Tuesday, February 3, 2015

MELAYU, ISLAM, IMAN DAN TAQWA

KE MANA HALA TUJU BANGSA MELAYU DAN ISLAM DI TANAH MELAYU BANI TAMIM AKHIRNYA?
ADAKAH TERUS MENJADI TUAN ATAU MELUKUT DITEPI GANTANG DEK PERBUATAN BANGSNYA SENDIRI?


Pencapaian Dasar Ekonomi Baru (DEB) masih jauh dari tercapai..target 30% pun masih terkial2 kita nk capai dan setakat ni hanya 17% shj "KEK" ekonomi Negara yg kita org Bumiputra dpt kita capai walaupun kita sudah mrnjejak ke Rancangan Malaysia ke 11... kenapa berlaku sedemikian? Antara puncanya adalah di sebabkan Pengkhianatan Bangsa Melayu sendiri, antaranya :-

1. Pegawai2 dan Penjawat Awan Melayu ramai yg alpa diri dibuai oleh sogokan yg merosakkan bangsa dan maruah Bangsa Melayu dan Agama Islam. Rujuk tulisan saya 12 jabatan kerajaan yg berurusan dgn Penguatkuasaan yg wajar di pantau dan dibersihkan oleh SPRM dan Iman kita kpd Allah SWT.




2. Pemimpin Politik yg mendapat laba dan projek dari kerajaan..adakah mrk telus melaksanakannya dan menjadi pula payung kpd usahawan melayu lainnya? Disini ia amat2 kurang berlaku..malah mrk lah pengkhianat bangsa melayu dan ketirisan projek utk masyarakat melayu n bumiputra bangun dri kepompong kemiskinan. Walaupun projek kerajaan yg bernilai puluhan dan ratusan juta, adakah ia melimpah kpd usahawan kecil Melayu? Ia sudah tentu tidak jika jenis Pemimpin Melayu yg mendapat projek TAPI telah mentotal subcont projek tersebut kpd Syarikat si Ah Pek dan hanya menjadi pemilik projek 10%. Bila total subcont pd si Ah Pek adakah mahu si Ah Pek ni nk bg projek sampingan dan hiliran kpd Usahawan Melayu..sudah pasti tidak..waima pagar, longkang serta tanam rumput pun usahawan melayu gigit jari..jd siapa pengkhianat Melayu dan Islam?



3. PARA Pemimpin Melayu..penjawat awam dan masyarakat melayu serta golongan politik Melayu..sedar lah dan insaf lah jgn lah kita terus terusan menjadi pengkhianat tegar bangsa Melayu dan Islam. Cukup2 lah dan insaf lah sebelum nyawa kita Allah ambik..bila ini berlaku bukan si Ah Pek yg membawa ke kubur dan membacakan talqin..tapi si Muhamad juga yg buat TAPI kenapa anda benci dan tidak tolong si Muhamad rakan sebangsa dan seAgamamu?



4. Tidak kah kita serik apa si Ah Pek buat semasa PRU 13..siapa yg tikam bangsa Melayu dr belakang? Terang terangan mrk mrk musuh dlm selimut.


5. Natijah dan pengajaran disini..jadilah Bangsa Melayu dan Islam yg bermaruah. Ada jatidiri dan bertsnggungjawab utk menegak dan memperrahankan Bangsa dan Agamanya dgn Iman. Maha suci Allah usaha mrmpertahankan Islam adalah wajib bg semua umat Islam. -



[Ini adalah pengalaman penulis sendiri yang pernah menjadi Kakitangan Kerajaan, Pegawai Bank Swasta dan juga Sebagai Usahawan ] -  Wallahuaklam


BANGSA MELAYU ADALAH KATOGERI PENGGUNA, SO GUNAKAN KUASA KITA SEBAGAI PENGGUNA UNTUK BERI PENGAJARAN, KRN MRK PENIAGA HANYA FIKIR KEUNTUNGAN..DUIT..DUIT DUIT...


KEMPEN TURUN HARGA 1: Melayu ada minyak masak sendiri, kenapa beli minyak masak cina? -LIKE
Sokong minyak masak Melayu
1. Saji -Felda
2. Tiara -Felda
3. Alif -SimeDarby
4. Olife -SimeDarby
5. Adela Sunflower/Canola -Felda
6. Cap Tiga Udang (Jenis Paket – Felda)
Boikot minya masak Cina:
1. Seri Murni Cina
2. Buruh Cina
3. VeSawit Cina
4. VeSoya Cina
5. VeCorn Cina
6. Knife Cina
7. Naturel Cina
8. Daisy Cina
9. Fan Cina
10. Red Eagle Cina
11. Neptune Cina
12. Krystal Cina
Jom kita sama sama bantu SHARE sebab ramai orang Melayu yang masih tak tau produk mereka sendiri dan masih membeli minyak cina.
Kalau tak jumpa juga minyak masak Melayu, boleh beli minyak masak mereka tu tapi pastikan beli di kedai runcit Melayu/Acheh. Sekurang-kurangnya duit anda terkena juga pada orang Islam. Dapat juga salur duit tu pada orang Melayu.











No comments: