dan bebas dari tuduhan sabitan kes liwat ini. Jadikan lah kesempatan ini utk memperbaiki diri dan bertaubat kpd Allah SWT. Mmg anda telahpun terlepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Manusia, TETAPI masih belum tentu terlepas dari Mahkamah Allah. Gunakanlah dgn waktu yg terluang ini utk beristifar dan bertaubat kehadap Allah di atas segala kemungkaran yg mungkin kita perbuat, krn hanya kita sendiri yg mengetahui dgn apa yg telah kita perbuat. Bertaubat lah sebelum terlambat, krn diketika ini kta terlepas oleh keputusan Mahkamah Manusia, namun belum tentu boleh terlepas di hadapan Mahkamah Allah.

Di mahkamah Allah nanti mulut tidak akan menjawap kepada Allah apa yg anda telah perbuat, tetapi setiap anggota badan itu sendiri yg akan berkata kata dan mengaku apa yg telah dilakukan. Oleh itu kita tidak dapat lagi berselindung sebagaimana di Mahkamah Manusia yg boleh menggunakan khidmat Peguam untuk memutarbelitkan bukti agar boleh terlepas.

Akhir kalam Kapak, kapak mengajak diri sendiri serta Anwar bertaubatlah sementara masih ada waktu yg terluang......
Sekian.

No comments: